C partitie kopiëren met behoud van stationsletter?

Pagina: 1
Acties:

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Ik heb 2 schijven
DISK 1 120GB:
C: WINXP
F: PROGRAM FILES

DISK 2 111GB:
LEEG

Nou wil ik de partitie's van DISK 1 naar DISK 2 kopieren, en dan DISK 1 uit mn pc halen zodat ik vanaf DISK 2 kan booten.

Het probleem is dat als ik de partitie's kopiëer naar DISK 2 dat er altijd wordt gevraagd naar een nieuwe stationsaanduiding (letter). Dus dan krijg ik op DISK 2 bijvoorbeeld:
D: WINXP
G: PROGRAM FILES

Door die andere drive letters loopt Windows vast tijdens het opstarten.
Programma's die ik heb geprobeerd: Acronis True Image, Norton Ghost 9, Norton Partition Magic 8.05.

Iemand een oplossing?

Ik heb trouwens nog meer partities op DISK 1 maar die hoeven niet gekopiëerd te worden, om de uitleg simpel te houden heb ik dat weggelaten.

Developer

Verwijderd

gewoon met norton ghost clonen is denk ik het simpelst

Verwijderd

Als je nu simpelweg een DOS bootdisk maakt en dan PartitionMagic uitvoert, dan krijg je ook niet te maken met extra driveletters. Wel zorgen dat je de oude harddisk ontkoppelt voordat je je Windows opstart vanaf de nieuwe(re) harddisk.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik snap hem niet?
denk je dat je somehow 2 C partities en 2 F partities kan hebben?
wat is precies de bedoeling, of ieg wat wil je hiermee bereiken?

Verwijderd

tuurlijk kan je meerdere partities hebben die de driveletter C:, maar niet simultaan.
ik snap het probleem ook niet. Simpelweg klonen, oude HD loskoppelen, nieuwe HD op plek van oude HD aansluiten (voor zover mogelijk) en opstarten maar.

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
@ BBL the 2nd: bedoel je de rescue disk? ik zal dat eens proberen.
@ bigfoot1942: 1 schijf blijft in de pc, de andere schijf gaat naar andere pc maar op die wil ik exact dezelfde software enzo, zonder alles opnieuw te installeren/configureren.

Developer

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
HENNESSY schreef op 01 oktober 2004 @ 03:10:

@ bigfoot1942: 1 schijf blijft in de pc, de andere schijf gaat naar andere pc maar op die wil ik exact dezelfde software enzo, zonder alles opnieuw te installeren/configureren.
met clone max kan je je hele schijf gemakkelijk coopieeren.
maar je tweede computer moet wel het zelfde moederbord en instellingen hebben anders krijg je echt wel problemen

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
is dat niet met hardware profielen op te lossen?
ik ga van p4/msi naar amd64/asus

[ Voor 27% gewijzigd door HENNESSY op 01-10-2004 18:26 ]

Developer

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-03 13:36
In de computer!totaal stond een klein artikeltje hierover in. Achterin bij vraag en antwoord, iemand had hetzelfde gevraagd.
Er was een soort programma voor. Ik kan het blad nu niet laten zien, omdat het van een vriend van mij is.

Verwijderd

gewoon ghosten, from disk to disk, dan de 1e disk loskoppelen en van de 2e disk booten.
ghost zal je vragen welke partitie je wilt resizen om het capaciteits verschil op te vangen.
Dus even een ghost bootflop bouwen met het norton ghost programma et voila.

Verwijderd

Het wisselen van met name het mainboard of CPU, kun je beter niet doen met het terugzetten van een clone. Zet de belangrijke data over naar een aparte HD en doe gewoon een fresh install van zowel het OS als de programmatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 23:42 ]

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Update: Het is inderdaad niet gelukt om te booten met de nieuwe hardware

Developer

Pagina: 1