Krijg geen ipadres / gateway toegewezen (tweakdsl)*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Vandaag eindelijk mijn modempakket van tweakdsl binnen gekregen (modem is meteen router met 4 poorten).

netjes splitter geinstalleerd, telefoon werkt nog. Volgens de helpdesk van tweadsl is alles tot aan het modem goed.

Maar ik kom met geen mogelijkheid internet op. dhcp server staat op automatisch ophalen. maar hij komt alleen terug met:

gateway 10.0.0.138
ipadres 10.0.01

De helpdesk komt niet verder dan:
zet firewall uit (staat uit)
schakel de router uit op modem?? (niks in handleidng over te vinden)
hangt er niks bv router of firewall tussen modem en pc (nee)
verwijder xp service pack 2 (wordt wat lastig)

vraag ik om ipadres en gateway adres om hopelijk zelf wat te kunnen instellen zeggen ze dat niet te kunnen zien/hebben.

Prik ik echter de kabel van chello in de netwerkkaart van pc dan werkt het meteen weer.

Ben nu al een uurtje of 3 aan het rotzooien maar ik ben bang dat ik er zo niet uit ga komen. Ben bang dat ik nu 12 maanden hieraan vastzit voor ik kan opzeggen, De helpdesk zegt verder niks te kunnen omdat alles tot de modem werkt.
Wat kan ik verder nog doen. Ik ben best wel handig maar hier weet ik het ook niet meer.

ps heb ook al de netwerkkabel van in de andere uiterste pport op modem geprikt maar dat hielp ook niets. 100 x speedtouch setup gedraaid er verandert niets.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
krijg je dit ip in jouw eigen computer of krijg je dit in de modem/router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
routers zijn voor mij nieuw, dus excuus als ik het niet begrijp.

ik kijk via winxp naar de netwerk kaart en vraag daar de instellingen uit.

btw er zitten dus geen andere computers of netwerken op aangesloten. Het is puur pc naar modem naar muurstekker.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ErikRo schreef op 01 oktober 2004 @ 16:58:
Maar ik kom met geen mogelijkheid internet op. dhcp server staat op automatisch ophalen. maar hij komt alleen terug met:

gateway 10.0.0.138
ipadres 10.0.01
Dit klopt toch? ik neem aan dat het een speedtouch thompson modem is?

je externe ip kun je vinden in http://10.0.0.138

(je krijgt meer bij " ipconfig /all" )
moet je alleen nog dns hebben.

(ping 216.239.37.99 werkt wel en ping google.com niet)

effe zoeke:

in hte tweakdsl staat dat sommige gebruikers zijn:
" en 195.121.1.34 en 195.121.1.66 zijn dns servers van planet"

/edit2: je hebt toch geen proxy van chelllo ofzo ingevuld?

enne zolang het niet werkt hoef je niet te betalen zou ik zo denken.

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 01-10-2004 20:24 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:44

Asteroid9

General Failure

De router geeft dus al DHCP leases af, want je eigen IP en Gateway zijn goed.
Bedenk dat de router echt als router werkt (die dus zelf de verbinding opzet en in stand houd)
Een modem is een ander verhaal, daar zet de PC de verbinding op en krijgt die het externe IP adres toegewezen.

Een router pakt zelf het externe IP adres en geeft de PC's in je netwerk een locaal adres waarbij het ding dus als een gateway fungeert.

Duik eens goed in de manual van die router, normaliter zal er een webinterface op http://10.0.0.138 te vinden zijn, daar moet je extern IP en verbindingsstatus kunnen zien.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
ErikRo schreef op 01 oktober 2004 @ 17:03:
routers zijn voor mij nieuw, dus excuus als ik het niet begrijp.

ik kijk via winxp naar de netwerk kaart en vraag daar de instellingen uit.

btw er zitten dus geen andere computers of netwerken op aangesloten. Het is puur pc naar modem naar muurstekker.
Je meld dat je een ip in de private range krijgt, dit klopt, je modem/router geeft namelijk Ipadressen af, waardoor het net lijkt alsof je verbinding hebt. echter zul je vaak nog in de modem zelf instellingen moeten activeren. hiervoor zou ik als ik jou was de manual van deze modem doorlezen, daar staat vaak alle informatie die je nodig hebt. Wat is het merk en type van je modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Gisteren weer een paar uur aan besteed en de handleiding doorgelezen. Ik begrijp ondertussen waarom die "vreemde" adressen opduiken, de modem/router is dus eigenlijk een miniservertje. Dus die adressen kloppen blijkbaar.
Het modem is een speedtouch thomson 510, helaas ben ik er ook gisteren niet uitgekomen. Er staat wel allemaal info in de handleiding maar ik begrijp gewoon niet wat ik moet doen. De webinterface naar http:10.0.0.0.138 werkt en ik zie van alles wat je kan instellen, zie ook het externe adres en statussen geven aan dat alles OK is. Maar dan.
Blijkbaar moet er nog iets geregeld cq ingesteld worden van modem/router naar mijn pc, maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
ErikRo schreef op 02 oktober 2004 @ 11:13:
... De webinterface naar http:10.0.0.0.138 werkt en ik zie van alles wat je kan instellen, zie ook het externe adres en statussen geven aan dat alles OK is. ...
Staat er bij dat extern adres ook ergens een DNS-server? Kan je daarnaartoe pingen? Kan je pingen naar 213.239.154.35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70152

Draai dat bijgeleverde programmaatje van je modem/router eens:

http://www.tweakdsl.nl/?a....modems.alcatelspeedtouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ErikRo schreef op 02 oktober 2004 @ 11:13:
Blijkbaar moet er nog iets geregeld cq ingesteld worden van modem/router naar mijn pc, maar wat?
tegen vraag: wat gaat er dan fout?

1. kun je pingen?
code:
1
ping www.google.com

zoja

2.wat geeft internet explorer (of probeer eens mozilla foxfire) voor fout?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb wat instellingen opschreven wellicht zegt dat iets meer.

Eerst zoals gevraagd eea gepingd.
Via de cmd.exe

Pinging 213.239.154.35 with 32 bytes of data:

Reply from 10.0.0.138: Destination host unreachable.

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss)

ping www.google.com
Ping request could not find host www.google.com. Please check the name and try a
gain.

ping www.google.com via firefox geeft "the url is not valid and can not be loaded.

Nog maar een keer de cdrom setup/menu
gedraaid. Dit is wat ik kan meegeven of meekrijg,
Na knop voltooien:

Toestel:
Naam: SpeedTouch 510
Serienummer: *********
IP-adres: 10.0.0.138
Subnetmasker: 255.255.255.0
DHCP-server: Uitgeschakeld

Toestelconfiguratie:
Regio: Wereld
Internet-leverancier: Basis
Service: Bridged Ethernet
Beschrijving: Door de gebruiker opgegeven bridged-Ethernet-configuratie met vast IP-adres voor de PC('s).

Bridged-Ethernet Packet-service:
VPI/VCI: 0.35
Automatische configuratie active

LAN-instellingen:
DHCP-server yes

Hij gaat dan een paar minuten bijwekren en dan heb ik uiteindelijk de volgende instellingen gekregen:
Computerinterface: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Automatisch IP-adres toekennen
IP-adres: 10.0.0.1/24
Gateway-adres: 10.0.0.138
DNS-adres(sen): 10.0.0.138

Naam toestel: SpeedTouch 510
Serienummer: ***********

IP-adres(sen): 169.254.***.***/16
10.0.0.138/24
MAC-adres: 00-90-**-**-**-**
DHCP-modus: Server (Automatisch)

Productcode: 35720520
Firmwareversie: 4.2.3.0.0
TP versie: 1.2.0
Kaarttype: ADNT-Q
Hostconfiguratie:auto

Configuratie: 02 Oct 2004
Wereld
Basis
Bridged Ethernet
Door de gebruiker opgegeven bridged-Ethernet-configuratie met vast IP-adres voor de PC('s).

Aan het pingen veranderde helaas niets, kreeg dezelfde uitslagen.

ps volgens de op papier meegeleverde NL handleiding hoe installeer ik het modem stond dat ik de DHCP server moest uitvinken (default is aan), maar dat bleek later volgens de helpdesk fout te zijn, hij moest wel aanstaan (anders doet hij nog minder).

Nu vraag ik me af of er meer dingen fout in de handleiding kunnen staan. Zoals VPI/VCI: 0.35 ipv defaultwaarde "8.35" invullen. Heb beide al geprobeerd hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 02-10-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 12:42
Het zou zo moeten zijn:
TweakDSL DHCP ----> NIC1 (Extern IP op je Router) ------> (NIC2) Intern 10.x.x.x ip op je router -----> (NIC3) Intern 10.x.x.x IP op jouw NIC.

Het gaat fout bij het externe IP op je router aangezien je router zegt:
code:
1
2
3
Pinging 213.239.154.35 with 32 bytes of data:

Kijk eens ergens in de webinterface van je router of je kan achterhalen of hij een (extern) IP nummer toegekend heeft gekregen.
Hoe branden de lampjes op je modem?? (Welke kleur, wat staat er bij en knipperen of branden ze?)

Dit zijn de belangrijkste instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
VPI/VCI instelling: 0/35

Profile type: bridging (vaak RFC 1483 bridged) 

Encapsulation: LLC

Overige waarden default laten staan

[ Voor 16% gewijzigd door Pwigle op 02-10-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ok, dat is wat duidelijker.
De lampjes zijn 3 x groen en knipperen niet.

Extern ipadres is dat niet die 169.254.***.***/16 die ik na de setup zie?

Dit zie ik bij IP adresses table via webinterface:
Intf - Address/Netmask - Type - Translation
eth0 - 169.254.***.***/16 - Auto - none
eth0 - 10.0.0.138/24 - User - none
loop - 127.0.0.1/8 - Auto - none

Bij IP routing table staan overigens al 7 items, lijkt wat veel.
Destination - Label - Gateway - Intf - Metric
169.254.***.**/32 - 169.254.***.*** - eth0 - 0
255.255.255.255/32 - 10.0.0.138 - eth0 - 0
10.0.0.138/32 - 10.0.0.138 - eth0 - 0
127.0.0.1/32 - 127.0.0.1 - loop - 0
10.0.0.0/24 - 10.0.0.138 - eth0 - 0
169.254.0.0/16 - 169.254.***.*** - eth0 - 0
224.0.0.0/4 - 10.0.0.138* - eth0 - 0

[ Voor 27% gewijzigd door ErikRo op 02-10-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Als je netwerkkaartje geen ipadres toegewezen krijgt van een DHCP server, neemt hij zelf het ipadres 169.254.0.0/16 aan.
Maar wat ik me afvraag, heb je wel ipconfig /release en dan ipconfig /renew gedaan?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
nee maar dat ga ik meteen doen.
Zondagskindje schreef op 02 oktober 2004 @ 13:11:
Als je netwerkkaartje geen ipadres toegewezen krijgt van een DHCP server, neemt hij zelf het ipadres 169.254.0.0/16 aan.
Maar wat ik me afvraag, heb je wel ipconfig /release en dan ipconfig /renew gedaan?
Nee, maar net alsnog even gedaan, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
is de eerste item niet een beetje vreemd? geen ipadres.

DNS host table DNS server configuration
Nr - Hostname - Address
1 - SpeedTouch
2 - erik - 10.0.0.1

overigens heb ik het idee dat na een reset er toch nog van alles bewaart wordt in het modem/router is het misschien slim om elk item wat via de webinterface zie te verwijderen tot alles weg is, dan save all, en daarna nog maar eens setup draaien, of maakt dat niet veel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 02-10-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Je zou het kunnen proberen. Heb je ook op de site van TweakDSL gekeken hoe de instellingen moeten staan?

En wat misschien ook een handige site is voor jouw probleem: http://www.speedtouch.nl/support.html

[ Voor 23% gewijzigd door Zondagskindje op 02-10-2004 14:05 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Zondagskindje schreef op 02 oktober 2004 @ 13:51:
Je zou het kunnen proberen. Heb je ook op de site van TweakDSL gekeken hoe de instellingen moeten staan?

En wat misschien ook een handige site is voor jouw probleem: http://www.speedtouch.nl/support.html
Bedankt voor de tips. Helaas stonden de instellingen al ingesteld zoals tweakdsl aangaf. Heb van speedtouch de nieuwste firmware opgehaald en geinstalleerd.
Wel meer opties oa voor specifieke grote NL prividers helaas nog geen twaeksdsl.

Ondertussen ook begrepen dat 169.254.***.*** een bekend soort dummy adres is en dus niet mijn echte ip adres :( (weer wat geleerd)
Begrijp ik het goed dat het wel werkt van mijn pc naar modem (10.0.0.1 = pc en 10.0.0.138 = modem/router?

Maar dat de modem geen ip adres ontvangt van de centrale en daardoor niet met de tweakservers kan communiceren?
Is het dan een modem probleem of moet het dan toch bij tweak liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 02-10-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 12:42
169.x.x.x is een zgn APIPA adres, zodat netwerkverkeer nog mogelijk is zonder DHCP server (in de praktijk weinig gebruikt).
Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen maar denk dat het probleem bij tweakdsl ligt. Je zal een extern ip adres op je modem/router moeten hebben (extern is in dit geval dus alles behalve 10.x.x.x, 169.x.x.x, 192.186.x.x).
Al een keer je modem 10 seconde uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ErikRo schreef op 02 oktober 2004 @ 12:58:
Ok, dat is wat duidelijker.
De lampjes zijn 3 x groen en knipperen niet.

Extern ipadres is dat niet die 169.254.***.***/16 die ik na de setup zie?

Dit zie ik bij IP adresses table via webinterface:
Intf - Address/Netmask - Type - Translation
eth0 - 169.254.***.***/16 - Auto - none
eth0 - 10.0.0.138/24 - User - none
loop - 127.0.0.1/8 - Auto - none
Daar heb ik er eentje meer staan: (maar ik zit NIET bij tweakdsl)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/ipadr.png

Dat is precies de link van het modem naar internet.

De speedtouch instellingen van tweakdsk hebben het ook over bridget internet, terwijl ik hier een NAT interface heb. (en jij ook, anders heb je geen 10.0.0.x adress, maar een "echt adress" , waarbij het modem ECHT een modem is, niet een modem + firewall. )

om het compleet de maken: mijn diagnostics zien er zo uit: (sorry van de layout)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/speedtouchdiagnostics.png

Er lijkt bij jou dus geen daadwerkelijke link tussen het modem en internet te zijn. Wellicht (morgen?) nogmaals de helpdesk bellen nu je wat wijzer bent?

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 03-10-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Bedankt voor de screenshots, dat is duidelijker. Het lijkt er dus idd op, dat alles tussen pc en modem wel werkt, maar tussen modem en tweakserver niet.

Kan van alles zijn kalbelbreuk of slechte kabel/contacten, misschien is de splitter niet goed, of wat mijn voorganger al zei: tweak heeft een verkeerde instelling gedaan.
Morgen maar opnieuw de helpdesk gaan bellen, maar ik vrees hun "antwoorden"

Dat bridged is idd wel grappig want na heel veel leeswerk hier, lijkt dat juist een instelling voor 1 pc te zijn en niet voor meerdere pc op je modem router (NAT). Het lijkt erop als de handleiding op hun site (en bij mij op papier meegeleverd) voor een 1 poorts model is bedoeld en geen 4 poorts. Als dat inderdaad zo is, is dat wel erg slordig.

ps klopt het dat er tussen tussen modem en splitter een zwart draadje zit (de andere 2 naar telefoon en contactdoos zijn wit) met plastic stekkertjes waar zo te zien alleen een groen en een rood draadje in actief zijn. Had daar wat meer draadjes in verwacht voor 8mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:26
ErikRo schreef op 03 oktober 2004 @ 14:56:
ps klopt het dat er tussen tussen modem en splitter een zwart draadje zit (de andere 2 naar telefoon en contactdoos zijn wit) met plastic stekkertjes waar zo te zien alleen een groen en een rood draadje in actief zijn. Had daar wat meer draadjes in verwacht voor 8mbit :)
dit kan heel goed kloppen, telefoon werkt namelijk met maar 2 draden en hierover gaat dus ook je ADSL signaal :7.

ik weet niet hoe het bij tweakdsl zit maar heb je geen username\wachtwoord in te vullen ergens? weet dat dit bij mijn oom (heeft alleen wanadoo als isp) dat dat wel moest, misschien moet dit bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 20:25

MBV

is het niet zo dat je je splitter verkeerdom hebt aangesloten? Heb ik een keer gehad, kleurenblind gezocht.
ALs je je telefoon op 'line' zet, en je inkomende lijn op 'phone' dan werkt je telefoon wel maar je adsl niet. Misschien wil je dat eens controleren?
Ik weet niet of je ergens in die webinterface kan zien of je adsl-verbinding werkt. Kijk eens of je ergens kan zien wat voor snelheid adsl je hebt, dat is een van de dingen die bij het opzetten van de verbinding worden verstuurd. Als dat zo is, dan zit er ergens anders iets mis.

[edit]Kan je op het scherm van de 2e screenshot van leuk_he kijken of je adsl-lijn wel up is?

offtopic:
heeft tweakdsl niet gewoon een telefonische hel(p)desk? of zijn wij tweakers dat tegenwoordig? :P

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 03-10-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ErikRo schreef op 03 oktober 2004 @ 14:56:
Dat bridged is idd wel grappig want na heel veel leeswerk hier, lijkt dat juist een instelling voor 1 pc te zijn en niet voor meerdere pc op je modem router (NAT). Het lijkt erop als de handleiding op hun site (en bij mij op papier meegeleverd) voor een 1 poorts model is bedoeld en geen 4 poorts. Als dat inderdaad zo is, is dat wel erg slordig.
Het is gewoon een van de mogelijke configuraties. Als je een router wilt moet je de juiste configuratie uploaden. Op speedtouch.nl kun je een configurator downloaden waarmee dit alles binnen 5 min is geregeld. De configuratie die je zoekt is: BBNed - RFC1483,NAT,DHCP etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Consolefreak: tweakdsl werkt zonder login en wachtwoord (volgens handleiding).

MBV: draadjes voor de zekerheid even omgedraaid, helaas.
Ik zie geen "UP"staan, wel uptime, bedoelde je dit soms?
System Information Service info
DSL Statistics
Line Status - Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) - 992 / 8032
Uptime - 00:14:30
kBytes Tx/Rx - 52 / 45

Ze hebben idd wel een helpdesk, maar ik heb hier meer nuttige antwoorden gekregen, zie ook mijn eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Helaas zijn we nog niks opgeschoten, zelfs uiteindelijk zo'n renta wizkid van hun laten komen maar die zegt ook dat alles goed staat en kwam niet verder (en zelfs die werd niet gelooft door de helpdesk). Gisteren uiteindelijk een andere computer en daarna ander modem laten komen en geprobeerd, helaas ook niks. Volgende week gaat eindelijk hopelijk iemand uit de 2e lijn mij terugbellen.

Erg frusterend allemaal, je wordt nog net niet letterlijk voor imbeciel uitgemaakt, maar daar houdt het ook bij op. Ik betaal wel al voor "geen"verbinding" en ik moet nog maar zien dat ik die wizkid kosten terugkrijg.
Je kunt nog beter KPN nemen en een payserver, kost iets meer, maar de service is hoger en ze helpen je meteen bij storingen ipv je voor dom uit maken. Terwijl ze aan de hand van mijn opmerking hadden kunnen bepalen dat ik niet eea computeranalfabeet was, met dank aan dit en een ander forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

"help" uit je titel gesloopt. Dat je hulp nodig hebt snappen we wel, anders had je geen topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115138

Als de in een console het commando nslookup intikt welke default server krijg je dan?
/edit: je kan al niet pingen dus vergeet bovenstaande opmerking.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 115138 op 10-10-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ErikRo schreef op 10 oktober 2004 @ 17:27:
Erg frusterend allemaal, je wordt nog net niet letterlijk voor imbeciel uitgemaakt, maar daar houdt het ook bij op. Ik betaal wel al voor "geen"verbinding" en ik moet nog maar zien dat ik die wizkid kosten terugkrijg.
nette brief over schrijven. (niet per telefoon) . en als ze het niet binnen 60 dagen heeft plaatsgevonden (wat volgen smij niet gebeurt is kost het je zondermeer niets (art 2 alg voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Even het eindresultaat. Ze zijn eruit, na 3 weken hebben ze eindelijk door dat het niet aan mij lag, maar dat er een draadje verkeerd zat in een verdeelkast.
Tja dan kun je natuurlijk lang zoeken, nu dload ik met 860kbs volgens newspro. Me=Happy 8)

Iereen bedabkt voor de tips, ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 15-10-2004 20:46 ]

Pagina: 1