Sony en Eizo: Beter!
Dacht je van:
NEC 22" MultiSync FP1350 FL 2834,-
Sony 21" GDM-F500T9 FL 3713,-
Sony 24" GDM-W900 (Wide Screen Trinitron) FL 4399,-

EIZO 21" F930 FL 3086,-
Elsa heeft ook een mooie platte 24" monitor met Sony buis. Staat bij de Media Markt in Duitsland in de winkel. Erg fijn ding.
De IIyama 22" ben ik zelf niet zo kapot van, heb er hier 30 staan (staan er nu een jaar) en van de 30 zijn er nu 12 overleden (en dan bedoel ik echt dood: geen beeld meer dus.) van de overgebleven monitoren zijn er nog een stuk of 6 die een belabberd beeld geven, wazig over het hele scherm (ook niet goed meer bij te regelen). Zit dan wel 3 jaar on-site garantie op maar een uitval van 1 op de 2 is toch wel erg slecht, zeker als je 2500,- voor een monitor uit geeft mag je wat meer kwaliteit verwachten.
Voor dat geld zou ik dus zeker niet voor IIyama (diamondtron buis) gaan.... (lees ook de testen er op na, de trintitron (SONY, Eizo, CTX) buizen komen er over het algemeen beter uit dan de Diamondtron buizen (IIyama, NEC en bijna alle andere platte schermen).
Waarom zou je eigenlijk een TFT scherm willen? Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je met je computer doet maar over het algemeen zijn de betere TFT schermen nu nog te duur in vergelijking met een goede CRT.