Toon posts:

Scanner demonteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wat probleempjes met mijn scanner dus ik wil hem demonteren om te kijken of ik er wat aan kan doen (anders is ie toch waardeloos).

Ik vroeg me af of ik nog moet uitkijken voor kwetsbare of lichtgevoelige componenten(welke? En hoe kan ik goed voorzorgmaatregelen nemen?) of dat ik nog op andere dingen moet letten tijdens het demonteren.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:03

mr_petit

opperprutser

let er op dat als je een (oude) scanner met ccd hebt, dat je de ccd [u]niet[/s] losmaakt.
Vaak (vooral bij oude HP units) is de ccd vrij verstelbaar in de houder (schroef is groter dan schroefgat). Als je 'm dan losmaakt krijg je 'm nooit meer op dezelfde plek vastgeschroefd.
Op dat moment heb je geen beeld meer, of een verkeerd beeld (onscherp of ontregelde kleuren enz).

Wat voor problemen heb je?

"man is not truly one, but truly two,"

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09
Pas op voor de glasplaat dat daar geen krassen op komen. Haar hem er bijvoorbeeld als eerste uit, berg hem op (niet -ergens- op je bureau/werkplank) en zet hem er als laatst weer in.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de stekker erin steek, gaat de scanner aan maar als ik probeer te scannen maakt dat ding rare geluiden en hij stopt ermee. Geen foutmelding ofzo op me pc. Hij kan een keer gevallen zijn ofzo dat ie het niet meer doet.
Ik heb nu een andere scanner die ingebouwd is bij printer (all-in-one) dus het maakt niet zoveel uit.
Ik vond de scanner op zolder en bedacht me dat we die scanner een keer hebben weggedaan omdat hij het niet meer goed deed dus ik heb hem van de zolder gehaald om hem te repareren en er mischien nog wat van te leren.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje: kan ik de scanner op mijn subwoofer zetten zonder dat hij beschadigd word door het magnetische veld?

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

je kan je scanner gewoon op je sub zetten.

Ik denk dat er iets aan de hand is met de aandrijving van de scanwagen.
Ik denk dat of de snaar niet meer goed gespannen staat, of dat de tandwieloverbrenging niet meer goed is, of dat de schakelaar die de nul positie aangeeft niet goed werkt (de scanwagen gaat eerst helemaal terug en drukt dan vaak een schakelaartje in zodat de scanner weet dat de scanwagen op een bepaalde plek staat)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:10
check je motortjes, en smeer de glijder even in met een of ander vet. (dat ding waar die lamp over glijd van voor naar achter..)

een soortgelijk probleem had ik ook met mn printer, en heb toen de glijder ingesmeerd, de stofzuiger op (1800W) er doorheen gehaald en toen deedie het weer prima...? 1 geluk, scanners zijn tegenwoordig niet meer zo duur :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Pas op met het er af tillen van de bovenkant: bij mijn scanner (Epson Perf. 4870) zit er een transportbeveiliging op die de scanwagen daarbij optilt en vanaf een centimeter of wat weer laat vallen als je niet voorzichtig bent. Dat kan niet goed zijn voor zo'n ding :)

Zoef

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 13:57

Xanax959

relax...

Mijn scanner (HP scanjet 4P) kwam niet meer door de zelftest heen, alle spiegeltjes schoonmaken en het ding doet het weer prima, onder XP en Suse 8.0 :)

Atari portfolio Dos 2.11

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Schroef hem open, verplaats handmatig de scanwagen, en zet hem aan de spanning.
En laat dan effe weten wat er dan gebeurt.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
thx voor alle info mensen hij is gefixd _/-\o_

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wat was er mis mee / hoe heb je 'm gefixt?
(benieuwd + info voor de search)

Verwijderd

Ik wil mijn scanjet HP 4p gebruiken onder windows XP op een computer met PCI slot. Oorspronkelijk werd hij gebruikt onder windows 95 op een computer met ISA slot. Welke controler heb ik nodig? Zijn er nog ondersteunende programma's voor deze scanner onder XP?
Pagina: 1