Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[UMTS] Externe antenne Vodafone Mobile Connect: waar?

Pagina: 1
Acties:

• siebrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 14:13

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
Heel erg hard op zoek naar een externe antenne voor een Vodaphone Mobile Connect PCMCIA kaart die versterkt in het UMTS bereik (1,8999-21697 GHz). Het doel is het bereik in kantoorgebouwen te verbeteren. Het is de bedoeling dat de antenne wordt gebruikt in een vervoerbare opstelling die bestaat uit 9 laptops. Grote, vaste antennes zijn dus geen optie.

Google helpt me niet echt verder wat betreft mogelijke leveranciers. Wie kan me in de juiste richting wijzen voor een leverancier?

• Maasluip
  • Laatst online: 15:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij wordt die antenne standaard bij dat PCMCIA kaartje geleverd en is niet los te krijgen. Heb je al eens met Vodafone gebeld om te vragen of je die antenne los kunt krijgen?

Signatures zijn voor boomers.

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
Maasluip schreef op 01 oktober 2004 @ 10:58:
Volgens mij wordt die antenne standaard bij dat PCMCIA kaartje geleverd en is niet los te krijgen.
Er zit geen losse antenne bij die kaart. Die zit in het gedeelte van de kaart die buiten de computer valt. Op het kaartje zitten twee connectoren: een soort van hele kleine coax-aansluiting (male) en iets wat lijkt op een voedingsaansluiting (female).

Ik ben al met Vodaphone in gesprek, maar mijn ervaringen in het verleden met telco's zijn niet zo best.

• Maasluip
  • Laatst online: 15:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, ik baseerde mij op http://www.schipperij.nl/nl/dept_13.html en op mijn pa, die heeft zo'n ding in zijn laptop en hij heeft een externe antenne (plat staafje, ongeveer 2x10x75mm met 20 cm kabel en daaraan een klein COAX stekkertje wat je in de kaart duwt). Maar ik spreek niet uit eigen ervaring nee. Misschien dat je dat bedrijf uit de link die ik geef kunt vragen of je die antenne los kunt krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 01-10-2004 11:30 ]

Signatures zijn voor boomers.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
Maasluip schreef op 01 oktober 2004 @ 11:22:
... mijn pa, die heeft zo'n ding in zijn laptop en hij heeft een externe antenne (plat staafje, ongeveer 2x10x75mm met 20 cm kabel en daaraan een klein COAX stekkertje wat je in de kaart duwt).
Die externe antenne heb ik inmiddels aangeschaft. Dat levert niet echt iets extra's op. Ben dus op zoek naar 't (iets) zwaardere werk.

[ Voor 22% gewijzigd door siebrand op 01-10-2004 12:26 ]

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:23
Dat ding past toch niet op nieuw UMTS kaartje?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
gratiz schreef op 01 oktober 2004 @ 16:57:
Dat ding past toch niet op nieuw UMTS kaartje?
Jawel. Dat gaat met een (volgens mij heet het zo) mini-UHF aansluiting. Dat is een soort mini coax male aansluiting waarvan de buitenring ongeveer 2mm (of een tikke minder) is.

Inmiddels ook in het bezit van een KPN Mobile Connect Card. Daarop zit een connectortje dat bijna hetzelfde is als op die van Vodaphone, alleen nog iets kleiner (~1,5mm).

[ Voor 22% gewijzigd door siebrand op 12-10-2004 14:20 ]

Pagina: 1