Java SE 5.0 en DPC clients performance/compatibiliteit ?

Pagina: 1
Acties:

• sparidem
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08-2025
Zoals waarschijnlijk de meeste al hebben meegekregen, is er een nieuwe versie van de Java omgeving uit:
http://www.tweakers.net/nieuws/34486

Deze versie zou een duidelijke performanceverbetering moeten laten zien.

Mijn vragen dus:
- Zijn er hier al mensen die het uit hebben geprobeerd met een DPC client ?
- Waren er compatibiliteitsproblemen ?
- Is er een performanceverbetering ?

• Robbemans
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07-2025
Ben hem aan het downen en ga hem proberen op 1 node.

Laat wel weten hoe en wat.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik weet niet precies welke clients er java gebruiken, d.net clients niet dacht ik, tsc / d2ol wel maar ut zou natuurlijk een mooie boost kunnen zijn uit een onverwachte hoek :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• tharkun
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
YakuzA schreef op 01 oktober 2004 @ 09:34:
Ik weet niet precies welke clients er java gebruiken, d.net clients niet dacht ik, tsc / d2ol wel maar ut zou natuurlijk een mooie boost kunnen zijn uit een onverwachte hoek :P
Ik ben ook benieuwd naar de snelheidsverbetering. Een boost zal het niet echt zijn. Onze output gaat omhoog. Maar die van de anderen net zo goed. Voor het project zelf is het natuurlijk wel goed. Hoe meer, hoe beter.

Voor grote problemen hebben we de computer

Verwijderd

YakuzA schreef op 01 oktober 2004 @ 09:34:
De rekencore van TSC en D2OL (gridwin.exe en dockwin.exe) zijn in C/C++ geschreven omdat dat een veel betere performance heeft. Alleen het GUI gedeelte (wat je bijna nooit open hebt) zou wat minder resources vreten dan :)

• sparidem
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08-2025
Ik heb het even uitgeprobeerd en gebenched met DBench op de D2OL client. Helaas geen verschil.

Ik krijg trouwens de indruk dat de rekenclients (DockWin.exe en GridWin.exe) niet in Java zijn geschreven, enkel de GUI.

Update: Ah, inderdaad wat ik al dacht

[ Voor 9% gewijzigd door sparidem op 01-10-2004 10:14 ]

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 10:11:
[...]
De rekencore van TSC en D2OL (gridwin.exe en dockwin.exe) zijn in C/C++ geschreven omdat dat een veel betere performance heeft. Alleen het GUI gedeelte (wat je bijna nooit open hebt) zou wat minder resources vreten dan :)
Precies. Er gaat dus zo goed als geen verschil zijn bij TSC en D2OL.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 11:38

Fiets

A.K.A. Bambi

Ietwat off-topic...

Bij DHEP word ook gebruik gemaakt van een java-client en daar adviseerde ze java met een "-server" attribuut te starten. Twas even een gedoe met alle dll's op de goede plek te zetten, maar nu is ie wel een stuk sneller.

Ik zal eens zoeken naar de uitleg daarover.

//edit: typefout

[ Voor 8% gewijzigd door Fiets op 01-10-2004 16:59 ]

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 11:38

Fiets

A.K.A. Bambi

Hebbes:
How do I install the Server VM Windows?
First download and install the Java 1.4.2 SDK. Now go to where the SDK was installed (probably c:\j2sdk1.4.2 and go into jre and then into bin. Now copy the folder called server by selecting it and pressing Ctrl-C. Now go to where the Public version of java was installed (probably c:\Program Files\Java\j2re1.4.2 and go into bin and Paste by pressing Ctrl-V. A new folder should appear there called server.
If you used the windows installer or are running your island as a service then go to wherever your client was installed (Program Files/DHE perhaps) and edit (with Notepad for eg.) the wrapper.conf file. Insert the following line anywhere in the file:
wrapper.java.additional.2=-server
Now save wrapper.conf.
If you're using a script (like islandNT.bat) to run your island then edit it (with Notepad for eg.) changing the line that looks like ...java -D... so that it looks like ...java -server -D....
Enjoy!
Nu nog even checken of het met de nieuwe jvm sneller wordt.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• Robbemans
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07-2025
Het maakt geen r**t uit. De snelheid is vandaag nog even snel als gister...
Pagina: 1