[ADSL] Ervaring Demon -> Speedlinq + Eweka Usenet; slim?

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:17
Ik heb nu sinds februari 2003 Demon ADSL, wat inmiddels 1024/512 voor 39 euro per maand is. Echter is dit nogal prijzig vergeleken met de concurrenten.
Gezien ik al ruim een jaar bij hen zit, zou ik wel over willen stappen.

Ik kan namelijk bij Speedlinq een sneller abonnement voor stukken minder aanschaffen, ik had het 2048/1024 voor ± 30 euro per maand in mijn hoofd. Omdat Speedlinq geen newsserver heeft zou ik dan een abonnement bij Eweka nemen voor 7,50 per maand om dat af te vangen.

Nu zit ik echter nog met een aantal punten, waarop ik graag van anderen zou willen weten wat ze ervan vinden:
Hoe lang gaat het overstappen ± duren? Ik kan geen 6 weken zonder internet zitten en het schijnt tegenwoordig wel snel te kunnen, maar daar werkt Demon nog niet aan mee (?)(Het is dus van BBned naar BabyXL/Tiscali).
• Ik draai verscheidene servers en andere exotische dingen (vnc, ftp, shoutcast etc.), dit is zover ik weet bij Speedlinq ook geen probleem (?).
• Ik trek per maand denk ik gemiddeld 30 GB dataverkeer, misschien met zo'n abonnement wat meer, maar dat lijkt me totaal geen probleem.
• De nieuwsserver van Eweka, is die vergelijkbaar in kwaliteit met Supernews van Demon?
• Er zijn veel problemen geweest met mail, ping, snelheden bij Demon, ik heb er nooit heel veel van gemerkt (behalve ping heel even), maar hoe verloopt dat bij Speedlinq?
• Beide hebben een vast ip-adres (right?)
• Werkt Speedlinq ook met systeemnamen, zoals Demon doet? Mijn ip is nu nl gelijk aan systeemnaam.demon.nl, wat wel makkelijk is :).
• Andere voor- en nadelen die ik niet opgenoemd heb?

De hogere snelheid en de uiteindelijk iets lagere prijs klinken erg aanlokkelijk, maar lijkt het jou uiteindelijk een verstandige beslissing om over te stappen?

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Mocht je behalve voor wat de prijs betreft, tevreden zijn over Demon, blijf dan lekker bij Demon.

Ik heb zelf Speedlinq en zat in mijn vorige huis ook op Demon. Service is waardeloos. Ze hebben een helpdesk die is ingehuurd als derde partij, die 75 cent per minuut kost en weinig verstand van zaken heeft. Mailjes worden minimaal 2 weken later beantwoord en de antwoorden zijn heel kort. Wat "lastigere" vragen worden ontweken met het geven van een kort antwoord op een vraag die niet gesteld is.

Succes er mee, maar ik blijf er bij... alle waar naar zin geld ! De concurrentie op de ADSL markt is heftig genoeg, het lijkt me onverstandig om voor de ALLER goedkoopste te gaan, want hoe dan ook... uiteindelijk betaal je het verschil zelf terug.

Ik denk dat twak-dsl ook een goed alternatief is. Ook niet de goedkoopste, maar de filosofie "van en voor members" vind ik wel o.k... en wie zijn er nou critischer dan bezoekers van dit forum ? ;) Dan moet je lef hebben om zulke figuren als doelgroep te willen nemen :)

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Hoe lang gaat het overstappen ± duren? Ik kan geen 6 weken zonder internet zitten en het schijnt tegenwoordig wel snel te kunnen, maar daar werkt Demon nog niet aan mee (?)(Het is dus van BBned naar BabyXL/Tiscali).

Overstap gaat tegenwoordig erg makkelijk, niks om je zorgen over te maken, kost volgens mij iets van 39 euro.

• Ik draai verscheidene servers en andere exotische dingen (vnc, ftp, shoutcast etc.), dit is zover ik weet bij Speedlinq ook geen probleem (?).

Vast geen probleem, behalve dat het echt kinderen zijn wat betreft datalimiet (zie topics van anderen)

• Ik trek per maand denk ik gemiddeld 30 GB dataverkeer, misschien met zo'n abonnement wat meer, maar dat lijkt me totaal geen probleem.

30 GB is in mijn ogen niet echt extreem veel... toch weet je bij Speedlinq nooit !

• De nieuwsserver van Eweka, is die vergelijkbaar in kwaliteit met Supernews van Demon?

Ik gebruik supernews nu via Speedlinq, en betaal daar gewoon voor. De nieuwsserver van Speedlinq zuigt aars !

• Er zijn veel problemen geweest met mail, ping, snelheden bij Demon, ik heb er nooit heel veel van gemerkt (behalve ping heel even), maar hoe verloopt dat bij Speedlinq?

Dat gaat op zich wel o.k. weinig uitval en zo.

• Beide hebben een vast ip-adres (right?)

Yip

• Werkt Speedlinq ook met systeemnamen, zoals Demon doet? Mijn ip is nu nl gelijk aan systeemnaam.demon.nl, wat wel makkelijk is :).

yep

Zie vorige post ! Weet niet wat het scheelt, bel anders eerst ff met demon om te vragen wat ze voor je willen betekenen ;)

• flipjevandejam
Stephane schreef op 01 oktober 2004 @ 00:59:

Overstap gaat tegenwoordig erg makkelijk, niks om je zorgen over te maken, kost volgens mij iets van 39 euro.
Waar kan ik dat nalezen over kosten van overstappen? Moet ik deze kosten aan Demon of Speedlinq betalen?

Ik gebruik supernews nu via Speedlinq, en betaal daar gewoon voor. De nieuwsserver van Speedlinq zuigt aars !
Ik ga ook geen gebruik maken van de newsserver van Speedlinq, daarvoor heb ik juist die van Eweka!

Zie vorige post ! Weet niet wat het scheelt, bel anders eerst ff met demon om te vragen wat ze voor je willen betekenen ;)
Het lijkt me sterk dat ze mij als losse klant een aparte aanbieding gaan doen om me te behouden, maar ik kan het proberen.
Ik denk dat twak-dsl ook een goed alternatief is. Ook niet de goedkoopste, maar de filosofie "van en voor members" vind ik wel o.k... en wie zijn er nou critischer dan bezoekers van dit forum ? ;) Dan moet je lef hebben om zulke figuren als doelgroep te willen nemen :)
Ik heb tweakdsl wel overwogen, maar die zijn gewoon echt te duur, ik bedoel 60 euro per maand voor 2048/1024 is gewoon teveel.

[ Voor 15% gewijzigd door flipjevandejam op 01-10-2004 10:57 ]

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Kosten betaal je aan KPN. Speedlinq zuigt echt aars !

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:31
Stephane schreef op 05 oktober 2004 @ 13:48:
Kosten betaal je aan KPN. Speedlinq zuigt echt aars !
Goeie onderbouwing ;)

Ben al vanaf het begin klant bij Speedlinq en tot nu toe nooit problemen gehad.
Helpdesk en nieuwsserver moet je het inderdaad niet voor doen, maar heb ik ook nog nooit gebruik van gemaakt.
Het BabyXL/Tiscali netwerk is gewoon goed, lage ping, altijd hoge snelheden, geen uitval, etc. en dat is toch waarvoor ik die lijn heb.
Niet voor de helpdesk of de nieuwsserver ;)

Verder doen ze helemaal niet zo moeilijk over datalimieten, maar die zijn nou eenmaal opgelegd door het netwerk, zie je ook bij andere ISP's die aanbieden over dit netwerk. Als je stelselmatig boven de limiet zit krijg je wel een waarschuwing, maar het is echt niet zo dat je meteen rekeningen o.i.d. krijgt.

//

Verwijderd

man-o-script schreef op 05 oktober 2004 @ 13:57:
[...]

Goeie onderbouwing ;)

Ben al vanaf het begin klant bij Speedlinq en tot nu toe nooit problemen gehad.
Helpdesk en nieuwsserver moet je het inderdaad niet voor doen, maar heb ik ook nog nooit gebruik van gemaakt.
Het BabyXL/Tiscali netwerk is gewoon goed, lage ping, altijd hoge snelheden, geen uitval, etc. en dat is toch waarvoor ik die lijn heb.
Niet voor de helpdesk of de nieuwsserver ;)

Verder doen ze helemaal niet zo moeilijk over datalimieten, maar die zijn nou eenmaal opgelegd door het netwerk, zie je ook bij andere ISP's die aanbieden over dit netwerk. Als je stelselmatig boven de limiet zit krijg je wel een waarschuwing, maar het is echt niet zo dat je meteen rekeningen o.i.d. krijgt.
Vreselijke tent Speedlinq, echt niet doen !! Heb van de 1,5 jaar lid nu 4 maanden goed internet gehad. Alleen mar disconnecties, honderden euro's aan de helpdesk kwijt. Heb nu mijn laatste mail verstuurd mt de boodchap dat ik nu echt ophoud met betalen voor deze rommel . :( nooit nooit nooit meer! :(

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Let wel, ik twijfelde eerst ook over Speedlinq.

Ze zeggen wel dat ze Fair Use Policy hebben, maar de richtlijnen zijn voor het 2048/1024 abo 25GB per maand. Kost 32,50 per maand overigens. Ze zijn er volgens mij ook wel streng mee want ik las ook ergens dat je max 2 maanden er 10% erboven mag zitten. Zit je hiervaker overheen dan mogen ze je zomaar in een hogere abo plaatsen

Meld je je aan in de actie periode, wat nu dus is, wordt je helemaal genaaid want dan mag je maar 15 GB per maand gebruiken.

Deze info heb ik gelezen in de voorwaarden. Dus van Speedlinq zelf. Dit is ook de reden dat ik geen abo heb genomen bij Speedlinq. (Met de bijkomende problemen van de constante disconnecties. Niet iedereen heeft deze, maar deze gok wilde ik niet nemen)

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 08:29
Misschien dat je eens kan kijken bij Quicknet? Ook hier goedkopere abo's en ik lees hier meer positieve verhalen over op de verschillende forums. Daarnaast is de helpdesk maar 0,03 ct per min. Ikzelf heb afgelopen woensdag het XXL abo besteld. Dus ik ben benieuwd

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31

-ET-

Phone Home

Ik het zelf speedlinq en nog nooit problemen gehad met ze. Enige waar je op moet letten als je een 2/1 mbit abbo neemt is dat het modem wat er bij zit (speedtouch 510) een max upload heeft van 832kbit en je dus nooit die 1mbit upload haalt. Tenzij je een eigen modem aanschaft.

Ik heb zelf ook het 2/1 abbo afgelopen maand over de 50gb data verkeer gehad. Niets gehoord erover.

• flipjevandejam
Ik heb al een Zyxel ISDN modem van Demon nog, dus dat is verder geen probleem. Daarnaast heb je met ISDN nooit 1 Mbit, maar maximaal 640 kbit heb ik begrepen, maar dat maakt me niet bijster veel uit.

Wat ik me wel afvraag is of de actieperiode ook nu geld, als ik namelijk bij de voorwaarden van deze actie nu (3 maanden voor 25 euro -> vandaar dat ik op ± 30 euro per maand terecht kwam) zie ik niets over 15 GB per maand staan.

Graag meer mensen met ervaringen over die datalimiet en hoe streng ze daarin zijn? Heeft Speedlinq ook iets van een eigen nieuwsgroep ala demon.nl.support, waar je gebruikerservaringen kan lezen?

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
ik heb met speedlinq zelf geen problemen

+punten
stabielle verbinding
die richtlijn waar iemand het over heeft hoor je niemand over zie specs van mijzelf

month IN/OUT
January 20550/51868
February 50970/143255
March 52136/53080
April 86651/209641
May 103475/91442
June 104892/76461
July 106857/140932
August 85044/105335
September 205255/110031
October 104183/51560

920018 1033610

- punten

*Nieuwsgroepen
*vrij dure helpdesk (alleen nooit nodig gehad)

[ Voor 20% gewijzigd door Ghostface op 12-10-2004 23:25 ]

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 08 oktober 2004 @ 11:18:
Ik heb al een Zyxel ISDN modem van Demon nog, dus dat is verder geen probleem. Daarnaast heb je met ISDN nooit 1 Mbit, maar maximaal 640 kbit heb ik begrepen, maar dat maakt me niet bijster veel uit.
Ook de Zyxel's gaan niet hoger dan 928 kbps upload
Verder haalt NIEMAND de 1 mbit up, dit is een theoretisch haalbare snelheid. Je mag blij zijn als je in de buurt van de 928 kpbs kan komen.

Ik persoonlijk haal 80 kb/s (8x80=640kbps) over analoog. Zowel op FTP, Nieuwsservers als directe bestandsoverdracht via, bijvoorbeeld, MSN.

Verder ben ik erg tevreden over Demon, en over de service niks dan lof...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:40:
[...]

Ook de Zyxel's gaan niet hoger dan 928 kbps upload
Verder haalt NIEMAND de 1 mbit up, dit is een theoretisch haalbare snelheid. Je mag blij zijn als je in de buurt van de 928 kpbs kan komen.

Ik persoonlijk haal 80 kb/s (8x80=640kbps) over analoog. Zowel op FTP, Nieuwsservers als directe bestandsoverdracht via, bijvoorbeeld, MSN.

Verder ben ik erg tevreden over Demon, en over de service niks dan lof...
Niet helemaal mee eens...
De ZyXEL 660 series zijn getest(let op : testopstelling) op BBned aansluitingen(DSLAM's) met bepaalde afstanden(km's) en behaalde de volledige down- en upload snelheid

Upload 1024

Deze modem types(incl. ADSL 2 optie) beschikken namelijk over een koudkoperen chipset, waardoor langere afstanden en/of hogere snelheden behaald konden worden...

De 1024 upload waarde valt buiten de officiele ADSL standaard welke is gedefinieerd op 8064Kbps downstream en 832Kbps(standaard G.DMT) upstream. De waarde welke men opgeeft is ingesteld op de DSLAM van de provider, maar om meerdere redenen zal in de meeste gevallen deze upstream snelheid niet gehaald worden. Zaken als:

-afstand CPE tot DSLAM
-kwaliteit van de bekabeling
-kwaliteit van de splitter

zijn van groot belang voor een goede verbinding. De 896Kbps die men standaard ongeveer aangeeft is een hele goede upstreamsnelheid, die naar verwachting niet kan opkrikken(tenzij er extra bitjes door tonen wordt gepropt, of aanpassing op maxtonelimit CLI commando). Overigens zal men hoegenaamd niets merken van de laatste extra kbits aan upstreamsnelheid.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 13:00 ]

Pagina: 1