Toon posts:

geen redelijke notebooks voor onder de € 400 te vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een notebook voor school, maar ik heb geen zin om zo'n € 1000 voor een notebook te dokken. Ik zou het wel kunnen, maar naar mijn idee is dat gewoon veel te veel geld voor die dure krengen. Ik heb wel goed gezocht, en modellen gevonden voor onder de € 700 exclusief BTW, bijvoorbeeld bij pcsnel.nl
Bij Vraag & Aanbod heb ik ook wel wat gevonden, maar daar zie ik ook dat er van die gasten zijn die het lef hebben om bijvoorbeeld € 300 te vragen voor een oude notebook met een P2 met 128 MB. Woekerprijzen.
Als je naar de T.net BBG kijkt zie je dat je een studentensysteem kan samenstellen voor € 400. Ik vind die dingen echt veel te duur. Ja ok, die dingen hebben dure TFT-schermen, speciale notebook HD's, mobiele processors, maar toch...
Dat terwijl ik op mijn school - de Avans Hogeschool in 's Hertogenbosch - wel zo ongeveer 30-40% van de studenten een notebook zie gebruiken. Zijn dat nou verwende kindjes die alles van ouders krijgen, of kopen zij echt zo'n ding van € 1000 zelf? Mijn ouders willen wel een klein deel mebetalen, maar ik zal dan toch het grootste deel zelf moeten betalen. Ik denk dat ik voorlopig mijn PC die ik thuis heb staan maar gebruik voor schoolwerk.

Verwijderd

maar ik heb geen zin om zo'n € 1000 voor een notebook te dokken. Ik zou het wel kunnen, maar naar mijn idee is dat gewoon veel te veel geld voor die dure krengen.
naja blijkbaar niet. er is veel concurrentie op de markt, dus er wordt geen cent teveel op verdiend. laptoponderdelen zijn gewoon verschrikkelijk duur.
Bij Vraag & Aanbod heb ik ook wel wat gevonden, maar daar zie ik ook dat er van die gasten zijn die het lef hebben om bijvoorbeeld € 300 te vragen voor een oude notebook met een P2 met 128 MB. Woekerprijzen.
wellicht enigszins aan de hoge kant, maar zeker geen woekerprijs hoor. notebooks zijn nou eenmaal ontzettend waardevast, omdat zo'n exemplaar eigenlijk nagenoeg hetzelfde kan als een gloednieuwe budgetlaptop.
Zijn dat nou verwende kindjes die alles van ouders krijgen, of kopen zij echt zo'n ding van € 1000 zelf?
kan allebei. sommige mensen krijgen veel, andere mensen (waaronder ik) betalen dat zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 15:32 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 10:14

Xof

Ik denk dat de meesten verwende kindjes zijn (ben er zelf ook zo een :+), maar ik ken wel een paar mensen op school die het zelf betaald hebben. Maar een notebook van 400 euro is heel moeilijk te vinden. Ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar heb je die notebook echt nodig? Als je informatica doet is het erg handig ja, maar doe je iets in economische richting dan is het weer een beetje overbodig :)

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Tja, laptops zijn nu eenmaal duur, niets aan te doen. Voor 400 euro denk ik niet dat je al te veel goeds gaat vinden.
Bovendien heb je bij een laptop nog een verhoogd risico dat je weet of deze bv. niet eens gevallen is...
Persoonlijk zou ik een notebook nooit tweedehands kopen.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Denk eens aan de brakke accu's :+ .

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Onder de €750,- kan ik geen laptop vinden in de Pricewatch.

De Acer TravelMate 2301LC is de goedkoopste laptop met als laagste prijs €768,62, maar dan heb je ook niet veel.
Een goede keuze zou dan de Asus A2500H zijn, de goedkoopste voor €777,-

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-01 12:42
Ja ok, die dingen hebben dure TFT-schermen, speciale notebook HD's, mobiele processors, maar toch...
Mja daar geef je toch zelf de reden. En ik heb mijn laptop (€1100) zelf gekocht.

What's in the case?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De goedkoopste laptop die ik effe snel kan vinden is deze in pricewatch:
pricewatch: Acer TravelMate 2301LC (Cel 1.3GHz; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home)

Acer TravelMate 2301LC (Cel 1.3GHz; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home)

(645 ex btw, ex verzendkosten , 779 euro heb je hem ongeveer thuis. )

Dat heet investeren in jezelf. Maar laptops zijn nu eenmaal bijna altijd 2x zo duur geweest als PC's. Dus als je toch een pc wil/moet kun je wellicht beter met o'n cheap ass "student" pc beginnen. DIe is ook nog e.v.t later uit te breiden, iets dat je bij een (goedkope) laptop maar moet vergeten.

2e hands is een aardig risico via internet. het is inderdaad niet zo dat die laptops niet slijten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

een 15" scherm kost al de helft van jouw maximumprijs, je moet maar gewoon accepteren dat bepaalde dingen geld kosten. Mijn laptop was ook meer dan 1000 euro maar ik wist gewoon dat ik zo'n ding moest hebben dus heb gewoon een paar maanden loon gespaard. Tegenwoordig doet een laptop nauwelijks meer onder voor een pc, sterker nog ik gebruik mijn pc nauwelijks meer sinds ik mijn laptop heb

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 13:44
Kijk eens op www.thecomputerdiscounter.nl. Pentium 3 600 notebook voor 389,-.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 21:41
forum.fok.nl staan vrij vaak goedkopere laptops..
Pagina: 1