Toon posts:

Video-Editing wat heb ik allemaal nodig (redelijk prof)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten na enkele opdrachten te hebben gekregen, thuis een video set te gaan maken.
Ik ga hierop monteren met AVID.

Ik ben nu bezig met de hardware die allemaal aangeschaft moet gaan worden, en ik wou graag jullie hulp daarbij, ik heb al gezocht maar topic's van 2 jaar oud zijn niet meer zo relevant ;)

Ik heb nu de volgende dingen op papier staan:
- extra beeldscherm (de zelfde als ik nu heb)
- extra geheugen (1024)
- cd-rw/dvd brander (ik kwam in de pricewatch een cd-rw/dvd combo drive tegen, dit houd in dat het 2 in 1 is neem ik aan?)
- tv card
- video card met vhs uitgang
- video recorder
- Hifi set + dvd speler (welke?, hij moet goed geluid hebben maar zo goedkoop mogelijk zijn)
- grote tv (heb nu alleen een kleintje van 30cm) ivm met het afspelen voor een klant

ik heb ong. een bedrag van 500-800 euro tot mijn beschikking

Zijn er nog dingen die ik mis? en welke producten zouden jullie nemen?

Ik heb nu een abit KR7A-RAID
en een winfox (leadtek) videocard (kan even niet vinden welke)
en volgens mij een atlon 1700
(ben niet zo goed in de producten die ik heb :? maar zal het binnenkort even na vragen.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 16:39:
- cd-rw/dvd brander (ik kwam in de pricewatch een cd-rw/dvd combo drive tegen, dit houd in dat het 2 in 1 is neem ik aan?)
Denk het niet, dat is waarschijnlijk een DVD-speler / CD-brander combo, Je moet gewoon op zoek naar een DVD brander.
- video recorder
Waarom?
- Hifi set + dvd speler (welke?, hij moet goed geluid hebben maar zo goedkoop mogelijk zijn)
- grote tv (heb nu alleen een kleintje van 30cm) ivm met het afspelen voor een klant

Daarvoor ga je niet een fatsoenlijke:
- monitor
- GROTE TV
- DVD speler
- HiFi set
- rest van de meuk

kunnen kopen.
Misschien een tweedehands Radeon VIVO ofzo? Scheelt iig een boel pieken voor een nieuwe videokaart/tvkaart enzo

specs

Verwijderd

Voor 500-800 euro haal je het iig nooit. :) Alleen met dat geld wordt het al krap om je hifi set alleen te kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
D'r is genoeg via via aan te komen, mijn eerste probleem is meer wat ik precies moet hebben.

En het hoeft niet super goede kwaliteit te zijn, het meeste geld moet naar de juiste videocard en het beeldscherm.
zolang ik maar de beste dingen voor het geld koop :)

video recorder (omdat sommige klanten de filmpjes ook op vhs willen hebben)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 16:58 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 16:39:
Ik ga hierop monteren met AVID.
AVID Xpress kost al zeker 600-700 euro. Dan is je budget wel erg krap.
- extra beeldscherm (de zelfde als ik nu heb)
- extra geheugen (1024)
- cd-rw/dvd brander
scherm: 400 euro
geheugen : 200 euro
brander : 100 euro
- tv card
Wat moet je hier mee? (Hauppage PVR-250, 125 euro)
- video card met vhs uitgang
s-video bedoel je.
300 euro
- video recorder
Ga je naar VHS terugspoelen of naar DVD? JVC maakt goede S-VHS recorders.
(JVC 7960, 250 euro)
Overal te koop, o.a. BCC. 500 euro.
Veeeeeel te weinig. Denk eerder aan 3000-4000 euro.
Wat is je bronmateriaal? Editen gaat het beste in AVI formaat. De meeste professionele editors editen in AVI formaat met DV codec. Als het (mini)DV is van bijv. een camcorder heb je een Firewire ingang nodig zodat je direct digitaal kan capturen. Krijg je het via analoge ingang (VHS ofzo) dan adviseer ik een Canopus ADVC-300 converter. Analoog in, DV uit. Ik gebruik hem zelf ook. Lees de reviews, het is de beste die je kan vinden. Kost je wel 400 euro.
Ik mis ook nog wat software om naar DVD te authoren. Kost ook weer het nodige.
Ik heb nu een abit KR7A-RAID en een winfox (leadtek) videocard (kan even niet vinden welke) en volgens mij een atlon 1700
Als je gaat bewerken en/of naar MPEG coderen is CPU snelheid van belang. Ik zou dan ook maar eens een AMD 3500+ ofzo aanschaffen. Nieuwe PC: 1000 euro.

Kortom: je initiatief is prima, alleen je ideeen iets te optimistisch en je budget te klein.

Hier nog wat nuttige links (hoop ik ;))
Externe video-capture
Videobewerking hardware kaarten? nodig?
2500 euro video editing systeem
Anologe video naar PC, welke kaart(en) ?

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 01-10-2004 17:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier heb ik wat aan :)

gelukkig heb ik avid al (dat scheeld al een hoop)

tv, hifi, beelscherm heb ik al voor elkaar (ruim binnen mijn buget)

wat ik binnenkrijg zal vooral dvcam zijn. Ik heb al een camera waarmee in kan capturen dus dat zit iig al goed :)

extra geheugen heb ik +/- 100 euro voor uit getrokken
dvd brander +/- 100 euro

ik heb nu besloten de video recorder maar 2de hands te nemen ;)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Heb je al een realtime card? Dat scheelt een hoop rekenwerk voor je processor...

• Microkid

Microkid

Smile

you're welcome ;)
wat ik binnenkrijg zal vooral dvcam zijn. Ik heb al een camera waarmee in kan capturen dus dat zit iig al goed :)
Zorg dan dat je firewire op je PC krijgt.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• leuk_he
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Disk ruimte.... check eens effe wat je hebt. DV gaat hard!

1 uur ~ 10 GB, en uiteraard heb je de ruwe data en daarna de bewerkte data. Dat is bijna niet te backupen op DVD!

[ Voor 51% gewijzigd door leuk_he op 01-10-2004 17:44 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Microkid

Microkid

Smile

leuk_he schreef op 01 oktober 2004 @ 17:42:
Yup! 3.5MB/seconde, ofwel ong 4GB per 17 minuten. Loopt hard op. Een 200GB disk kan dan geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter

1 uur ~ 10 GB, en uiteraard heb je de ruwe data en daarna de bewerkte data. Dat is bijna niet te backupen op DVD!
daarom is het ook handiger op bv 1:10 in te laden. dan kun je je uiteindelijke filmpje, opnieuw inladen maar dan op hoge kwaliteit (1:1)

scheelt veel!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 15:33 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:33:
[...]
daarom is het ook handiger op bv 1:10 in te laden. dan kun je je uiteindelijke filmpje, opnieuw inladen maar dan op hoge kwaliteit (1:1)
Zover gaat mijn ervaring niet (ik neem aan dat 1:10 de schaal is, of elk 10e beeldje) . Maar ik weet wel dat het hoe dan ook hard gaat met de diskruimte. Ook de uiteindleijk filmpjes zul je een tijdje op disk willen houden totdat je zeker weet dat dat precies is wat de opdrachtgever wil. Met digitale video is er niet zoiets als teveel diskruimte.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Met digitale video is er niet zoiets als teveel diskruimte.
dat is zeker waar :)
Pagina: 1