Toon posts:

Speakers op PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik ben van plan om de speakers van m'n stereo (JVC MX-K30R) op m'n PC aan te sluiten. Ik heb net ff de FAQ doorgelezen, en ik ben eigenlijk nog niet zo veel wijzer geworden. Ik ben een ABSOLUTE n00b op audio gebied.
Zou iemand me kunnen uitleggen wat ik allemaal hiervoor nodig heb, en hoe ik het moet doen?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:59

janklp

FortyTwo Capital

Kabeltje met 2 tulipsstekkers achter in de computer drukken en dan op de stereo zetten. Even de audio zaak bellen en die helpen je op weg. Zo moeilijk kan dit niet zijn!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

de boxen direkt op de pc gaat niet werken (trekt je geludiskaart denk ik niet..of het is dan heel zacht..kun je proberen met stereo minijack naar de speakers)

nuttiger lijkt me gewoon de pc aantesluiten op bijv. een cd ingang van de versterker waar de boxen aan hangen (mischien bedoelde je dat wel..dat werkt zeker)
daar heb je dan stereo-minijack naar 2x tulp/cinch kabels voor

[ Voor 10% gewijzigd door Losha op 01-10-2004 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zien die tulip stekkertjes eruit?
Heeft iemand een foto?
En ik heb trouwens geen versterker, hoor.
;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 15:45 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bekijk de achterkant van je stereo en zoek naar een rode en witte(soms zwarte) aansluiting met de tekst "aux in" of "line in" erbij.

Vind je die? Ren dan naar de winkel en haal een 3.5mm stereo male naar 2x tulp/cinch kabel.
Vind je die niet? Kijk dan goed naar welke ingangen je dan uberhaupt hebt.

{signature}

Verwijderd

Ik heb respect voor de mensen die bereid zijn zelfs zulke vragen te beantwoorden, want steeds als ik een vraag stel, is het altijd weer fout....

(dacht dat deze topic gelocked zou worden.... :) )

-edit-

Om deze beste man een stukje op weg te helpen:

Dit is zijn 2 tulpstekkertjes...
Afbeeldingslocatie: http://www.alfazet.nl/kabels/audio/tulp13.jpeg
Deze moet in de 'AUX" of "Line in" aan de achterkant van je stereo (waar overigens een versterker in zit ;) ) en aan de achterzijde van jouw computer moet dit stekkertjes....
Afbeeldingslocatie: http://www.alfazet.nl/kabels/audio/3_5mmstereo.jpg
in de "line out" van je geluidskaart. (ik neem aan dat je wel weet hoe dat laatste werkt :) )

Vervolgens zet je je stereo op AUX (als je cd wilt luisteren zet je em op cd) en zorg dat in windows (of wat je ook gebuikt) het volume op 100% staat.

Als het goed is heb je dan geluid....

Suc6

-You-

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 17:58 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

wordt-ie ook

Dit staat in de FAQ:
AV FAQ; Veelgestelde vragen