Toon posts:

2 coolers

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (misschien wel een domme) vraag:

Als ik nou 2 coolers opelkaar leg blaast het dan beter of niet? Probeer het uit zou je misschien zeggen... Weet iemand het ook gewoon?? :P

Thanks

Verwijderd

superorb werkt ook zo...... maar volgens mij werkt het niet heel hard
waarom zou je anders niet 20 sunons op elkaar leggen als dat 15 graden zou schelen :7 :?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt dus wel, maar of het veel uitmaakt... Kan ik dus beter gewoon een grote kopen dan 2 proc coolers opelkaar?

Verwijderd

fop38 van globalwin dies wel cool
letterlyk en figuurlijk :9~

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:47
Je kon volgens mij veel beter er 2 naast elkaar zien te flansen. Hou rekening met 2 op elkaar kwa trillingen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Gaat volgens mij best wel moeilijk bij mijn p2.. Ik heb ff op NORROD.nl (groningen) gekeken voor wat koelers:

Cooler systeem ƒ 25.00
Cooler FCPGA / Socket A ƒ 17.50
Cooler High Quality ƒ 65.00 (deze zeker?)
Cooler K7 Athlon ƒ 30.00 (die dus niet)

Welke is goed?? Of zijn deze #&@(# ?? Geef anders een pagina waar ik ze snel kan krijgen, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken.

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 11:33 schreef Ralph2001 het volgende:
Ik heb (misschien wel een domme) vraag:

Als ik nou 2 coolers opelkaar leg blaast het dan beter of niet? Probeer het uit zou je misschien zeggen... Weet iemand het ook gewoon?? :P

Thanks
Uhh ja :)
Als je twee fannetjes in serie zet krijg je niet twee keer zoveel luchtverplaatsing, maar ca.25% meer, en een meer in (of uit) de heatsink gerichte stroom met meer kracht.

Helpt dus vooral met koelblokken die veel dicht bij elkaar geplaatste vinnetjes/staafjes hebben zolas de Alpha 6035. Die heb ik dus en geeft bij mij 4 graden winst. :P

Verwijderd

Uhh mag ik hier nog FF op terug komen?

Hoe zorg je dan dat de fans de juiste snelheden draaien. Volgens mij als de een net iets langzamer draait als de ander gaan ze elkaar in werking afremmen. Zie bijv. gasturbine's...

Graag uw zeer gewaardeerde reactie's

Verwijderd

volgensmij maakt dat op klijne schaal niet uit, met een van van tussen de 6 en de 8cm op een rpm van 4500-5500 trekken ze elkaar wel mee.
Ik denk dat als je in het groot gaat denken zeg 1meter bij 1 meter bij 30cm dat je dan moelijkheden krijgt mbt de massa van je fan bladen... (:Z) beetje onzin|:(

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 10:29 schreef Flowerking het volgende:
Uhh mag ik hier nog FF op terug komen?

Hoe zorg je dan dat de fans de juiste snelheden draaien. Volgens mij als de een net iets langzamer draait als de ander gaan ze elkaar in werking afremmen. Zie bijv. gasturbine's...

Graag uw zeer gewaardeerde reactie's
:)
Dat is ook de reden dat je de koelwerking niet mag optellen.

Als een fan in de heatsink blaast wordt krijgt hij normaal stilstaande lucht aangeboden. Dit werkt een beetje zoals bij een Jumbo jet motor, kijk maar naar de ingaande "propellor" voor de ingaande luchtstroom.

M.a.w. de fan die onderop zit krijgt geen stilstaande lucht te versnellen maar lucht die al een snelheid heeft. Een soort "pre-turbo"

Omgekeerd,
als de fan zuigt gaat het een beetje werken als een uitlaat after-turbo, je verlaagt de druk aan de uitlaat, er ontstaat een onderdruk aan de uitgang, waardoor de fan aan het koelblok minder werkt hoeft te verrichten.

Alvast mijn dank voor uw eventuele waardering :)

Verwijderd

Trouwens,
ik maar me er geen zorgen om, omdat ik het hier zie werken :)

Als het werkt, gebruik het !
.. is het tweaker's motto.
:P

Verwijderd

Hierbij de waardering.
ThanX.. *D

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 14:52

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Op zaterdag 30 december 2000 12:03 schreef Ralph2001 het volgende:
Gaat volgens mij best wel moeilijk bij mijn p2.. Ik heb ff op NORROD.nl (groningen) gekeken voor wat koelers:

Cooler systeem ƒ 25.00
Cooler FCPGA / Socket A ƒ 17.50
Cooler High Quality ƒ 65.00 (deze zeker?)
Cooler K7 Athlon ƒ 30.00 (die dus niet)

Welke is goed?? Of zijn deze #&@(# ?? Geef anders een pagina waar ik ze snel kan krijgen, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken.
Ik heb zelf een t-bird 900 bij Norrod gekocht. Je krijgt dan de High quality cooler er gratis bij. Dit is de spire 5D21B3
Zoals bekend zijn er wel degelijk betere koelers. Met de kast open zonder oc-en is mijn cpu onbelast 51 graden. Ik vind het te warm. Maar ik moet nog ff een paar 80mm fans kopen voor enige air-flow. Tevens wil ik de Alpha 6035 + Delta cfm 60 HP.

Wreckerrm

Wreckerrm

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 11:08 schreef Wreckerrm het volgende:

[..]..... Tevens wil ik de Alpha 6035 + Delta cfm 60 HP.

Wreckerrm

Wreckerrm
Ummhh tsjah, ik vind die Delta HP echt teveel herrie maken, staat daarom bij mij op 7 volt. Alpha ja, maar dan met een 21cfm Sunon of een 27CFM Ystech fan. Die janken niet en maken meer dan 20Db minder herrie ! >:)

Apropos, 80mm fan,
ik heb in de achterkant, onder de voeding en naast de CPU een gat gemaakt en er een ordinaire 80mm fan gezet, scheelt stukken.

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 10:44 schreef Flowerking het volgende:
Hierbij de waardering.
ThanX.. *D
Graag gedaan B-)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 januari 2001 11:08 schreef Wreckerrm het volgende:

[..]
Ik heb zelf een t-bird 900 bij Norrod gekocht. Je krijgt dan de High quality cooler er gratis bij. Dit is de spire 5D21B3
Zoals bekend zijn er wel degelijk betere koelers. Met de kast open zonder oc-en is mijn cpu onbelast 51 graden. Ik vind het te warm. Maar ik moet nog ff een paar 80mm fans kopen voor enige air-flow. Tevens wil ik de Alpha 6035 + Delta cfm 60 HP.

Wreckerrm

Wreckerrm
Je lult, je krijgt die high quality cooler er niet gratis bij. Dat is een total andere dan die Spire MA324-15 (ze hebben nu de MA324-20) die je gratis krijgt. Kijk maar: Afbeeldingslocatie: http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/higqualitycooler.jpg
high quality cooler
Afbeeldingslocatie: http://www.dsa-com.nl/rorupc/spire.gif
Spire MA324-15

• Wreckerrm
  • Laatst online: 19-05 14:52

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik lul helemaal niet. Waag het niet me een leugenaar te noemen.

Ik heb vorige week een T-bird 900, een asus a7v, een asus v7700 en een bigtower in Groningen gehaald. Ik kreeg er de Spire 5D21B3 bij. Volgens de verkoper was dit de High Quality Cooler.

Dat het nu anders is, maakt mij niet tot een leugenaar. :(

Wreckerrm

• mr_niceguy
  • Laatst online: 16-04 07:59
uuuh is die spire cooler van hierboven een goede koe?want ik heb hem namelijk ook bij mijn duron 800 gekregen(ik kan hem nog niet testen want ik moet mijn mamieplankje nog krijgen en ik hem hem nog steeds niet :'(

Verwijderd

zou het niet weten
Pagina: 1