Pro Logic simulation

Pagina: 1
Acties:

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
Is er misschien een Pro Logic simulation programma, dus niet een DVD software programma als Power DVD dat Pro Logic kan weergeven, maar gewoon dat je in de background een programma draait dat al je stereo mp 3 signalen direct omzet in de matrix van Pro Logic en dat uitstuurt over je 5.1 boxen voor je pc? Dus datzelfde dan bijv ook bij games? Voor Mp3 is powerdvd ook wel geschikt, maar niet voor games.

Ik kan hier niets over vinden op zoekmachines of waar dan ook. Maar ik neem aan dat het bestaat.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

BCC

Wat voor 'n geluidskaart heb je? De drivers van de meeste geluidskaarten kunnen dit wel. Ik zou het zelf echter NOOIT doen.. maarja.. smaken verschillen :X

[ Voor 12% gewijzigd door BCC op 01-10-2004 08:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
Het is maar tijdelijk. Ik heb nog een SB Live 5.1

Via PowerDVD kan ik wel gewoon in pro logic luisteren, maar het moet ook voor de rest gelden. Tevens, eveneens tijdelijk, voor mijn tv, die ik nu dan even op de line in kan zetten mits er een Pro Logic softwarematige decoder bestaat.

Het geluid uit de SB Live 5.1 is gewoon hetzelfde uit alle kanalen bij een stereogeluid en dus niet over een matrix verdeeld.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

BCC

Bellsofwar schreef op 01 oktober 2004 @ 09:01:
Het geluid uit de SB Live 5.1 is gewoon hetzelfde uit alle kanalen bij een stereogeluid en dus niet over een matrix verdeeld.
Dat is toch het enige wat je SB Live kan doen? Je kan nooit van een stereo geluid een 5.1 geluid maken, omdat de informatie die je nodig hebt niet in het stereogeluid zit. Als het goed is kun je nog wel wat filter instellingen in je SB Live drivers regelen.. maar ik denk niet dat het daar beter van wordt. Eventueel zou je als wel, als je een Dolby Surround source hebt die aan phase shiften doet, dat moeten kunnen oppikken. DVD spelers (als power DVD) kunnen dit, maar ik denk niet dat je een soort driver hebt die dit altijd voor je doet. Het zou ook wat zinloos zijn denk ik, omdat ik nog nooit Dolby Surround effecten op een CD of in een spel ben tegengekomen.

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 01-10-2004 09:12 . Reden: Wat termonologie gefikst. ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Dit werkt niet altijd. Heb het getest op een Asus A7N8X-E Deluxe met Soundstorm + 9800Se AIW. Resultaat: Geen surround en geen beeld.
Er bestaan kaarten van M-Audio, die SRS CircleSurround ondersteunen. Heb hier CSII op m'n HT-receiver. Opmerkelijk is de overeenkomst met DPLII, dus dit zou prima bruikbaar zijn. Heb een e-mail naar SRS gestuurd of de software ook los leverbaar is, maar heb daar nog steeds geen antwoord op. Bovendien heb ik nergens kunnen vinden of de M-Audiokaarten CS op de line-in ondersteunen.
Philips heeft een geluidskaart die surround op de line-in ondersteunt, maar er is nergens te vinden welke vorm van surround dit is.
BCC schreef op 01 oktober 2004 @ 09:06:
[...]

Dat is toch het enige wat je SB Live kan doen? Je kan nooit van een stereo geluid een 5.1 geluid maken, omdat de informatie die je nodig hebt niet in het stereogeluid zit. **KNIP**
Wat een onzin! Dolby Prologic (II) zit gewoon gecodeerd in het stereosignaal. De decoder (in software of versterker) maakt dus wel degelijk 5.1 van een stereosignaal. Vergeet niet dat FM-stereo-informatie ook uit een 1-kanaals signaal gehaald wordt. Dit gebeurt door de stereo-decoder. De Dolby ProLogicII-decoder haalt uit een stereo-signaal z'n 6 kanalen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 12:50 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 12:46:
Wat een onzin! Dolby Prologic (II) zit gewoon gecodeerd in het stereosignaal. De decoder (in software of versterker) maakt dus wel degelijk 5.1 van een stereosignaal. Vergeet niet dat FM-stereo-informatie ook uit een 1-kanaals signaal gehaald wordt. Dit gebeurt door de stereo-decoder. De Dolby ProLogicII-decoder haalt uit een stereo-signaal z'n 6 kanalen.
Wat is dat nu weer voor een vergelijking :? FM heeft totaal niets met DPL te maken. Daarnaast zijn er bij FM zeker wel twee discrete kanalen aanwezig en komt het niet uit "1-kanaal" maar uit een frequentieband.

DPL is gewoon een beetje toveren. Er zitten idd wel meerder kanalen verwerkt in het stereo knaal, maar het is absoluut niet discreet en ook niet echt betrouwbaar. Ik bedoel maar: als de bron niet DPL(II) gecodeerd is krijg je nog vaak nog steeds "surround" uit de decoder... :X

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1