Toon posts:

[FreeBSD]Server via netwerk ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waarvan ik de oorzaak niet kan vinden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een FreeBSD 4.7 server draaien, die de DNS, DHCP etc etc regelt. Hierop draaien oa ook apache en proftp. Dit gaat normaal retesnel (logisch).

Nu heb ik sinds gisteren nacht ineens het vreemde probleem dat als ik mijn website lokaal benaderhet uren duurt voordat ie de site weergeeft. Ook inloggen via ssh duurt erg lang. FTP kom ik gewoon niet meer op omdat ie een timeout geeft.

Vanaf de server zelf en via het internet werkt alles als een trein. Mijn eerste ingeving was een probleem met de DNS, problemen om de computers op het lokale netwerk te resolven. Andere DNS ingesteld hetzelfde probleem.
Nu is mooie alleen dat als ik de PC's in de hosts file zet alles weer razendsnel is.

Ik snap er totaal niks van. Ben nu bezig met het installeren van een nieuwe versie van bind, maar ik betwijfel dat dat de oplossing gaat geven.

Wil je meer informatie, feel free to ask.

Alvast bedankt

-----

Draai nu bind 9.3.0 heeft geen effect gehad.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 08:48

Asteroid9

General Failure

Klinkt als een lookup die in een loop beland.
Kun je je DNS configuratie en je resolv file eens posten?

Aangezien het met locale entries prima loopt moet het daar wel aan liggen.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -