Toon posts:

[ALG?] Automatisch publiceren van logon, logoff en IP adres

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een service op Windows XP laten draaien die het volgende kan/doet:
Registreren dat de computer aan/uit wordt gezet.
Registreren wanneer iemand inlogt en uitlogt.
Die na het aanzetten van de computer het huidige outside IP adres vaststelt.
En vervolgens deze gegevens op internet publiceert (in een txt of html file dat doet er niet zo veel toe).

Is dit mogelijk?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Ja hoor, je kunt natuurlijk een scriptje (WSH/ .vbs is hier heel geschikt voor) maken maar je kunt ook een service-applicatie ontwikkelen in .NET en die gebruiken :).

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik weet niet precies wat voor antwoord je verwacht hoor :9, maar ehm: Ja.
Dat is zeker mogelijk, en wel op heel veel manieren. Op de manier hierboven, en met eigen programma's, mogelijkheden genoeg eigenlijk. :7

offtopic:
Misschien zoek je wel een programma of voorbeeld source? Tenminste, ik neem aan dat je niet een Ja/Nee topic wou.. Maar goed, in het 1e geval; je mag wel iets meer inzet laten zien ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Is dit mogelijk?
Ja, dit is mogelijk :)

Ik vermoed echter dat je meer wilt dan alleen een ja of een nee :) Dit staat niet in je startpost vermeldt, waardoor ik het idee heb dat we nog een redelijk aantal posts bezig zijn om te achterhalen wat je nu precies wilt.

Deze doe ik daarom dicht. Je mag een nieuw topic openen, maar geef daarin concreet en direct aan wat je probleem is, wat je zelf wilt weten, waar je vast zit en wat je hebt geprobeerd. Dit is dus niet een beschrijving wat je wilt hebben alleen, maar ook bijvoorbeeld een stuk code wat je zelf al hebt geprobeerd, of welke richting je zelf op zit te denken.

Kortom, een stukje eigen research.

Zie voor de richtlijnen P&W FAQ - De "quickstart" :)

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 30-09-2004 23:25 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.