Toon posts:

Hoe zie ik of ik USB 1.0, 1.1 of 2.0 heb?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

hoe kan ik zien of dat mijn PC USB 1.0, 1.1 óf 2.0 heeft? Is daar een tool/util voor? of kan ik dat ergens in Windows XP zien?

We hebben nogal veel typen Pc's en om alle fabrikanten en specs langs te gaan is wat veel.

thanx.

Olaf

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je überhaupt al eens gekeken hebt in het apparaatbeheer van je PC's, maar ik zie daar prachtig USB 2.0 root hub en Sis 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller staan..

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 01-10-2004 14:34 . Reden: Sis controller toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb daar gewoon USB Root Hub staan. Van deze PC weet ik zeker dat er 2.0 op zit

Verwijderd

usb 2.0 apperaatje aansluiten alsie de melding geeft snel usb apperaat op trage hub oid
weet je dat het een 1.1 of 1.0 port is.
kan je dit trouwens niet zien in sisandra of een dergelijk programma

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Welk OS? In XP heb je SP1 nodig om USB 2.0 te ondersteunen. Misschien komt er dan wel USB2.0 Root Hub te staan...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Idd gewoon in apparaatbeheer kijken :) Dan staat er bij 2.0 "Hi-Speed" of "Enhanced" tussen :)

Uiteraard moet je wel de juiste drivers hebben! Anders loopt een USB 2.0 poort gewoon op 1.0/1.1. Je kunt ook proberen of je met Knoppix en/of Everest nuttige informatie kunt vinden.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik krijg het ook niet zien in apparaatbeheer van windows. En om nou weer over en elke porrt je USB device in te steken is ook weer zoiets.Je moet het in feite gewoon gelijk kunnen zien. Maar ik kan het nergens vinden(ik weet dat het 2.0 is omdat ik watvoor mobo het is). En ook nog is als je een hub hebt en je bent alles kwijt kan je het niet ff testen watvoor usb device het is.

Beetje raar allemaal

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Bij mij kan je het in/uitschakelen in de BIOS (dus daaraan kan je het zien).

En het werkt pas als je de juiste chipset-drivers hebt geinstalleerd. Mss dat je het daaom nu niet in Win. ziet.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb de nieuwste bios en windows SP2 dus ja ik zou niet weten wat ik mis :?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 13:31

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

G_M_C
En het werkt pas als je de juiste chipset-drivers hebt geinstalleerd. Mss dat je het daaom nu niet in Win. ziet.
^ with stupid B)

Waarschijnlijk heb je het niet juist geïnstalleerd .. met de gewone standaard windows drivers draait ie maar op 1.0/1.1 ... ongeacht of het mobo nu 2.0 ondersteunt of niet. Toen ik de mobo drivers ging installeren kwam er idd 2.0 bij te staan, maar kreeg wel vage problemen, usb devices die ineens niet meer gezien werden .. heb de drivers toen maar weer weggehaald .. heb momenteel toch nog alleen maar 1.1 devices.

Suc6! :w

edit: grrr .. quote wil niet .. brakke boel @werk :( .. dan zo maar :D

[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-10-2004 14:52 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

NightWalker2005 schreef op 01 oktober 2004 @ 14:47:
Ik heb de nieuwste bios en windows SP2 dus ja ik zou niet weten wat ik mis :?
Dat je de nieuwste bios hebt is natuurlijk oké, maar j moet ook ff je bios-instellingen even langslopen; tenminste bij mij is het zo dat bij de standaardinstellingen de USB op 1.1 loopt.

Ik moet een instellinkje wijzigen om het op 2.0 te laten lopen.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

Xof

BalusC schreef op 01 oktober 2004 @ 14:38:
Idd gewoon in apparaatbeheer kijken :) Dan staat er bij 2.0 "Hi-Speed" of "Enhanced" tussen :)

Uiteraard moet je wel de juiste drivers hebben! Anders loopt een USB 2.0 poort gewoon op 1.0/1.1. Je kunt ook proberen of je met Knoppix en/of Everest nuttige informatie kunt vinden.
Dat is onzin, bij mij staat het ook niet onder apparaatbeheer en toch heb ik usb 2.0.. tenminste dat is wel te merken aan de snelheid dat die iets naar mijn usb stick kopieert en hij geeft ook niet aan dat het een trage hub is. :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 13:31

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zal wel van het merk/type afhangen of WinXP hem juist detecteert en de juiste driver installeert dan ..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Xof schreef op 01 oktober 2004 @ 14:49:
[...]

Dat is onzin, bij mij staat het ook niet onder apparaatbeheer en toch heb ik usb 2.0.. tenminste dat is wel te merken aan de snelheid dat die iets naar mijn usb stick kopieert en hij geeft ook niet aan dat het een trage hub is. :)
Gelukkig ben ik niet de enige :P

• Chrissels
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik heb ook USB2 en dat is ook niet in apparaatbeheer te zien, dat zegt dus helemaal niets.

Ik denk dat het het makkelijkst is om te achterhalen welk type moederbord je hebt en welk type chipset daarop zit.

edit:
Ik zie wel een 'Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller' 'k had de 'enhanced' ff over het hoofd gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Chrissels op 01-10-2004 15:27 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Xof schreef op 01 oktober 2004 @ 14:49:
Blame them :P
http://www.computerhope.com/issues/ch000602.htm
http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm
Pagina: 1