Toon posts:

MSI 6340L3 Bios Update?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik ben iemand z'n computer aan 't fixen en zijn 2e harde schijf (laatst een nieuwe vervanging van gehad), een WD 40gb 7200 rpm 2mb, wordt niet herkend door de bios. (1st deed hij het wel, bij een nieuwe installatie van XP)

Hierdoor worden opstart problemen veroorzaakt in WinXP (primairy slave fails, press F1 of DEL to enter bios), tevens maakt hij in 1 keer een nieuwe SCSI cd-rom speler aan, terwijl er gewoon 2 dvd spelers in zitten.

Ik denk zelf dat het gewoon een conflict is met m'n moederbord, een MSI 6340L3.
Hier kan ik alleen 0 informatie over vinden op het internet, zelfs niet een driver op de MSI official page. Ik vraag me af waar ik die driver kan vinden?? Kennelijk hebben die moederborden ook 2 namen? Zelfde met de 6330 dat een KT7 nog iets is. Voordat ik 'm kan updaten, moet ik wel de juiste hebben natuurlijk.

Zou heel fijn als 1 van jullie mij kan helpen, want ik heb alles afgezocht, maar er is gewoon te weinig informatie beschikbaar voor dit probleem!

Thanx!

Els

Ik kan ook gemaild worden : elsdegekste@hotmail.com

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Je weet zeker dat je niet zowel de DVD/CD-ROM als de HDD op de primary slave hebt staan?
Kabels goed aangesloten?

Want als het dezelfde schijf is zou hij natuurlijk gewoon weer herkend moeten worden.

Mailen doen we hier trouwens niet aan, het is niet voor niets een forum ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Laurenz op 01-10-2004 14:45 ]

Leave only footprints, take only memories

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hierdoor worden opstart problemen veroorzaakt in WinXP (primairy slave fails, press F1 of DEL to enter bios),
Dat is geen windows/driver probleem, maar een probleem van je moederbord bij het herkennen van de IDE apparaten (deze melding is niet voor niets ver voor het opstarten van je OS). Wellicht heb je de master/slave instelling van de nieuwe schijf niet zo staan als de oude.

[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 01-10-2004 14:46 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ja ga maar eens deze kast openen, want zat zelf ook aan de jumpertjes te denken, maar een pc winkel heeft 'm aangesloten, dus dan zouden ze dat toch goed moeten doen.. Toch vreemd, aangezien er eerst geen probleem was, met de installatie van XP en hij 'm herkende zonder problemen. Alleen 2 dagen later, had hij in 1 keer een probleem. Startte hij vanzelf opnieuw op en kwam die error.

Sorry voor m'n mail adres ;)

En bedankt voor je reactie in ieder geval... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lag niet aan de jumpertjes, die staan gewoon goed, zoals ik al verwachtte..

Dus wellicht toch een bios update?? Maar waar vind ik de bios update voor MSI 6340L3? Dat is denk het lastigste?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 15:24:
Het lag niet aan de jumpertjes, die staan gewoon goed, zoals ik al verwachtte..

Dus wellicht toch een bios update?? Maar waar vind ik de bios update voor MSI 6340L3? Dat is denk het lastigste?
www.msi.com.tw

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Heh nee daar ga je em niet vinden..
Wel voor de 6340M, 6340M 3.0, 6340M 5.0 en een of ander K7T mobo.
Eigenlijk heb ik niet het idee dat de 6340L3 bestaat :+
Google levert welgeteld 1 hit :Y)

Maar ik gok zo dat 6340L3 staat voor de 6340 versie 3.0 :)

Je zou eventueel nog even kunnen checken of je een KM133 of KT133 chipset op je moederbord hebt zitten. Heb je de KT dan heb je dus het K7TM Pro moederbord, waarvoor gewoon de nieuwste bios te downloaden is.
Heb je een KM chipset dan zou ik er dus vanuit gaan dat je een 6340M 3.0 hebt, maar daarover kan je MSI natuurlijk ook altijd nog even mailen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 01-10-2004 18:44 ]

Leave only footprints, take only memories

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is toch dezelfde type schijf als diegene die vervangen is? En hij heeft dus al ooit gedaan? Staar je dan aub niet blind op een BIOS update, want dat is het probleem dan ook niet. Wel kan je dan beter ons meer informatie geven, zodat we je verder kunnen helpen.

Geef dus oa concreet al je specs, alle schijfstations incl plek op de controller en hun jumpersettings.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
De vervangende harde schijf was overleden... dat verklaart natuurlijk alles ;)

Die is nu vervangen met een nieuwe HD, dus alles komt goed :)

In ieder geval heel erg bedankt allemaal voor jullie moeite!

En idd, die bios update heb ik ook al doorgegeven, dat de winkel waar die pc gekocht is, gewoon moet regelen... Want de MSI 6340L3, lijkt niet te bestaan ;)

Komt goed!

Thanx!

Elzzz
Pagina: 1