Toon posts:

[dhtml] text-decoration haalt alles weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb knoppen om teksten bold, italic en underline te maken en terug, maar ik heb problemen met underline.

code:
1
selection.pasteHTML('<font style="text-decoration:none">' + selection.text + '</font>');

hiermee maak ik in 1 keer alle opmaak ongedaan(bold en of italic). weet iemand misschien een oplossing?

Wk

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

André

Analytics dude

Je wilt als iets bold, italic en underline is met 1 knop alleen bold en italic weghalen?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik bedoel dat ik een knop heb om underline ongedaan te maken. maar als er sommige teksten ook in bold of italic zijn en ik druk op de knop om alleen underline weg te halen, dan haalt ie bold en italic automatisch ook eruit.

bedankt voor je reactie!

wk

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Je script doet inderdaad netjes wat je hem opdraagt te doen. Je haalt met text-decoration: none alle opmaak weg van alle font-tags.
Een oplossing is om de underline teksten met een font class=... te voorzien en deze class te veranderen met je button.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand een voorbeeld geven?

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Sorry, hierbij: http://css.somepeople.net/dynamic
Genoeg andere voorbeelden: http://www.google.nl/sear...vascript+change+css+class

Sorry voor het eenvoudige antwoord, druk op mijn werk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Preatorium op 01-10-2004 10:02 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
oplossing:

maar het werkt niet perfect!

bedankt voor je reactie trouwens!

code:
1
selection.pasteHTML('</font style="text-decoration:underline">' + selection.text );

Verwijderd

Topicstarter
nou die is opgelost nu de volgende:

is het mogelijk om de teksten die je intikt in een div, automatisch tussen wanneer ik op "bold" knop klik? dus wanneer ik geen teksten heb geselecteerd en op BOLD knop drukt.

code:
1
<FONT style="FONT-WEIGHT: bold">"HIER DUS!"</FONT>

wat ik heb geprobeerd:

code:
1
2
3
4
var insertbold = "<font style='font-weight:bold'>";
var removebold = "</font>";

document.getElementById('m2_schrijfruimte').value += insertbold;

maar <font> wordt automatisch gesloten met </font> dus ik kom er niet uit,, help!

WK

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 10:35 ]

Verwijderd

Ik vraag me serieus af waar je in hemelsnaam mee bezig bent :?
Kan je ook een voorbeeld uploaden van je volledige code? (nee, niet hier op tweakers, maar op je eigen webstek)
Pagina: 1