Ervaringen van nep merk (kleuren)printer cartridges

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
Zoals iedereen weet kan je naast de dure originele cartridges voor printers ook goedkope nep merken kopen.
Wat alleen niet iedereen weet( ik iig niet) is welk merk goed is en welke slecht, waar je deze merken koopt en wat ze kosten.

Zelf weet ik alleen dat je op http://www.digitalrevolution.nl het merk digital revolution kan kopen. De kwaliteit weet ik hier niet van, nog niet hoeven testen.

Het is dus de bedoeling dat hier wordt gepost welk merk cartridge je hebt gekocht, waar je hem hebt gekocht, voor welke printer hij geschikt is, wat hij kostte en natuurlijk hoe hij bevallen is.

Hier een kleine test uitgevoerd door Personal Computer Magazine:
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=365573

[ Voor 10% gewijzigd door Sevenhunt op 01-10-2004 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:25
Mijn ervaring wat dat betreft is dat werkelijk alle namaak het slechter deed als mijn origineel en het ergste wat ik daarbij heb meegmaakt is dat het inktpotje verschrikkelijk is gaan lekker en dat ik met een printer vol inkt zat na een tijdje.

Ook voor toner cartridges zelfde verhaal, vaak gaan die dingen enorm lekken en zit je printe helemaal dicht getonerd.

Werkelijk nog nooit een goed merk mee gemaakt.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik weet nog uit "mijn tijd als verkoper" dat de betere refills een betere kwaliteit hebben dan het origineel.. Vraag me alleen niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2 ervaringen:

1. (ex-) werk
Ben meerdere malen tegengekomen dat ik Canon printers (met losse cartridges voor elke kleur) moest repareren / opsturen omdat de cartridges waren gaan lekken. Merk: WeCare.

2. privé
Heb de afgelopen maand 2x een WeCare cartridge aangeschaft voor mijn HP 3550. Ik wilde eens proberen of het wat was. De eerste die ik kocht had een soort gaasje aan de onderkant zitten wat helemaal nattig was, zwarte inkt afgaf en waar haren aanzaten. De printkop was ook vies. Dit allemaal direct uit de verpakking. M'n printer snapte ook niet dat dit een compatible cartridge was. Dus deze cartridge teruggebracht en een nieuwe meegekregen. Ook WeCare. Deze was wel schoon, maar mijn printer deed nu nog minder, bleef alleen maar knipperen als ie erin zat.

Samengevat: ik heb alleen maar slechte ervaringen met WeCare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik vul ze zelf, gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:22
heb eerlijk gezegd weinig problemen zelf, ik vul mijn lexmark stand alone altijd met een zwarte inkt van 5 euro per halve liter (hcc beurs) en gebruik hem als kopier.. kan niks tegen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
Zit er nog veel verschil in de refill inkten, of is dit allemaal wel goed of slecht?
Pagina: 1