Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hp pc fan speed faken?

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Ik heb een hp pc tje maar die wil niet opstarten op het moment dat er geen system fan is bevestigd. Kan ik bijv het rpm pootje verbinden met ground ofzoow?

iig iets dat ie denkt dat er een fan aanhangt?

Dus tis gewoon een standaard fan header met 3 pootjes... Ik wil hem op de voeding na passief draaien maar Booten zonder die fan wil ie nie... :(

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sluit een fan aan en kijk of je dat in het BIOS kan uitschakelen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
nope, kannie stomme hp bios... Ik HEB wel een fan maar ik wil zonder dat ding draaien. Krijg dan een alert van de bios en hij wil niet verder booten.

[ Voor 10% gewijzigd door Pakjebakmeel op 01-10-2004 12:04 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Neem aan dat de rpm meeting vanuit belasting op de 12v aansluiting werkt. Ik vermoed dat je een weerstand vanaf het 12v pinnetje naar de rpm meeting wel zal werken, maar misschien kan iemand daar uitsluitsel over geven?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Of een fan slopen en die erop aansluiten?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Is wel het een en ander over langsgekomen in o.a. DOC in het verleden, zie bijvoorbeeld deze twee nuttige topics:
[rml][ WC] geen boot zonder cpufan.. hoe kan ik dat oplossen ??[/rml]
Hoe fake ik een fan?
Meer topics

Beste tip is imho trouwens om gewoon je voedings-fan er op aan te sluiten, dat is makkelijker en veiliger dan al dat gedoe dan de aansluiting kortsluiten met een weerstandje. (En dan vang je het ook nog eens af, mocht jou moederbord wel naar RPM kijken ipv belasting)

[ Voor 6% gewijzigd door m-m op 01-10-2004 12:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.