[ASP.NET] Session ophalen adhv Session ID

Pagina: 1
Acties:

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 11:01
Ik ben een web applicatie aan het ontwikkelen met een betaalsysteem erin. Ik hou een aantal variabelen in mijn Sessie. Vervolgens doe ik een betaling en ga ik naar de betaalsite van het betreffende betaalsysteem. Als de betaling afgerond is wordt ik weer teruggeleid naar mijn eigen site.

Het probleem is nu dat er een nieuwe sessie wordt aangemaakt wanneer de betaling klaar is en ik weer terug ga naar mijn eigen site. Dit kan ik zien aan de URL waar het sessie id in staat (mijn app is cookieless), met als gevolg dat al mijn sessie variabelen (van voor de betaling) verdwenen zijn.

De sessie ID van mijn 'oude' sessie heb ik nog wel (deze wordt in de querystring meegegeven als de betaling klaar is).
Mijn vraag: Is het mogelijk om aan de hand van een sessie ID de bijbehorende sessie weer op te vragen, zodat ik mijn variabelen weer terug krijg?

Ik heb in de MSDN of google niks kunnen vinden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Afaik niet; maar je kan wel misschien de data opslaan in een application / cache, en dan het sessionID as key nemen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

TeeDee

CQB 241

Je zou het "uitstapje" naar de betaalsite in een iframe kunnen zetten.
Dan wordt er afaik geen nieuwe sessie gemaakt.

@bigbeng: luie neet :+

[ Voor 15% gewijzigd door TeeDee op 01-10-2004 15:33 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Misschien een idee, een session wrapper schrijven die een push en een pop methode hebben die de session id als parameter hebben. En de gegevens in de database prakken. Date-time stampje erbij en een job die alles ouder dan X uit de database smijt. Lijkt me een leuk projectje en als je hem af hebt, dan wil ik best de source van je leechen ;)

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 11:01
Ik zal nog even m'n oplossing neertypen. Misschien heeft iemand er nog eens een keer wat aan.

Ik heb het opgelost door de betaalsite in een iframe te plaatsen. De redirect URL van deze betaalsite gaan naar een statische html pagina. Deze html pagina bevat een simpel javascriptje om de parent te refreshen. Tijdens deze refresh wordt gecheckt of de betaling is gedaan, en zo ja, een redirect naar de volgende pagina.
Als je in de html pagina een redirect ipv een refresh doet, werkt het niet, want dan wordt er toch een andere sessie aangemaakt.