[XP] Computer niet vanaf netwerk te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb een Windows XP Pro computer welke ik anoniem wil benaderen vanaf het netwerk.

Op 1 machine krijg ik een loginscherm te zien waar ik Gast als loginnaam in typ. Daarna krijg ik deze melding:
\\p2400 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw..
Als ik bij netwerk sessies kijk op de machine dan zie ik geen open sessies.

Op een andere machine krijg ik geen login mogelijkheid, maar gelijk deze melding:
\\p2400 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.
Tot nu toe heb ik dit gedaan:
• Gast account op de betreffende machine ingeschakeld
• Bij lokaal beveiligingsbeleid heb ik Gast toegevoegd aan het recht "Deze computer vanaf het netwerk benaderen"

Ook heb ik geprobeerd om Gast lid te maken van Iedereen, maar dit hielp ook niet.

Heb al veel topics doorgelezen en Google hits bezocht, maar geen resultaat.

Weet iemand hoe ik de shares en printers op de XP machine anoniem kan benaderen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik je "eenvoudig delen van bestanden en printers" (:r) ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 oktober 2004 @ 17:11:
Gebruik je "eenvoudig delen van bestanden en printers" (:r) ?
Oops, vergeten te melden, die staat inderdaad uit. Tevens heb ik de Wizard "Netwerk instellen" gedraaid.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je loopt teveel te kloten.
Wat je nu gedaan hebt is het security model waar XP mee werkt aanpassen zodat juist anonieme connections niet mogen.

Simple file sharing aanzetten, dan kun je anoniem met guest impersonation aan de gang.
Uiteraard moet je dan wel al je gedane wijzigingen ongedaan maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Eerde gemaakte instellingen terug gezet, simple file sharing aangezet, maar nog steeds zelfde melding. :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm.. XP Pro he?

start > uitvoeren > secpol.msc
Setup security.inf policy importeren en reloaden zodat je beveiligings instellingen weer de af-install instellingen krijgen.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Gedaan, maakt niet uit.

Voor de herinstallatie van die machine werkte het perfect, alleen SP2 is er nieuw op gekomen.

[ Voor 68% gewijzigd door jelmervos op 01-10-2004 17:51 ]

Verwijderd

Zie ook configuratiescherm/windows firewall. Staat die aan? Zo ja kijk bij tabblad uitzonderingen en vink "Bestands- en printerdeling" aan, als die nog niet aan staat.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 06:58
Probeer is op de desbetreffende computer rechterklik op "Deze Computer" en dan "Manage"(of in' nederlands "beheren") dan naar Local Users en Groups, dankomt in de rechterkolom oa. Guest te staan. Rechterklik op Guest en dan "Set Password". Voer 2 keer een password in en probeer dan opnieuw van die andere computer, mss dat het werkt :Y) (ik weet eigenlijk niet of dit dan anoniem is ;) )
Of heb je al een keer een password voor Guest's erin gezet? (iedereen krijgt dan dus de melding dat je een password in meot voeren als ze op jou computer proberen in te loggen)..suc6

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Bij lokaal beveiligingsbeleid heb ik Gast toegevoegd aan het recht "Deze computer vanaf het netwerk benaderen"

je hebt ook een recht om gebruikers te weigeren, daar staat guest ook bij, haalt hem daar eens weg

A wise man's life is based around fuck you

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
De firewall staat als sinds het begin van de installatie uit, vergeten te zeggen.

Maar het recht "Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren" was het inderdaad! Daar stond Gast tussen, dat ik dat niet gezien heb!

Bedankt!

[ Voor 40% gewijzigd door jelmervos op 03-10-2004 23:04 ]

• kep1973
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05-2025
Maar het recht "Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren" was het inderdaad! Daar stond Gast tussen, dat ik dat niet gezien heb!

dat toegang verhaal...waar vind ik dat??????

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gpedit.msc dan windows settings>security settings>local policy's>user rights assignments

maar dan in de NL versie :P

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1