Toon posts:

Stippen in beeld als ik anti aliasing inschakel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen, ik krijg zwarte vierkanten stippen in mijn beeld waneer ik op mijn x800 pro videokaart de anti aliasing aan zet. Veel mensen heb ik dit gevraagd en de meeste draaien er om heen met antwoorden van update je chipset drivers of downdate je catalyst drivers. Ik heb tot nu toe veel handelingen gedaan maar met geen succes, zoals het volgende:

1. formateren en een schone winxp pro NL met sp2.
2. nieuwste intel chipset 865PE drivers voor mijn p4p800SE moederbord
3. nieuwste catalyst 4.9 geinstalleerd voor mijn connect3d x800 pro kaart.
4. nieuwste bios geflashed.
5. laatste soundblaster drivers geinstalleerd voor mijn audigy2 kaart.
6. mijn intern geheugen van 1,5 GIG 400 mhz nagekeken op errors met een linux bootfloppy
7. in bios de ACPI 2.0 aangezet en de MPS revision op 1.4 gezet voor de HT
8. nieuwe voeding gekocht van 400 watt van zallman
9. getest met fast write aan en uit
10. gespeeld met de aperture size
11. nu bijna weer van plan om weer te formateren en een schone xp doordat ik ACPI 2.0 pas heb aangezet.
12. Ik heb een directe stroomtoevoer lijn getrokken naar de x800 pro.
13. Ik heb t gevoel dat t misschien aan m'n proccessor of socket kan liggen omdat ik een tijdje terug de cooler erin heb gewisselt door te veel lawaai voor een coolermaster cooler. De processor bleef toen plakken aan m'n standaart cooler die erbij zat terwijl me socket nog op slot was. Maar daarna deed ik de socker open en deed hem er weer erin en gelukkig deed alles t nog zonder instabiliteit met de nieuwe cooler. Alleen dus nu heb ik die nare anti aliasing probleem.

Kan iemand mij helpen ik ben ten einde raad |:(

Brian

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Er was een hotfix voor 4.9 Dus weet je zeker dat je de laatste drivers hebt? Probeer anders de 4.8

En het ligt niet aan je CPU het anti-aliasen gebeurt immers op je videokaart, je kan eventueel met prime95 oid kijken of je cpu inderdaad geen problemen heeft. Maar als daar iets mee aan de hand zou zijn dan zou je dat wel vaker moeten merken, random crashes enzo.

[ Voor 58% gewijzigd door 4VAlien op 01-10-2004 02:15 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
zitten die stippen in een soort raster?
dan zou een pipeline kapot kunnen zijn...

btw om uit te sluiten dat het aan je OS ligt kan je misschien beter ff knoppix gebruiken, een linux distro die vanaf CD draait.

[ Voor 45% gewijzigd door bigfoot1942 op 01-10-2004 02:56 ]

Verwijderd

Als spellen zonder AA wél goed werken en voor de rest geen problemen in Windows dan kan ik maar één ding bedenken; kaart defect.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal erug bedankt voor jullie ingevingen, als er meerdere zijn graag.
Ey bigfoot ik heb knoppix gebruikt alleen ben ik niet een linux held en heb basis verstand van linux. Hoe moet ik de anti aliasing testen op linux? De drivers van ati heb ik geprobeerd te installeren maar dat lukt niet omdat ik het van cd draait. Heb je misschien tips voor mij hoe ik dit kan testen?