Agp/PCI clock instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:31
Na al 2 jaar het overclocken uit te stellen ben ik toch maar eens begonnen. Ik zit al op een fsb van 147 maar ik kan niet verder omdat ik erachter kwam dat me agp/pci op auto staan en dus mee gaan in de verhoging.

Ik kan hem instellen op een aantal snelheden 64.27/32.12 tot 83 nog wat, nu is de vraag wat is standaart de agp/pci bussnelheid?
Op 64.27/32.13 en 65.47/32.73 loopt hij niet lekker met de overgeclockte fsb.
Moet ik deze gewoon allemaal uitproberen? en/of kan ik tot de laatste stap gaan of riskeer ik dan dat me pci/agp beschadigd kan worden?

Ik heb oa al het forum afgezocht en de FAQ
geraadpleegt.

Mijn specs:

Proccesor: P4 2,4 Ghz - 533 Mhz intel - northwood
geheugen: DDR 2* 512 mb pc 2100 samsung
Mobo: msi 845 max pe
videokaart: ati radeon 9600 pro 256 mb ddr
hd: wd 2000-jb

----CPU 2400 Mhz 133 fsb-----
-------Multiplier 18.0-------

@
cpu: 2647 Mhz
vcore: 1.5
fsb: 147

stressed: 55/56 C
idle: 35/36 C
status: stable/op pci en agp na

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Standaard draait je PCI bus op 33 Mhz en je AGP bus op 66 Mhz .... Was dit alles wat je wou weten ??? Of heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen ?

Dit was overigens best makkelijk te vinden met de search ;) Dan kom je onder andere op dit topic uit: Verschillende BUS speeds ???

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:31
Apen-nootjes schreef op 01 oktober 2004 @ 15:46:
Standaard draait je PCI bus op 33 Mhz en je AGP bus op 66 Mhz .... Was dit alles wat je wou weten ??? Of heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen ?

Dit was overigens best makkelijk te vinden met de search ;) Dan kom je onder andere op dit topic uit: Verschillende BUS speeds ???
Nou kon het echt niet vinden :P, maar dan de vraag kan ik als ik overclock gewoon die standaart bussnelheden hanteren? of gaat dat ten koste van de snelheid, bij een fsb van 145 werkt de pci nog wel dus wil eigeniljk op die snelheid me pci/agp bus instellen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je kan gewoon de standaars snelheden van je PCI/AGP pus blijven handhaven.. alleen hoe sneller de apparaten daarop hun gegevens doorsturen naar de rest van de computer hoe sneller de computer in z'n geheel zal gaan werken :) Het is dus aan te raden om de PCI/AGP bus zo snel mogelijk in te stellen dat het nog net stabiel is :)

Maar omdat dit toch stiekem best wel een zoekvraagje is en nogal basic gaat deze op slot...

Succes met overklokken !!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.