ik ben in excel een offerte aan het maken
links komt een foto en rechts de informatie over het product.
met de volgende code kan ik als ik alles van de offerte heb ingevuld mooi een rij naar beneden en een nieuwe foto invoegen
dit werkt allemaal en de foto komt netjes onder de andere foto te staan.
maar soms hoeven niet alle gegevens ingevuld te worden waardoor de rij rechts van de foto korter is dan normaal.
als ik dus een foto invoeg overschrijft ie voor een gedeelte de andere foto.
nu was ik dus met cells.count aan het klooien zodat ie de aantal ingevulde cellen telt.
als dat bijvoorbeeld kleiner is dan 8 moet ie minimaal 10 cellen naar benenden om de foto opnieuw in te voegen.
is het aantal ingevulde cellen groter dan 8 dan hoeft ie maar 1 cel naar beneden om de foto in te voegen.
maar dit lukt juist niet.
ik weet ook niet precies wat ik fout aan de code heb gedaan. maar ik kom er ff niet meer aan uit!(kzal wel iets kleins weer eens over het hoofd hebben gezien)
dit is de cells.count code waar het allemaal om draait
code:
hoop dat jullie mij weer een beetje op weg kunnen helpen
links komt een foto en rechts de informatie over het product.
met de volgende code kan ik als ik alles van de offerte heb ingevuld mooi een rij naar beneden en een nieuwe foto invoegen
code:
1
| ActiveCell.Offset(1, -4).Range("A1").Select |
dit werkt allemaal en de foto komt netjes onder de andere foto te staan.
maar soms hoeven niet alle gegevens ingevuld te worden waardoor de rij rechts van de foto korter is dan normaal.
als ik dus een foto invoeg overschrijft ie voor een gedeelte de andere foto.
nu was ik dus met cells.count aan het klooien zodat ie de aantal ingevulde cellen telt.
als dat bijvoorbeeld kleiner is dan 8 moet ie minimaal 10 cellen naar benenden om de foto opnieuw in te voegen.
is het aantal ingevulde cellen groter dan 8 dan hoeft ie maar 1 cel naar beneden om de foto in te voegen.
maar dit lukt juist niet.
ik weet ook niet precies wat ik fout aan de code heb gedaan. maar ik kom er ff niet meer aan uit!(kzal wel iets kleins weer eens over het hoofd hebben gezien)
dit is de cells.count code waar het allemaal om draait
code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9