Toon posts:

Is deze laptop wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De volgende laptop staat te koop voor 799,- euro is dat wat?
Als ik um snel koop (voor zondag) krijg ik een gratis webcam en usb reader.

1.6 Ghz Intel Celeron Mobile processor
256Mb geheugen
64MB video
14.1" XGA TFT
40GB Harddisk
DVD-CDRW (combo)
Wired & Wireless LAN

Kan iemand daar iets over zeggen? Of moet ik alle specs posten?
Hij is niet voor mezelf maar voor m'n zusje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:10

Haan

dotnetter

Merk?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vraag is wat wil ermee, kan je google niet gebruiken om wat revieuws te lezen,
want het lijkt me niet met een 64 mb video geheugen dat je er zware games mee kan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 22:27

jurma

simply connecting...

ik neem aan dat je zusje geen zware spellen gaait draaien en maar een beetje internet/msn/word ofzo.
daarvoor is hij snel en goed genoeg..

welk merk is het idd

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 22:27

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 12:32:
de vraag is wat wil ermee, kan je google niet gebruiken om wat revieuws te lezen,
want het lijkt me niet met een 64 mb video geheugen dat je er zware games mee kan draaien...
hij in topicstart gezet dat het niet voor hem was maar voor zijn zusje :p

offtopic:
waarom is 64mb video niet goed? heb ik ook in mijn laptop en spellen draaien goed (gf fx go 5200)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Vergelijk de prijs en specs eens met de prijzen in Pricewatch
Dan kun je zien of dat het een redelijk prijs is voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
neem een doom 3, call of duty , die vragen meer geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de ECS G550 Budget..

Hij staat op http://www.studentenlaptop.nl .. de specs staan daar ook.
Ook is ie te vinden op: de ECS website..

M'n zusje gaat er waarschijnlijk niet veel speciaals mee doen. Maar een XP installatie is wel nodig. En natuurlijk wat Office dingen.. die zijn ook best zwaar tegenwoordig..

Zelf heb ik al een ECS.. die bevalt wel ok.. geen problemen mee gehad. Strak design en niet al te zwaar..deze ziet er kwa design ook wel aardig uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is trouwens wel goed uit te breiden.. hij kan max 2Gb geheugen hebben!
Dus mocht ze doom3 gaan spelen dan kan ik er altijd meer geheugen in gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
256mb geheugen is net voldoende om windows xp mee te draaien. Ik zou toch wel min. 512mb erin plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
UltraR-pc schreef op 01 oktober 2004 @ 12:42:
256mb geheugen is net voldoende om windows xp mee te draaien. Ik zou toch wel min. 512mb erin plaatsen.
Je kunt win xp nog draaien met 64mb...

En voor office werk kun je met 128mb al vooruit. 256mb is dan echt wel genoeg.
En verder is die cpu toch traag. Dus dan maakt het ook niets meer uit :)

Als jij een tik laptop wilt is iedere laptop goed.

Zo verkoop ik @ werk ook best veel Acer 24x serie laptops. 2.4ghz Celeron, en 256mb. Niemand klaagt :)

Ik zie net dat het een Celeron-M is. Het broertje van de Pentium-M dan is de cpu zeker snel :) ong. 2.2 ghz P4 snelheid. En hij blijft lekker koel. Ze kunnen alleen niet terug clocken als een echte Pentium-M en hebben 512kb minder cache. Maar voor deze prijs zou ik het doen

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 01-10-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 12:40:
Hij is trouwens wel goed uit te breiden.. hij kan max 2Gb geheugen hebben!
Dus mocht ze doom3 gaan spelen dan kan ik er altijd meer geheugen in gooien..
Je vergeet alleen dat die videokaart dat nooit gaat trekken. Die heeft trouwens shared geheugen, dat gaat dus van je werkgeheugen af.

't is gewoon geen game laptop, voor office is ie prima. Zou wel kijken of er een Pentium-M inkan ipv een Celeron, kan je nog langer op een batterij doen.
wacht ff, zit verkeerd te kijken. Er gaat een P4-M in (leuk al die verschillende benamingen)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
RS_003 schreef op 01 oktober 2004 @ 13:50:
[...]

Je kunt win xp nog draaien met 64mb...

En voor office werk kun je met 128mb al vooruit. 256mb is dan echt wel genoeg.
En verder is die cpu toch traag. Dus dan maakt het ook niets meer uit :)

Als jij een tik laptop wilt is iedere laptop goed.

Zo verkoop ik @ werk ook best veel Acer 24x serie laptops. 2.4ghz Celeron, en 256mb. Niemand klaagt :)
Ho!...,
256mb is idd genoeg voor Win XP, maar dan moet je niet veel andere programma's te gelijkertijd gaan draaien. 256mb word door Microsoft zelf als minimum gegeven voor XP.
Dat het met 64mb ook zou draaien is echt onzin. Daar valt echt totaal niet mee te werken. En ik spreek uit ervaring. De pc van mn vader had 64mb, echt die pc was na installatie van XP niet meer vooruit te branden (P3 1000mhz.). Na uitbreiding tot 320mb liep het allemaal weer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 01 oktober 2004 @ 14:46:
[...]

Ho!...,
256mb is idd genoeg voor Win XP, maar dan moet je niet veel andere programma's te gelijkertijd gaan draaien. 256mb word door Microsoft zelf als minimum gegeven voor XP.
Dat het met 64mb ook zou draaien is echt onzin. Daar valt echt totaal niet mee te werken. En ik spreek uit ervaring. De pc van mn vader had 64mb, echt die pc was na installatie van XP niet meer vooruit te branden (P3 1000mhz.). Na uitbreiding tot 320mb liep het allemaal weer soepel.
128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)
met alle grafische shit uit en alle overbodige services uit draait ie redelijk op een P2 300 met 64mb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
UltraR-pc schreef op 01 oktober 2004 @ 14:46:
[...]

Ho!...,
Ik zeg niks :-->
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 15:05:
[...]

[...]

met alle grafische shit uit en alle overbodige services uit draait ie redelijk op een P2 300 met 64mb ram
Hier ook...

En bij hier staat toch echt 64mb minimaal. (Dus het draait wel...)

En met 128mb kun je gewoon goed xp draaien, als normale consument. Dat jij met je powerhungry aps dat nu niet kan betekend niet dat ik het niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
RS_003 schreef op 01 oktober 2004 @ 16:15:
[...]

[...]

Hier ook...

En met 128mb kun je gewoon goed xp draaien, als normale consument. Dat jij met je powerhungry aps dat nu niet kan betekend niet dat ik het niet zou kunnen.
T is van mn vader zn pc. Als ik dit hoor, schat ik zo in dat ik maar eens een virus- en spyware scanner er overheen moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
UltraR-pc schreef op 01 oktober 2004 @ 16:38:
[...]

T is van mn vader zn pc. Als ik dit hoor, schat ik zo in dat ik maar eens een virus- en spyware scanner er overheen moet halen.
En al de grafische troep uitzetten. Geloof me, als je onder vormgeving --> effecten alles uitzet. Scheelt dat enorm :)

Ik behaalde op mijn P3 met 192mb een goede 130% performance winst.
(rechtermuis klikken bv... normaal 2 sec ... na bij effecten alles uitgezet te hebben net zo snel als mijn AMD 3600+ Barton)

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 01-10-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat moet allemaal wel lukken.. perfect! Dan moet ik het maar doen nu er ook een gratis webcam en cardreader (wat ik daar ook mee moet :) )
Bedankt! voor alle antwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
RS_003 schreef op vrijdag 01 oktober 2004 @ 16:15:
[...]

[...]

Hier ook...

Ik heb een Pc gehad met 128 MB geheugen en windiws XP en is ook niet echt mee te werken. Het gaat wel, maar leuk is het niet en er wordt niet eens mee ge-internet.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54

FongWan

The Stormrider ...

leuke kick ... :X

alleen een beetje outdated ... ;)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
leonvanderbeek schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:57:
[...]

Ik heb een Pc gehad met 128 MB geheugen en windiws XP en is ook niet echt mee te werken. Het gaat wel, maar leuk is het niet en er wordt niet eens mee ge-internet.
Dan doe je iets fout, Want ik heb hier heel wat p3 laptops met 128mb er in, en xp vlieft gewoon hoor.
Je moet alleen niet een database van 1gb willen openen. En als jij weet dat ik nog dagelijks compaq sff pc's verkoop met een celly 466 en 128mb ram en die perfect als internet pc werken. zou ik zeggen. FOUT ;)

Zet al die grafische zut maar eens uit, scheelt echt. En ja, met 64mb is het idd bijna onwerkbaar. Maar met 128mb kun je er gewoon goed mee werken.

Btw, nice kick hoor ;)

En "die" pc kan net zo goed een p1 zijn. Tja dan loopt het idd niet soepel 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 22-03-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redelijke prijs ... al vind ik 256 geheugen wel iets weinig en een 1.6 Ghz mag wel 2.0 Ghz zijn!

maar verder voor dagelijkse werkzaamheden een prima voertuig voor redelijke prijs

offtopic: voor het spelen van games is een laptop niet echt geschikt dan moet je maar computer kopen!

EDIT: OEPS! wel een heel oud topic :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ouwe koe. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.