Toon posts:

Roestvrijstaal en koper in waterkoeling circuit?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het thermaltake aquarius 2 waterkoelings setje en nu wil ik hier een roestvrijstalen die ongeveer net zo hoog als mn kast is..

Kan dit kwaad? koper en roestvrijstaal in 1 water circuit.

Tevens zegt mn vader dat Koelvloeistof veel beter koelt maar ik zeg van niet. Kan iemand me wat stevige argumenten geven ? :)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ik durf het bijna niet te zeggen maar deze antwoorden zijn hier al zooooooooooo vaak gegeven, dat eigenlijk te genant is om te vragen.

Zeg maar tegen je pa dat hij ongelijk heeft --> pak je BiNaS d'r maar bij, als je die hebt natuurlijk.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik kan dus niks vinden... Daarom post ik deze hier...

Verwijderd

Vrij simpele verklaring waarom koelvloeistog minder werkt dan water. Water bevriest onder 0 graden en gaat uitzetten bij een temperatuur van 85 graden. Aangezien deze temperaturen in een motor voor kunnen komen, moet men allerlei middeltjes toevoegen om geen problemen te krijgen. Door deze toevoegingen is het water z'n koel-eigenschappen kwijt, waardoor koelvloeistof in dat geval een betere oplossing is. Bij jouw PC komt de temperatuur niet onder 0 en niet boven 45 graden. Hierdoor hoef je niks toe te voegen, wat de warmtegeleiding verslechterd. Zoals Discipkus-Simplex al aangaf, staat die in Bina, maar is ook wel op het net te vinden.
Dan je andere vraag:
Ik heb het thermaltake aquarius 2 waterkoelings setje en nu wil ik hier een roestvrijstalen die ongeveer net zo hoog als mn kast is..

Kan dit kwaad? koper en roestvrijstaal in 1 water circuit.
Snap geen r**t van de vraag, dus moet je een atwoord schuldig blijven

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

sapphire

Die-hard pruts0r

idd een roestvrijstalen wat ? kachelradiator? vliegtuig ??

btw. roestvrijstaal zal toch niet voor niets roestVRIJ heten :P, maar toch raad ik een stalen onderdeel niet aan in een koperen setup.

[ Voor 25% gewijzigd door sapphire op 01-10-2004 17:59 ]

Gabriël AM5

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

MrUber, dit is echt al veel vaker langs gekomen :)

Ga maar eens goed zoeken ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.