Toon posts:

[PC Anywhere] ik geraak niet op host via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik PC anywhere. zolang ik hier thuis met 2 pc's op mijn eigen netwerk werk aan elkaar aangesloten met een router gaat het prima. ik kan in beide pc's elke handeling uitvoeren die ik wenst.

Nu neem ik mijn laptop op en ga hem ergens anders aan het internet aansluiten ook daar via een router en dan geraak ik via het internet niet meer in mijn pc thuis. op het netwerk doet hij het goed, eens ik pc op een andere internet aansluiting plaats lukt het niet om nog in mijn andere pc te geraken. moet ik nog iets instellen?
-is het omdat beide computers op het internet gaan via een router? (geen firewall bij mijn weten)
-ik gebruik het IP adres dat ik terug vind in mijn netwerkverbinding onder de naam IP-adres: xxx.xxx.x.xxx
-mocht er een nederlandstalige handleiding bestaan kan ik die dan verkrijgen (leesd gemakkelijker)
-is er iemand die het met mij eens wil uitproberen. ik bezorg mijn ip adres en een code via mail. (mail mij via sooi@pandora.be)

-ik zou heel graag pc anywhere gebruiken en niet andere programma's omdat ik vertrouwen heb in de veiligheid van Symatec.

vriendelijke groeten
Sooi

Verwijderd

Heb je de juiste poorten op je router geforward/open gezet? (naar de werkstations)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 11:31 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-08 23:51

jurma

simply connecting...

omdat je achter een router zit, is dat de eerste pc die op internet aangesloten is.
heeft je laptop en andere pc('s) een 192.168.x.x ip adres want dan is dat intern en kan het niet via internet benaderd worden.

edit:

zei iets over poorten etc zie hierboven :p

[ Voor 15% gewijzigd door jurma op 01-10-2004 11:32 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
das snel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 11:30:
Heb je de juiste poorten op je router geforward/open gezet? (naar de werkstations)
------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een D-link router.

kan je mij met weinig woorden uitleggen hoe ik die poorten kan vinden?

bedankt al

Verwijderd

Topicstarter
jurma schreef op 01 oktober 2004 @ 11:31:
omdat je achter een router zit, is dat de eerste pc die op internet aangesloten is.
heeft je laptop en andere pc('s) een 192.168.x.x ip adres want dan is dat intern en kan het niet via internet benaderd worden.

edit:

zei iets over poorten etc zie hierboven :p
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

mijn IP nummer is 192.168.x.xxx

ik weet niet of ik goed aan doe mijn ip adres hierin te geven.

ik weet iets van pc's maar niet alles.
bedankt voor deze hulp al

• jurma

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 11:35:
[...]

------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een D-link router.

kan je mij met weinig woorden uitleggen hoe ik die poorten kan vinden?

bedankt al
weet je ook wel type van je router is, er zijn wel tig routers van D-link bijwijze van :p

edit:
die ip's maakt niks uit dat je die post is intern ipadres dat kun je niet van internet benaderen.

[ Voor 13% gewijzigd door jurma op 01-10-2004 11:38 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In NT staat daarover een mooie FAQ: Het Grote Poortmappingsverhaal, aangezien iedere router anders is zal je toch echt in je handleiding moeten kijken hoe het bij jou precies moet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
D-link DI-604

• jurma

jurma

simply connecting...

heb je zelf ook al eens in de handleiding gekeken voor het poortmappen verhaal? dit zal gewoon de nederlandse handleiding zijn en stap voor stap uitgelegd

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Lees Het Grote Poortmappingsverhaal, vervolgens de handleidingen van PCAnywhere (om te zien welke poorten gebruikt worden) en van je router (om te weten hoe daar te portmappen). Dat lijkt me alles dat je nodig hebt: zoiets kan / hoor je toch echt zelf uit te kunnen zoeken als Tweaker :)

Als je er echt niet uit komt kan je natuurlijk om meer hulp vragen, maar geef dan wel aan waar je vast loopt, wat je hebt gedaan, welke foutmeldingen je krijgt, etc.
offtopic:
Lees tzt. de FAQ Forumgedrag even door voor meer hierover :)

Welkom op GoT trouwens :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allen voor de snelle medewerking. meer suggesties zijn zeker welkom.
IK MOET NU GAAN WERKEN straks na 18u ben ik weer thuis en dan ik kom ik hier verder proberen.

als er iemand is die met mij wil uitproberen.
Mod-break:

*knip* contactgegevens etc. Dit is een dicussieforum waar iedereen van elkaar wil kunnen leren. Daarom is het niet de bedoeling om via MSN Msgr te werken of geld aan te bieden voor zoiets. Daar zijn andere plaatsen voor: dit forum is in het geval van vragen/problemen bedoeld om mensen te helpen het zelf te doen :)

[ Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 01-10-2004 11:53 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

dit
edit:
sloeg op de weggehaalde contactgegevens
laatste is niet de bedoeling hiero. gewoon zelf even flink uitzoeken wat je moet doen (zie boven voor wat aanwijzingen) en als je er dan nog echt niet uitkomt kan je altijd hier wat vragen stellen ;) en wij Tweakers zijn zo vriendelijk, dat we zelfs zonder vergoeding wel willen helpen :P als je maar eerst even zelf hebt geprobeerd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sequence op 01-10-2004 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn ip adres is 192.168.0.168

je kan nu nog 5 minuten inloggen met

test
en code = allemaal

als er iemand nu in mijn pc geraakt dan is het mij gelukt.
tot na 18u. de groeten

Verwijderd

dat is nog altijd je interne ip adres, daar zijn we niks mee

doe eens http://www.whatismyip.com/

Verwijderd

Topicstarter
Your IP is 213.118.28.229

Verwijderd

Topicstarter
ik sluit nu jongens. tot na 18u

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

sooi, vervelend voor jou maar GoT is echt niet bedoeld om vragen "over de muur te gooien" zonder zelf een goede poging te wagen het op te lossen. Omdat dit topic op deze manier niet echt loopt, sluit ik deze.

Volg de tips en als je er niet uit komt na lezen van handleidingen, eerdere topics met dezelfde vragen, de FAQ op de website van PCAnywhere, etc: open straks een nieuw topic met meer uitleg zoals FAQ Forumgedrag en SA Policy onder het kopje beleid, dan helpen we je graag verder :)

(En houdt inderdaad je interne en je externe IP adres uit elkaar, zoek even uit wat NAT / Network Address Translation inhoud).

Succes! :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.