Toon posts:

Casema router+firewall+wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb topics genoeg voorbij zien komen over dit onderwerp, maar nergens kom ik tot het antwoord op mijn vraag.

Ik ben zojuist overgestapt naar kabelinternet van Casema (geen grappen over maken, was noodzaak...). Tot nu toe heb ik altijd ADSL gehad en daartussen een Linux firewall/proxy etc.

Nu wil in mijn meterkast een router/firewal zetten die wireless ondersteund: 802.11g, maar begrijp dat ik niet zomaar een willekeurig apparaat kan kopen, omdat het met CASEMA weer net even anders werkt.

Ik had op het oog:
- een Vigor 2900G (voor zover ik begrijp compatible met het model van Casema, een Motorola Surfboard)
- een LinkSys Wireless-G Cable Gateway WCG200
- een D-Link AirPlus XtremeG+ DI-624+

Kan iemand mij bevestigen of de LinkSys en de D-Link werken met Casema?

TIA

Ramon

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

je kabelaanbieder maakt niet uit qua router die je zou kunnen gebruiken, wat eventueel wel van invloed kan zijn is de compatibiliteit tussen modem en router. ofwel wat voor kabelmodem heb je van die mensen van casema ontvangen?

Verwijderd

Topicstarter
Een Motorola Surfboard.
Er schijnt sinds kort gebruik te worden gemaakt van L2TP (voorheen PPPoE)

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

dat is alweer veranderd :)

het is nu DHCP, dus je kan elke router/ wireless gebruiken die je wil ;)

Met Vriendelijke Groet,

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

mijn ervaring zeg dat de motorola's zelden tot nooit compatibiliteitsproblemen hebben met routers, dus ik denk dat je dan wel redelijk veilig bent :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, kan je alleen mijn ervaringen vertellen...
Bij mij werken de Sitecom dc201 en WL-025 prima op dat modem...

Maar waarom koop je niet gewoon een wireless router ipv een router en een accesspoint?

Verwijderd

Topicstarter
NightRaider: goed om te horen bij mijn weten was dat L2TP verhaal in juli nog het geval.
MikeyMan: wat is het verschil met de producten die ik boven noem dan?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorry... zat niet op te letten... Dacht dat je daar een router, een accespoint en een kaartje had staan... Mijn excuses ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NightRaider schreef op 01 oktober 2004 @ 12:12:
dat is alweer veranderd :)

het is nu DHCP, dus je kan elke router/ wireless gebruiken die je wil ;)
Yup, met de motorola's iig wel. Ik heb zelf nog zo'n fijn COM21 gevalletje staan met PPPoE :) Works fine with me & my Sitecom DC-202 :)

Maar instellen dat je je WAN-ip via DHCP krijgt moet bij iedere router mogelijk zijn...should be simpel, kijk ff in de manual zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Euhm.. manual? Moet ik er eerst eentje kopen :-)
Maar goed: ik denk dat jullie me aardig geholpen hebben. Mijn conclusie is in ieder geval dat ik bovenstaande producten zorgeloos kan kopen.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

idd, ;)

meestal hebben ze een Setup wizard, en dan gewoon DHCP kieen, en je bent klaar wat betreft je WAN poortje ;)

en Eagle:

idd Com21 is nog PPPoE, alleen dat word toch allemaal omgezet, dus als hij net casema heeft, is het zeker DHCP :)

[ Voor 36% gewijzigd door Night89 op 01-10-2004 12:47 ]

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1