svideo converter op SCART ---> Tv zonder svideo

Pagina: 1
Acties:

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
waar kan je een converter kopen waarbij svideo signaal uit een Ati Radeon naar een tv kan worden gebracht via SCART? ik heb geen svideo ondersteuning op mn tv, maar een converter moet het svideosignaal mogelijk maken neem ik aan.
Is het beeld dan wel svideo, of is er door het converteren zoveel verlies dat je net zo goed gewoon een composiet kabel kan gebruiken?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55
gewoon zo'n blokje van scart halen, daar zit dan ook een svideo ingangetje op, kost 5 euro en heb je ook bij de kwantum e.d. en uiteraard bij de hifi zaak..

• Bellsofwar
Beeld is zwart wit

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Je s-video out moet je wel op PAL-B / PAL-G zetten ipv. NTSC, dan zou het opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Als je geen Svideo ondersteuning hebt op je TV is het beeld zwart/wit als je een Svideo>Scart converter gebruikt. Dat is normaal.

Je moet de converter gebruiken die bijgeleverd zat bij de Radeon kaart en Composiet gebruiken. Alternatief kun je een VGA>Scart RGBcS kabel gebruiken icm Powerstrip.

Neem in ieder geval deze helemaal door: De grote tv-out FAQ

move OH > VB

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 03:22 ]

• Bellsofwar
Daar heb ik al in zitten neuzen, en in weet ik veel wat voor forums en faqs ook.

Het beeld is bij bepaalde DVD's via mn standalone dvd speler wel in kleur (animes,
films met veel kleur), maar bij sommige DVD's niet (LOTR, Matrix). Dit zijn allemaal
originele regio 2 dvd's.

Het beeld wordt sowieso in PAL naar mijn tv doorgevoerd. Nu zal je wel denken: de laatste 2 movies hebben een ander soort contrast, het hieraan liggen. Maar ondanks de groene tint is er toch nog kleur. En waarom worden dan de andere movies wel in kleur weergegeven?

De kleuren van bijv. die anime movies zijn wel goed, muv het wit. Dat wordt
niet goed weergegeven en zorgt voor beeldruis (strepen in het beeld of witte/dunne lijnen worden geheel vervormd weergegeven).

Dus die svideo converter werkt op zich wel op de tv, er wordt immers kleur weergegeven. Maar bij bepaalde movies dus niet en bij de films waarvan de kleur te zien is, is het beeld weer slechter. Een tv zonder svideo ondersteuning zou toch sowieso dan geen kleur moeten weergeven?
Pagina: 1