Serieel over UTP

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem.

We hebben op de zaak een lijnprinter staan met een seriele kabel er aan welke over een afstand van 80 meter met een printserver communiceert.

Nu blijkt de printserver niet in orde te zijn (Microplex kastje) en wil ik de printer rechtstreeks op onze printerserver aansluiten (HP Proliant DL380). Echter vanuit de patchkast zal dit een extra 60 meter genereren.

Is deze afstand voor serieel (9600baud) een probleem of moet dit moeiteloos kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
15 meter gaat goed hier. Maar dat is een muis via UTP naar serieel
gewoon ff proberen zou ik zeggen. Kost je misschien 1/2 uurtje aan solderen en 10 cm aan utp.

[ Voor 50% gewijzigd door DRaakje op 01-10-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Man wat een afstanden.
Ik weet niet de maximale lengte van seriele kabel, maar van usb is zeker geen 60 meter.
Kan je niet gewoon een goedkoop printservertje met seriele poort kopen, en die aan het netwerk hangen.
En dan bij voorkeur dichter in de buurt dan 80 meter.

Beter lezen |:(
Serieel over UTP.. Hmm, zou moeten kunnen.. Maar 140Meter..Tja.. probeer het eens. Je mist wel een kabeltje. maar die printer gebruikt waarschijnlijk niet alle 9 pins

offtopic:
9600baud, je bedoelt waarschijnlijk 9600bit per seconde. Nee, dit is niet het zelfde.
1 baud is 1 bit per seconde bij enkelvoudige modulatie. En tegenwoordig wordt dat niet meer gebruikt. Vroegah wel..

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 01-10-2004 13:37 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=serial rs232c cable length limitation]

http://www.sena.com/download/tutorial/tech_Serial_v1r0c0.pdf

hst 2.5:

limiet is 30 tot 60 meter voor rs232. maar 4000 (>>1 km?) feet voor 423 (wat volgens mij al sinds tijden in een pc zit. )

kortom wat voor seriele interface is het? (een aantal posters hierboven denkt blijkbaar dat het om usb gaat, dan hebben we echter niet over 9600bps )

/edit:
Pc's gebruike interdaad standaardeen rs422, rs423 interface.
http://www.webopedia.com/TERM/s/serial_port.html

Zou dus geen probleem moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 01-10-2004 13:52 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DRaakje schreef op 01 oktober 2004 @ 13:05:
15 meter gaat goed hier. Maar dat is een muis via UTP naar serieel
gewoon ff proberen zou ik zeggen. Kost je misschien 1/2 uurtje aan solderen en 10 cm aan utp.
Solderen ? Hier hebben we serial naar UTP blokjes :Y)

Maar helaas, het functioneert niet ;(

Als er iemand een idee heeft van een goed printserverkastje die ik via een netwerk kan bedienen hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

leuk_he schreef op 01 oktober 2004 @ 13:45:
Pc's gebruike interdaad standaardeen rs422, rs423 interface.
http://www.webopedia.com/TERM/s/serial_port.html
PC's gebruiken standard nietRS422 of RS423 maar RS232. RS422 gaat over een gebalanceerde lijn, net zoals UTP, RS232 niet.
Misschien ben je in de war met de oude 6450 en de nieuwe 16550 uarts voor RS232, maar dat heeft nog niks met RS422 te maken.
RS423 mag dan wel unbalanced zijn, maar de voltages zijn zo verschillend van RS232 dat het niet uitwisselbaar is. Kijk alleen eens naar de kabel layout van de twee.

Wat TS zou kunnen doen is een RS232 naar RS422 converter te pakken en met RS422 over die 60 meter te gaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

(een aantal posters hierboven denkt blijkbaar dat het om usb gaat, dan hebben we echter niet over 9600bps )
Eentje maar.. * Equator Was leesfout..

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Maasluip schreef op 01 oktober 2004 @ 14:03:
[...]
. RS422 gaat over een gebalanceerde lijn, net zoals UTP, RS232 niet.
Ok, jij snapt het wel. _/-\o_ Ik niet. ik moet het hebben van mijn search skills.

Ik hed echter begrepen dat een 25 pins seriele aansluitng meer kon dan rs232c (maar ja, dat is van horen zeggen. Maar TS zou ook geholpen zijn met een standaard printer server kastje die vast simpel te vinden zijn. belangrijk hiervoor is vooral dat het OS van de server ondersteund wordt. aangezien die nog niet genoemd is heb ik effe mijn mond gehouden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fairy schreef op 01 oktober 2004 @ 13:51:
[...]

Solderen ? Hier hebben we serial naar UTP blokjes :Y)

Maar helaas, het functioneert niet ;(

Als er iemand een idee heeft van een goed printserverkastje die ik via een netwerk kan bedienen hoor ik het graag :)
Hoe klinkt gewoon een oude P2 als printserver inzetten, die je langs / onder de lineprinter zet? Dan kun je het ding gewoon via UTP aansluiten :) Of is dat ivm de omgeving geen optie?

Overigens geeft google voor "seriele prinserver" 350 hits in het nederlands.....dikke kans dat er daar 1 tussen zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1560

Ik heb zelf goede ervaringen met Axis print servers (serieel > utp)

Kijk hier anders eens : http://www.axis.com/products/print_servers/prod_list.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Wij hebben hier seriele terminals op 150 meter van een mux staan.
geen probleem, gebruiken geen hardware linesyncs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bas! schreef op 01 oktober 2004 @ 17:22:
Wij hebben hier seriele terminals op 150 meter van een mux staan.
geen probleem, gebruiken geen hardware linesyncs.
mux... dat is dus ander spul dan een standaard pc/server waarop TS hem wil aansturen. wat zit er dan PRECIES voor seriele interface op de HW van de TS (HP heeft het bij de specificaties over 1x serieel, meer niet)

Pagina: 1