Geen beeld op monitoren

Pagina: 1
Acties:

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
Dames en heren ook,

Ik zit met volgende probleem wat ik zo goed mogelijk probeer uit te leggen.
Voorts heb ik uitgebreid de FAQ en de search gebruikt op T.net maar kon geen vergelijkbaar probleem vinden. Ben met dit probleem al 3 weken bezig en word er nu wel heel erg moe van :z .....(toch wel een volhoudertje O-) )

Ik heb een mobo ( ABIT KT7A en KT7A-RAID met een 1.4 Ghz AMD Athlon en 512 mb) in een andere kast gebouwd om daar een servertje van te maken.
Videokaarten zijn ATI 9200 SE 128 MB, GForce 2 MX 32 MB en een ASUS V7100 ook met 32 MB.
Monitoren zijn een Philips 105S CRT en een Iiyama E380S TFT.

Probleem:

Als ik de computer aanzet laten bovengenoemde monitoren geen beeld zien.
Machine blijft dus dood, echter loopt de HD wel op toeren etc.etc. Beide monitoren zijn gewoon in gebruik.

Ik heb alle bovenbeschreven componenten in wisselende configuraties gebruikt, in 2 verschillende kasten, niets helpt. Wattage van de 2 voedingen in de kasten zijn 230 en 235. Prik ik de videokaarten in een andere machine dan doen deze het gewoon. Batterijen op de mobo's zijn goed zoals ook de voedingen die nagemeten zijn.

Wie weet een oplossing..... :'(

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even er van uitgaand dat je voeding het (net) trekt...
Wat wil je precies? 1 van de 3 (willekeurig welke) videokaarten laten werken in je server? Of alle drie samen in 1 machine :? Als je dat laatste wilt, moet je eerst eens met 2 kaarten testen ipv 3 ;)
Als je gewoon 1 van de 3 kaarten wilt laten werken, moet je eens kijken wat je PC het eerst initialiseert: AGP of PCI en welke video-optie hij pakt.
Zou overigens ook wel handig zijn als je postte welke kaarten PCI en welke AGP zijn; mijn glazen bol is in de revisie ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheDiver
Wat ik wil is simpel: beeld op mijn monitoren. Bij het opstarten van de comp. hoor ik geen piepjes en zie dus geen beeld, maar de boel draait wel. Alle kaarten zijn AGP en er gaat er maar 1 in de comp. Het kijken wat er geinitialiseert word gaat dus niet vanwege de monitor die het wel doet op mijn andere systemen.

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
en als je de onderdelen nou eens zonder kast er omheen probeert te starten?
probeer als mogelijk ook eens ander geheugen/cpu/mobo om zo zoveel mogelijk uit te sluiten

• TheDiver
Ik heb van alles al geprobeerd, zelfs tot de comp. op te starten met alleen de CPU met verschillende mobo, voedingen, geheugen en ja zelfs zonder kast.

Verwijderd

moederboard onderdelen doormeten ?
Misschien dat het aan je MoBo licht ..

• TheDiver
Heb ik gedaan en alles is goed, KT7A-RAID is zelfs een nieuw......

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
als je videokaarten in andere computers het allemaal doen en allemaal niet op deze, is imo gewoon je mobo kaduuk. Of (hopelijk) niet compatibel. Vreemd dat ie niet gaat piepen om te zeggen dat ie geen videokaart kan vinden..... Maar als ik het goed begrijp start windows (ga ervan uit dat je windows gebruikt... hoeft natuurlijk helemaal niet ;) )dus wel normaal op? Krijg je ook een opstartgeluid eruit?

Verwijderd

ALs die niet gaat piepen lijkt het erop dat hij er gewoon niet goed in zit
Weet je zeker dat de kaarten goed het agp slot ingaan?

Ik heb vaak gehad dat de comp geen kick geeft omdat de vga kaart ietsjes los zit

Succes

• stefan001
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 10:40:
Weet je zeker dat de kaarten goed het agp slot ingaan?

Succes
Hij is er al 3 weken mee bezig, dus al was het per ongeluk zal hij toch wel een keer de kaart goed erin hebben gedaan. Het kan wel wat je zegt, dan is de agp-aansluiting op het mobo gewoon brak, of los of zo (dus gaar mobo.. ;) )

• The Eagle
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hmz dat je graag beeld wilt lijkt me logisch ;) Denk ook niet dat het aan de AGP (snelheid)settings kan liggen. Als het nieuwe mobo's zijn staan deze meestal standaard op AGP ingesteld...dat zou je in je BIOS nog kunnen checken.
Al geprobeerd kaart er in, BIOS defaults laden, en dan opstarten? Evt kun je ook nog een BIOS reset overwegen (zie FAQ PMG). BIOS update lijkt me niet waarschijnlijk, maar zou ook een uitweg kunnen zijn.

En naturlijk eerst met gewoon 1 monitor testen of je beeld krijgt ipv met twee, maar ik mag toch aannemen dat je dat zelf ook al bedacht had ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik had ook geen beeld tijdje terug, en kreeg ook geen piepjes... maar het bleek uiteindelijk wel mijn videokaart te wezen ...

• TheDiver
Heren,

Ik heb 2 mobo gebruikt, waarvan 1 nieuw. AGP slot is niet kapot, is doorgemeten, 3 verschillende goedwerkende (in andere machines) videokaarten, nieuwe voeding van 350 Wattjes. Ik kom niet eens door de boot van de BIOS heen..........
Bij aanzetten van de monitoren krijg ik gelijk dat er geen signaal is, dit op 2 monitoren die naar behoren werken.
Alles heeft altijd naar behoren gewerkt.
Ik weet het niet meer..................

• stefan001
Ik heb 2 mobo gebruikt, waarvan 1 nieuw. AGP slot is niet kapot
doet het ene mobo het wel en de andere niet (zijn het dezelfde mobo's?)
3 verschillende goedwerkende (in andere machines) videokaarten, nieuwe voeding van 350 Wattjes
die werken dus
Ik kom niet eens door de boot van de BIOS heen
uh-oh :/
Bij aanzetten van de monitoren krijg ik gelijk dat er geen signaal is, dit op 2 monitoren die naar behoren werken
daar ligt het probleem dus niet
Alles heeft altijd naar behoren gewerkt.
nu dus kennelijk niet meer.... sorry :'( O-)

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 10:44

xylonite

Certified Prutser

Als je geen piep krijgt bij het opstarten van je pc kan het zijn dat je ddr geheugen defect is.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Hoe heb jij je moederbord ingebouwd? toch wel met afstandsbusjes hoop ik? :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heeft TS getest met wisselende componenten, maar wel steeds gebruik gemaakt van dezelfde CPU en hetzelfde geheugen. Het ligt dus voor de hand om ofwel deze configuratie te testen met een andere CPU en geheugen, ofwel deze CPU en dit geheugen te testen in andere machines om te zien of ze daar wel goed draaien.

Edit: Twee borden waarvan je bijna zeker weet dat ze goed moeten werken toch niet aan de praat krijgen (ondanks testen met verschillende voedingen en VGA kaarten) riekt IMO naar ofwel een montagefout, ofwel een defecte CPU en/of memory.

[ Voor 27% gewijzigd door koraks op 01-10-2004 19:50 ]

• TheDiver
Niet om te pochen maar montage fout lijkt mij sterk, dan zou de rest het ook niet doen wat het nou juist wel doet. Ik denk eerder aan de CPU.....

Enne ... xylonite, deze borden ondersteunen geen DDR ;)

Mannen bedankt voor het meedenken _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door TheDiver op 01-10-2004 21:08 ]

Pagina: 1