Aopen HX-08 maakt t*fus-herrie!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik vind dat mijn Aopen-kastje veeeeel te veel lawaai klust.

Ik kwam er eigenlijk pas achter toen ik voor een kennis een Athlon in elkaar aan het klussen was. Die kast (ook 300W Bigtower, maar dan naamloos) maakte gewoon beduidend minder lawaai dan mijn Aopen. Hij overstemt gewoon alle andere dingen (Alpha koelers, harddisks ed.) zwaar. Het begint me nu zodanig te irriteren, dat ik tegenwoordig vaker achter mijn P233MMX zit te werken; die is tenminste STIL.

Staan die kasten erom bekend dat ze zoveel lawaai maken, of is er iets fout. En wat kan ik het beste doen om het wat te verminderen, want ik word er gek van....

Iemand?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ehm, het zou kunnen liggen aan een slechte fan, sommige maken een irritant bijgeluid. Ook zou het aan de gaatjes / roosters kunnen liggen. Als je je kast wilt verminken kun je er een groot gat inzagen (heb je ook meer luchtstroom) :)
Ik heb zelf geen ervaring met die Aopen kast, maar ik heb een intake-fan gehad die ook een pokke herrie maakt (slechte motor / lagers)

Verwijderd

Er zijn zover ik weet verschillende versie's van de hx-08 in omloop. Eentje met een kogelgelagerde fan en eentje zonder.
je zou er wel 1 hebben zonder dan :(

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb absoluut geen last van lawaai met de HX-08. Die van mij staat zelfs open dus ik denk inderdaad dat je alle bewegende delen zoals fans, hd's enz maar eens bij langs moet lopen om te zien wie de schuldige is.

Verwijderd

de kast maakt bij mij helemaal geen geluid aangeziend at dat gewoon wat ijzer en plastik is :) :)

men voeding maakt een heeeeeel ligt zoemgeluid, bijna nix

alleen maken mijn andere koelers bij elkaar nogal een straaljagergeluid maar jah, wat wil je

• Mark_V
Bedankt voor de reacties, maar:

1. Weet iemand hoe ik kan zien wat voor kast ik heb? welke revisie?
2. Hoe kan ik de voeding laten draaien zonder het moederbord aan te sluiten?(ik heb geen zin om mijn koelers eraf te halen, zitten er net zo mooi op. En je moet de koelers eraf halen om de stroom van de koelers af te halen, bekend BP6-probje)

Verwijderd

1. kijk eens op je doos of op de voeding zelf

2. van de bp6 weet ik nix

3. het is toch gewoon een kwestie van de powerstekkertjes van je fans deruit te trekken???

• Mark_V
Bij de BP6 zitten de stekkertjes zo'n beetje TEGEN de socket van 1 van de processoren. Tennmax coolers zijn zo breed, dat ze over de stekkertjes heenvallen. Je kan ze er dus niet meer afschuiven, snappie?
Pagina: 1