P4P800E Deluxe schakelt na 1-2 sec uit

Pagina: 1
Acties:

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
=== OPGELOST ===
(Zie laatste reply van mij met details)

Hierbij een raar probleem:

Na een geweldige vakantie wilde ik (freak freak) snel weer achter mijn PC gaan zitten om de berg email binnen te slurpen. Helaas kwam ik voor het volgende probleem te staan:

1) Stekker erin (Deze had ik eruit gehaald i.v.m. onweer ed)
2) Ik druk op de on-knop
3) De PC start, lampjes branden
4) 2 seconden later valt hij helemaal uit en ik krijg hem ook niet meer aan met de on-knop.

Wat heb ik gedaan....precies: NIETS, ik ben alleen op vakantie geweest. (Hoezo beledigd! :P )

Goed, toch maar een klein onderzoekje gedaan naar de oorzaak van het probleem. Daarbij moest ik steeds de voedingskabel uit de voeding nemen voordat ik weer kon opstarten. De LED op het moederboard werkte wel, maar de machine reageerde niet meer op de power-on knop. Al met al ben ik niet achter de oorzaak van het probleem gekomen maar wel het volgende geprobeerd:

1) Alle HD's, FD's en CD(-RW)'s loshalen
2) Alle externe (USB etc) zaken loshalen
3) Kaarten die niet echt nodig zijn eruit

Allemaal geen oplossing, wat me wel opviel is dat de tijd wanneer het systeem uitschakelt steeds verschillend is. Soms al direct, soms bij het checken van de schijven en soms als het logo in beeld staat. Wat ook opviel is dat de tijd tussen het moment dat voeding weer opnieuw aangesloten is en ik op de power-on knop druk ermee te maken heeft. Hoe langer ik wacht, des te langer hij aan blijft. Verder start hij heel soms op, als ik lang wacht. Draait Windows eenmaal, dan blijft de PC ook goed werken. |:( Dan nog iets: Als ik de PC reboot (via windows) gaat hij down en reboot hij niet. Daarna moet ik dus weer een paar keer proberen te starten tot het moment dat ik weer verder kan. (zelfde ellende) Verder is er ook iets mis met mijn tijd en datum. Als ik mijn PC uitschakel en de volgdende dag weer aanzet, zijn de datum en tijd nog die van gisteren! Tijdens het werken op de PC loopt de tijd wel gewoon door overigens.

Nou...lekker kluif voor jullie zou ik zeggen.

En voor de duidelijkheid: Dit probleem komt meer voor op het forum, maar dat wordt iedere keer afgedaan met het verhaal dat de laatste wijziging teruggedraaid moet worden. In dit geval is er dus niets gewijzigd want ik ben op vakantie geweest. Overigens werkte de PC perfect voordat ik op vakantie ging.

Groeten,
Remon

[ Voor 3% gewijzigd door RemonDePemon op 12-10-2004 00:48 ]

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Verwijderd

probeer eens een andere voeding?

Verwijderd

Denk dat je voeding brak is, niet meer stabiel genoeg of zo

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Blijft je powerknop niet hangen ? Misschien de CMOS eens clearen ?

[ Voor 34% gewijzigd door FreeRider op 01-10-2004 17:39 ]

Concrete Loop Watercooling

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45

Standeman

Prutser 1e klasse

Aangezien je tijd niet doorloopt, lijkt het er op dat je moederboord misschien wel een beetje gaar is. Even kijken of je powerconnectortjes wel netjes gesoldeerd zijn enzo (Kheb alleen geen flauw idee hoe dit in je vakantie kon gebeuren :?)

@FreeRider, in dit geval denk ik niet dat het de powerknop is... De timing is steeds anders (ben zelf wel 's 2 dagen op zoek geweest naar het probleem van een PC die steeds na 4 sec uitviel... bleek dat de powerknop bleef hangen 8)7)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• RemonDePemon
Ok,

Ik ga nu de powerknop testen, maar ik kan jullie geen garantie geven dat ik weer online kom vanavond. Inderdaad heb ik ook gedacht aan de voeding, een Q-tech van 350W.

Verder zat ik nog te denken aan C's op het MOBO die gaar zouden kunnen zijn. (Die maken sluiting als ze defect zijn waardoor de voeding uit zou kunnen slaan.) Als ze warmer worden kan dit probleem verdwijnen. (Dat zou kunnen verklaren waarom de tijd tussen de stekker inpluggen en op de power-on knop drukken meespeelt.

.... zo terug.... hopelijk.

Verwijderd

ik heb PRECIES hetzelfde gehad (ook nadat ik op vakantie was geweest)

bij mij was het uiteindelijk de voeding die vreemde kunstjes deed, en m'n moederbord vond dat niet leuk, en zette zichzelf uit. (en aangezien dat een atx moederbord was, die dus "aan blijft" ookal staat de voeding uit, moet je dus elke keer de stekker eruit halen)

Nieuwe voeding en ik kon weer gaan. Probeer dat es.

• RemonDePemon
Dank je....dat bevestigt mijn vermoeden!

Ik denk dat het ook iets met de voeding te maken moet hebben, maarja...monitoren gaat erg moeilijk.

Overigens was het de power-on toets niet....toch maar even ergens een voeding vandaan regelen denk ik. Kijken of het probleem dan opgelost is.

Ik houd jullie op de hoogte.

Remon

Verwijderd

RemonDePemon schreef op 01 oktober 2004 @ 17:55:
Ok,

Ik ga nu de powerknop testen, maar ik kan jullie geen garantie geven dat ik weer online kom vanavond. Inderdaad heb ik ook gedacht aan de voeding, een Q-tech van 350W.
Nu weet ik bijna zeker dat het je voeding is!

Verwijderd

Ja Q-tec Heb je het ook over een voeding ;) :r

Verwijderd

Vanavond prikken we je mobo wel even aan mn Zalman PSU, kijken of dat het is....

...en zo niet ? Dan gaan we door met mem, cpu (al zal dat t niet zijn), GPU, etc, net zo lang totdat mijn kast leeg is en de jouwe weer werkt :P

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
koop aub geen Qtec zooi voeding,ik heb er ook 1 gehad en niks als problemen met dat $%&* ding :r
Ik zou kijken voor een enermax ofzo of iets wat er oplijkt :7 _/-\o_

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

R-B

Blokkert

ik denk dat mijn voeding dan ook AL gaar is

mijne valt uit als ik bureaublad zie.. heb er maar 3 hdd's opstaan verder niks (en VGA dan)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 12:49
Is de bios batterij niet leeg?
Anders zou de klok toch doorlopen terwijl hij uit staat.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

snameroc schreef op 01 oktober 2004 @ 20:28:
Is de bios batterij niet leeg?
Anders zou de klok toch doorlopen terwijl hij uit staat.
Dan zou die gewoon moeten opstarten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• RemonDePemon
Zo beste mensen....het probleem is opgelost.

Eerst de voeding omgeruild bij Funprice...die was inderdaad stuk.
Maar meteen een wat serieuzere voeding aangeschaft.
Helaas werkte mijn bord daarna nog steeds niet en ben ik weer naar OKZ toegegaan om dingen uit te gaan wisselen. (hij heeft nl. ook een P4P800)
Wat bleek, de spanningsregulatoren voor de processor trokken erg veel stroom en werden erg warm. (Dat verklaart ook meteen waarom de prutsvoeding stuk ging)

Als ik de voeding inschakelde bleek de 12V maar 11.8 te zijn wat blijkbaar net te weinig is. Als je vervolgens daarna de PC uitzetten en direct weer aan klom de spanning soms wel naar 12V exact. Daarmee hadden we aangetoond dat de spanning door de grote belasting omlaag getrokken werd. Even was ik nog bang voor mijn processor maar in de winkel heb ik vandaag dezelfde test gedaan en daarop werd mijn bord omgeruild!

Goede service van Funprice in Arnhem dus.

Trouwens......nu werkt mij onboard netwerkkaart ook goed. Die deed het nl. al niet goed vanaf het begin. Ik was nog steeds druk aan het mailen met ASUS maar die gaven de schuld aan mijn switch...DUH

Dus iedereen die ook problemen heeft met zijn netwerkkaart op de P4P800 E deluxe weet dat ie zijn bord gewoon moet omruilen. Anders ga je een keer op vakantie en gaat ie vanzelf stuk.....

Dank jullie voor de posts allemaal,
Remon

Pagina: 1