MSI k7 pro ms-6195 geheigencombinatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik heb een MSI k7pro (type ms-6195) moederbord met Athlon 700 processor. Dit moederbord heeft een AMD 750 irongate chipset die 768 MB pc 100 sdram zou moeten aan kunnen. BIOS is versie 1.3 met fail safe instellingen en heb de modules met en zonder SPD laten werken. De modules
1 reep 64 MB pc100 single sided, merk onbekend
1 reep 128 MB pc100 double sided merk onbekend
1 reep 128 MB pc100 double sided van Corsair

Het probleem: Bij de combinaties van 256 MB en 327 MB blijft XP hangen. Alleen resetten helpt dan nog. Een verse XP-installatie mocht niet baten.
De modules werken afzonderlijk goed in dit bord en in de combinatie 128+64. Deze laatste combinatie werkt met beide modules.
Ik heb de volgende vragen:
1) Is iemand dit al eens eerder tegengekomen ?
2) Zou 3 repen 128 MB van Corsair werken ? Kost wel geld, maar ja

Ik heb gegoogled, geFAQ`ed en op de website van MSI gekeken. Weten jullie de oplossing ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Geheugen

Memtest reeds op het geheugen losgelaten? :)

• Darthroy
Nee, nog niet gedaan. Ik ging er vanuit dat het geheugen goed is, omdat een enkele reep wel stabiel draait en de repen het wel correct hebben gedaan in mijn Asus P2B-B. Dit moederbord is helaas naar de moederbordenhemel.
Ik zal memtest voor de zekerheid draaien, tnx

• Darthroy
Ik heb Memtest gedraaid en al mijn modules waren in orde. Geen enkele fout. Aangezien de Corsair module ook in orde is, betwijfel ik dat 3 X dezelfde module naast elkaar, wel goed gaat werken. Dat wordt dus met 192 MB XP draaien.