Toon posts:

Nieuwe monitor ...suggesties..?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hard gespaard en wil graag een nieuw gezichtssolarium kopen uhhh monitor dus :9~

Heb alleen probleepje: TFT of CRT IIyama/EIZO of Sony ??? Max. zo'n 3500 florijnen... :?

Verwijderd

IIyama, goood :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sony en Eizo: Beter!

Dacht je van:
NEC 22" MultiSync FP1350 FL 2834,-
Sony 21" GDM-F500T9 FL 3713,-
Sony 24" GDM-W900 (Wide Screen Trinitron) FL 4399,- :)
EIZO 21" F930 FL 3086,-

Elsa heeft ook een mooie platte 24" monitor met Sony buis. Staat bij de Media Markt in Duitsland in de winkel. Erg fijn ding.

De IIyama 22" ben ik zelf niet zo kapot van, heb er hier 30 staan (staan er nu een jaar) en van de 30 zijn er nu 12 overleden (en dan bedoel ik echt dood: geen beeld meer dus.) van de overgebleven monitoren zijn er nog een stuk of 6 die een belabberd beeld geven, wazig over het hele scherm (ook niet goed meer bij te regelen). Zit dan wel 3 jaar on-site garantie op maar een uitval van 1 op de 2 is toch wel erg slecht, zeker als je 2500,- voor een monitor uit geeft mag je wat meer kwaliteit verwachten.
Voor dat geld zou ik dus zeker niet voor IIyama (diamondtron buis) gaan.... (lees ook de testen er op na, de trintitron (SONY, Eizo, CTX) buizen komen er over het algemeen beter uit dan de Diamondtron buizen (IIyama, NEC en bijna alle andere platte schermen).

Waarom zou je eigenlijk een TFT scherm willen? Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je met je computer doet maar over het algemeen zijn de betere TFT schermen nu nog te duur in vergelijking met een goede CRT.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Take Sony ;)

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
Koop een iiyama vision master pro 510 22" en het geld dat je over houd een radeon 64MB videokaart voor een mooi beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Dus geen TFT en m'n ASUS V7100 32 MB afschrijven ?

Wel m'n notebook Tosh SP4320 14.1" TFT geeft zeer goed beeld. En inderdaad voor 3500 heb je nog niet echt een vette TFT plus nog risico op stukke pixels misschien toch maar CRT dan. Echter TFT beeld mooi rustig :z

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

24" op 100Hz, hmmm.... Mooi rustig :)!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 12:13 schreef GA!S het volgende:
24" op 100Hz, hmmm.... Mooi rustig :)!
Ga denk ik maar shoppen voor zo'n EIZO CRT V7100 houden of nieuwe kooppuh ?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Was toch zo'n GF2 met betere 2d kwaliteit, ELSA dacht ik...

de betaler vervuilt

• MaanBanaan
  • Niet online
AAAAAHHHH! Laat het Eizo het niet horen! Een nVidea chip op een Eizo monitor... Doe jezelf een lol met een G450 / Radeon. Een wereld van verschil.

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 12:27 schreef JRTB het volgende:
AAAAAHHHH! Laat het Eizo het niet horen! Een nVidea chip op een Eizo monitor... Doe jezelf een lol met een G450 / Radeon. Een wereld van verschil.
?? ik heb hier een eizo 660i staan op een 7100, nergens problemen mee hoor :) goeie beeld kwaliteit :) ??

Verwijderd

Topicstarter
Flowerking weet stukkuh beter wat hij wil & dankt U allen.

Uiteraard allemaal alvast een SUPER goede jaarwisseling :+ en een FANTASTISCH *D 2001 gewenst.

FK says Bye for now...

• MaanBanaan
  • Niet online
Op zaterdag 30 december 2000 12:44 schreef achappey het volgende:

[..]
?? ik heb hier een eizo 660i staan op een 7100, nergens problemen mee hoor :) goeie beeld kwaliteit :) ??
Als je eenmaal een andere kaart hebt gezien op jouw monitor wil je niet anders meer. Het is te verglijken met verversingsfrequenties: als je altijd op 60 Hz zat en ineens naar de 85 on 100 bent gegaan, daar een tijdje mee werkt en plots weer achter een monitor oop 60 duikt, weet je niet wat je overkomt.

Met de scherpte van videokaarten is dit ook het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 12:51 schreef JRTB het volgende:

[..]
Als je eenmaal een andere kaart hebt gezien op jouw monitor wil je niet anders meer. Het is te verglijken met verversingsfrequenties: als je altijd op 60 Hz zat en ineens naar de 85 on 100 bent gegaan, daar een tijdje mee werkt en plots weer achter een monitor oop 60 duikt, weet je niet wat je overkomt.

Met de scherpte van videokaarten is dit ook het geval.
Geloof je wel... ik ben recent van een oud bakken s3 kaartje naar die V7100 gegaan op dezelfde oudbakken monitor en was inderdaad al stukken beter. Echter als ik nu thuis kom van m'n werk en achter m'n scherm ga zitten is het echt beroerd. Maarruh zo'n V7100 is toch best aardig zou 't nog zoveel uitmaken als ik straks op waarschijnlijk m'n EIZO een G450 aansluit?

• MaanBanaan
  • Niet online
Vanaf 1024 x 768 is het verschil al goed zichtbaar. Op 1280 x 1024 en hoger kun je zelfs de kleintste lettertjes niet (goed) meer lezen op een nVidea chipset, waar je dat met andere nog wel kunt (geen geintje!).

De meeste mensen ervaren dat na een paar uur werken als erg vermoeiend, bewust dan wel onbewust.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:29

JT

VETAK y0

Ooit wel eens aan de philips 15" brilliance lcd gedacht ? Die is echt mooi en heb je ook nog geld voor een 64 meg radeon, maar ga gewoon ff zelf in de winkel kijken wat jij er het mooist uit vind zien.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Heb een enorme hekel aan uitvallende pixels. Schijnt dat ze daar allemaal een toffe policy op na houden had ik ook met m'n vorige notebook dus denk ik toch maar geen TFThee. Maar ik zie al weer dat ik waarschijnlijk m'n V7100 van goed en wel 1,5 maand oud in de bak kan pl@3!$*. :(

ThanX

• MaanBanaan
  • Niet online
Er is nog een alternatieve vuilnisbak, die ook nog geld opbrengt: Vraag en aanbod. Een 7100 is een topkaart joh! (Qua snelheid).

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 21:01
Afbeeldingslocatie: http://www.ita.sel.sony.com/products/displays/img/shot_sdmn50.jpg
:9~:9~:9~:9~

---

• MaanBanaan
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.heres/currency2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 19:03 schreef JRTB het volgende:
[afbeelding]
Zucht..yep O+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 18:41 schreef JRTB het volgende:
Er is nog een alternatieve vuilnisbak, die ook nog geld opbrengt: Vraag en aanbod. Een 7100 is een topkaart joh! (Qua snelheid).
Dank je ben alweer bietje opgelucht... ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 18:56 schreef Smoove het volgende:
[afbeelding]
:9~:9~:9~:9~
Hmmm..zucht.... O+ Tsja op m'n wel dikke TFT's enzo maaruh thuis hooguit 15" En dan krijg je straks te horen dat er nog niet GENOEG pixels zijn uitgevallen sorry maaruh blijf m'n twijfels houden... Ga toch maar voor EIZO 19 of 21"
Pagina: 1