Ik heb een Windows XP Pro computer welke ik anoniem wil benaderen vanaf het netwerk.
Op 1 machine krijg ik een loginscherm te zien waar ik Gast als loginnaam in typ. Daarna krijg ik deze melding:
Op een andere machine krijg ik geen login mogelijkheid, maar gelijk deze melding:
• Gast account op de betreffende machine ingeschakeld
• Bij lokaal beveiligingsbeleid heb ik Gast toegevoegd aan het recht "Deze computer vanaf het netwerk benaderen"
Ook heb ik geprobeerd om Gast lid te maken van Iedereen, maar dit hielp ook niet.
Heb al veel topics doorgelezen en Google hits bezocht, maar geen resultaat.
Weet iemand hoe ik de shares en printers op de XP machine anoniem kan benaderen?
Op 1 machine krijg ik een loginscherm te zien waar ik Gast als loginnaam in typ. Daarna krijg ik deze melding:
Als ik bij netwerk sessies kijk op de machine dan zie ik geen open sessies.\\p2400 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw..
Op een andere machine krijg ik geen login mogelijkheid, maar gelijk deze melding:
Tot nu toe heb ik dit gedaan:\\p2400 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.
• Gast account op de betreffende machine ingeschakeld
• Bij lokaal beveiligingsbeleid heb ik Gast toegevoegd aan het recht "Deze computer vanaf het netwerk benaderen"
Ook heb ik geprobeerd om Gast lid te maken van Iedereen, maar dit hielp ook niet.
Heb al veel topics doorgelezen en Google hits bezocht, maar geen resultaat.
Weet iemand hoe ik de shares en printers op de XP machine anoniem kan benaderen?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."