[Pagemaker] Autoflow zonder maximale grootte

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik ben bezig om voor m'n studentenvereniging een almanak te maken. Hiervoor gebruiken we Pagemaker 7.0 omdat daar ooit eens een licentie voor is aangeschaft.
Enige vorm van documentatie ontbreekt echter dus is het tot nu toe gewoon rommelen, puzzelen en proberen geweest.

Nu kom ik er echter niet meer uit. Het is eventueel de bedoeling om een 'footer' onderaan elke pagina te zetten. Maar dan wel op iedere pagina een andere one-liner. Nu kan je dat op zich doen door een text-block te maken van het gewenste formaat onderaan de pagina, en vervolgens met 'Edit Story' een hele rij one-liners eronder te plakken. Het probleem is dan dat ik op 100 pagina's een vakje moet trekken en dan maar hopen dat ie steeds exact even groot is enzo.
Toen kwam ik de optie 'Autoflow' tegen. Het probleem is, als ik dit gebruik, maakt ie op de volgende pagina een text-block ter grootte van de hele pagina aan, over alle andere dingen.

Ik heb het ook nog via de 'Master Page' geprobeerd, maar als ik daar een dergelijke opzet maak, krijg ik, zoals op zich te verwachten was, op elke pagina hetzelfde stukje tekst.

Via de 'Data Merge' functie is het nog enigszins te doen als ik de losse regels in een csv bestand omzet, probleem hierbij is echter dat op deze manier van tevoren deze spreuken al ingevoegd moeten worden terwijl er misschien tussentijds nog wel pagina's tussengevoegd moeten worden of iets dergelijks.

Heeft iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Tja

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Ik zou dit doen door op elke pagina een tekstkadertje te maken en die te linken (net zoals je hoofdtekst)
Vervolgens kan je dan zo je tekst erin laten lopen.

o wacht, dit is de quark methode... Je kan in PM niet een leeg kader maken...

Je zal dus op je eerste pagina een kader moeten maken met al je one-liners, ook al past het niet in het kader, je krijgt dan een rood kruisje en daarmee maak je dan een kadertje in je volgende pagina enzovoorts.

[ Voor 49% gewijzigd door Witte op 01-10-2004 13:53 ]

Houdoe

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
MadEgg schreef op 01 oktober 2004 @ 01:51:
Het probleem is dan dat ik op 100 pagina's een vakje moet trekken en dan maar hopen dat ie steeds exact even groot is enzo.
Dat had ik dus ook al bedacht maar dat is niet echt een handige oplossing dus. Maar als er niets anders is dan zal het maar zo moeten :'(

Tja

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
MadEgg schreef op 05 oktober 2004 @ 00:59:
[...]

Dat had ik dus ook al bedacht maar dat is niet echt een handige oplossing dus. Maar als er niets anders is dan zal het maar zo moeten :'(
Met hulplijnen (op de basispagina) kan je er natuurlijk voor zorgen dat je kaders wel allemaal even groot zijn.

Houdoe