Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe camera gekocht en wel de kodak dx6490. Nu zie ik dat hier een mmc en een sd slot inzit. Beide kaartjes zijn niet meer zo duur dus ik wi l er een extra kaartje indoen.

Hierover heb ik een aantal topics doorgelezen maar die hebben me alleen maar meer in verwarring gebracht. Ik heb gelezen dat sd kaartjes langzamer zijn dan mmc. Maar ook heb ik gelezen dat nokia van mmc naar sd gaat. Raar.

Welk kaartje kan ik het beste voor mijn camera nemen als je puur naar de kwaliteit en de schrijfsnelheid kijkt?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik dacht dat Nokia naar RS-MMC ging? (hele kleine kaartjes)

MMC past altijd in een SD slot - maar andersom gaat meestal niet. Bottom line: ga voor de goedkoopste oplossing maar zorg dat je erachter komt hoe snel het kaartje in kwestie is.

[ Voor 61% gewijzigd door delorean7 op 01-10-2004 15:45 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
delorean7 schreef op 01 oktober 2004 @ 15:44:
Ik dacht dat Nokia naar RS-MMC ging? (hele kleine kaartjes)
Zou kunnen maar dat even ter zijde.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38
Volgens mij is SD net iets sneller dan MMC. MMC is een standaard die niet meer verder ontwikkeld wordt. Het is wel goedkoop, 30€ voor 128MB vind je wel.

Als je het puur voor je camera gaat gebruiken, kies je gewoon volgens je budget. SD is iets duurder dan MMC.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
1. sd heeft ingebouwde security wat mmc mist ( denk hierbij aan een switch net als diskette voor write on/off en cryptologie om bestanden te coderen, wordt vooral voor muziek gedaan om niet te laten kopieeren al hoewel dit makkelijk te omzeilen is)
2. ze zijn beide ong. 1,5 gram en 32x24 mm als afmetingen (lxb)
3. sd is iets dikker door die beveiliging, 2,1 mm tov 1,4 van mmc
4. de maximale theoretische doorvoersnelheid van mmc is 2,5 mb/s maar sd is 4x sneller, namelijk 10 mb/s. In de praktijk (dus in je GSM of camera merk je hier niet veel van, behalve als je grote files kopieert bijv via je cardreader)
5. dankzij al deze functies is het logisch dat SD duurder is dan MMC geheugen. Als je die snelheid echt nodig hebt, zou ik dus SD nemen. Maar als het prijsverschil der mate groot is, voldoet MMC prima. Ook vanwege de uitgebreide ondersteuning in smartphones (symbian OS vooral)

al met al is de kwaliteit van beide even goed. De snelheden verschillen dus in het voordeel van SD.

[ Voor 6% gewijzigd door jozy op 01-10-2004 15:53 ]

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
SD is een doorontwikkeling van MMC, daarom zijn SD slots in alles ook compatible met MMC, maar MMC slots (zoals nokia telefoons) niet compatible met SD. Nokia vindt echter dat MMC meer mogelijkheden bied dan SD en wil daarom ook liever verder met MMC. Omdat nokia nog steeds groot marktaandeel heeft (wat dalende is) volgen de andere telefoon maatschappijen ook al. Dus ik denk dat MMC nog wel een tijdje meegaat omdat je anders niets meer kan met je "nieuwe" mobieltje...

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
de compatibiliteit van SD -> MMC ligt niet zozeer aan de doorontwikkeling, maar gewoonweg aan de fizieke eigenschappen: SD is nou eenmaal dikker, het past niet! Het is niet moeilijker om SD te impletenteren hoor, maar de voornaamste reden is de dikkere SD kaarten.

Ik zou gewoon MMC geheugen kopen, ik gebruiket voor m'n nokia 6600, laatst besteld bij opusshop.nl voor 24,75 voor 256 mb. Koopje dus!
Pagina: 1