Kan iemand mij helpen, ik krijg zwarte vierkanten stippen in mijn beeld waneer ik op mijn x800 pro videokaart de anti aliasing aan zet. Veel mensen heb ik dit gevraagd en de meeste draaien er om heen met antwoorden van update je chipset drivers of downdate je catalyst drivers. Ik heb tot nu toe veel handelingen gedaan maar met geen succes, zoals het volgende:
1. formateren en een schone winxp pro NL met sp2.
2. nieuwste intel chipset 865PE drivers voor mijn p4p800SE moederbord
3. nieuwste catalyst 4.9 geinstalleerd voor mijn connect3d x800 pro kaart.
4. nieuwste bios geflashed.
5. laatste soundblaster drivers geinstalleerd voor mijn audigy2 kaart.
6. mijn intern geheugen van 1,5 GIG 400 mhz nagekeken op errors met een linux bootfloppy
7. in bios de ACPI 2.0 aangezet en de MPS revision op 1.4 gezet voor de HT
8. nieuwe voeding gekocht van 400 watt van zallman
9. getest met fast write aan en uit
10. gespeeld met de aperture size
11. nu bijna weer van plan om weer te formateren en een schone xp doordat ik ACPI 2.0 pas heb aangezet.
12. Ik heb een directe stroomtoevoer lijn getrokken naar de x800 pro.
13. Ik heb t gevoel dat t misschien aan m'n proccessor of socket kan liggen omdat ik een tijdje terug de cooler erin heb gewisselt door te veel lawaai voor een coolermaster cooler. De processor bleef toen plakken aan m'n standaart cooler die erbij zat terwijl me socket nog op slot was. Maar daarna deed ik de socker open en deed hem er weer erin en gelukkig deed alles t nog zonder instabiliteit met de nieuwe cooler. Alleen dus nu heb ik die nare anti aliasing probleem.
Kan iemand mij helpen ik ben ten einde raad
Brian
1. formateren en een schone winxp pro NL met sp2.
2. nieuwste intel chipset 865PE drivers voor mijn p4p800SE moederbord
3. nieuwste catalyst 4.9 geinstalleerd voor mijn connect3d x800 pro kaart.
4. nieuwste bios geflashed.
5. laatste soundblaster drivers geinstalleerd voor mijn audigy2 kaart.
6. mijn intern geheugen van 1,5 GIG 400 mhz nagekeken op errors met een linux bootfloppy
7. in bios de ACPI 2.0 aangezet en de MPS revision op 1.4 gezet voor de HT
8. nieuwe voeding gekocht van 400 watt van zallman
9. getest met fast write aan en uit
10. gespeeld met de aperture size
11. nu bijna weer van plan om weer te formateren en een schone xp doordat ik ACPI 2.0 pas heb aangezet.
12. Ik heb een directe stroomtoevoer lijn getrokken naar de x800 pro.
13. Ik heb t gevoel dat t misschien aan m'n proccessor of socket kan liggen omdat ik een tijdje terug de cooler erin heb gewisselt door te veel lawaai voor een coolermaster cooler. De processor bleef toen plakken aan m'n standaart cooler die erbij zat terwijl me socket nog op slot was. Maar daarna deed ik de socker open en deed hem er weer erin en gelukkig deed alles t nog zonder instabiliteit met de nieuwe cooler. Alleen dus nu heb ik die nare anti aliasing probleem.
Kan iemand mij helpen ik ben ten einde raad
Brian