Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Win98SE] Homefox 1-5 N Telefooncentrale & Internet

Pagina: 1
Acties:

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 10:11

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Onlangs heb ik bij iemand een modem geplaatst in een pentium 133 met win98se. De installatie van het modem verliep zoals het hoort. Vanavond wilde ik de pc op lokatie aansluiten en wilde gaan internetten. Gegevens van HetNet heb ikingesteld en gecontroleerd.

Nu wilde ik verbinding gaan maken met internet maar dat lukt niet. Ik krijg de melding "kan geen verbinding maken met externe computer" waarna er nogmaals ingebeld word. Dit kan gebeuren dacht ik. Na een x-aantal keer geprobeerd te hebben ging het nog steeds niet zoals het hoort. Ik heb de telefoonstekker in het modem herhaaldelijk van plek verwissseld met hetzelfde resultaat. Als ik via een ander manier wil inbellen krijg ik de melding dat de telefoonlijn bezet is.

Ik heb de de hoorn van de haak gehaald en inderdaad krijg ik het bezet toontje. We hebben in huis gecontroleerd of er ergens de hoorn van de haak lag maar daar was geen sprake van. We hebben zelfs de pc ergens anders in huis aangesloten met hetzelfde resultaat.

Op dat moment kreeg ik te horen dat er een Homefox 1-5 N telefooncentrale in huis was waar, volgens de eigenaar, 7 telefoons aangesloten kon worden. Vervolgens hebben we aan het inbelnummer een 0 toegevoegd. Nog steeds geen resultaat, er kan geen verbinding met internet gemaakt worden.

We denken dus dat er een instelling in de telefooncentrale zit die zorgt dat de pc niet naar buiten kan "bellen". Bij de telefooncentrale zat geen handleiding en mijn zoektocht op GOT en Google bracht ook geen uitkomst.

Weet iemand hoe die telefooncentrale ingesteld kan worden zodat men kan internetten, of weet iemand een link naar een site waar meer informatie over dit type staat?

Ik zou hier erg mee geholpen zijn

Edit 1: Er zijn zeker weten geen 7 telefoons aangesloten, ik geloof (weet niet zeker) maar 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Arethusa op 30-09-2004 23:20 . Reden: Toevoeging informatie ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Ik weet niet of je hem kan instellen, maar een telefoon centrale heeft een maximale aansluitfactor. Ga je daar over heen dan krijg je geen verbinding.

Onder op de meeste telefoons staat welke aansluitfactor ze hebben, tel dat bij elkaar op en vergelijk het met de factor die de centrale aan kan. Ga je daar over heen dan zul je 1 of meerdere toestellen moeten loskoppelen.

Inbellen via een centrale doe je met 0, de komma zorgt er voor dat de centrale de tijd heeft om de buiten lijn te verbinden met de modem.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Heb mijn topic start aangepast en wat meer informatie toegevoegd.
Moet ik in het 0676001505 (HetNet) aanpassen met die 0, ? Ik zal eens moeten kjiken of ik kan zien welke aansluitfactor die telefoons hebben.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Het nummer zou dan worden 0,0676001505.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36

JdM

Humbled

Het kan mogelijk zijn, dat de poorten van de centrale staan ingesteld op pulse ipv op tone, de tijd die de centrale nodig heeft kan idd. ook een probleem zijn, misschien dat die komma werkt, kijk eens hoeveel tijd het kost als je op een normaal toestel de 0 in drukt voordat er een kiestoon komt?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
het gaat waarschijnlijk om een homeVox.

Dan zou je de handleiding moeten kunnen vinden bij kpn op de site.
Ik kom die voor mijn quattrovox v1 ook nog steeds tegen nml.

[ Voor 4% gewijzigd door aZuL2001 op 30-09-2004 23:37 ]

Abort, Retry, Quake ???

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36

JdM

Humbled

hoe verbind je ook alweer door op zo'n homevox? tijdens het bellen gewoon het interne toestelnummer draaien? Probeer eens tijdens het bellen de 2 in te drukken en kijk dan eens op de centrale op poort 2 gaat bellen, als dat zo is, kun je al helemaal niet via de centrale internetten, ik heb dat vaker gezien bij de homevox 1-4, vandaar.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
@mexwall:Die aanpassing van dat telefoonnummer ga ik zeker uitproberen. Het kan even duren voordat ik kan kan vermelden of het gewerkt is. De eigenaar van de centrale is een drukbezet man.

@JdM: Stel dat ik die poort op pulse instel, zal dat effect hebben op de werking van de centrale? Het mag duidelijk zijn dat ik 0,0 % kennis heb van telefooncentrales dus vergeef me mijn noob vragen.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik heb op internet gezocht naar een handleiding over de HomeV(f)Ox, heb er geen kunnen vinden. De links op google verwijzen naar marktplaats achtige sites waar men hun telefooncentrale aanbied. Op de site van de kpn heb ik ook niets kunnen vinden. Heeft iemand misschien een link of bestand waar die handleing in staat?

Het gaat om de Homefox 1-5 N (of HomeVox) telefooncentrale.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
http://www.kpn.com/kpn/show/id=286755/sc=e0dccc

Daar staat ie bij.

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 04-10-2004 00:16 . Reden: linkfix ]

Abort, Retry, Quake ???

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Bedankt, had er helemaal overheen gekeken. Hier kan ik wel weer mee verder.

Pagina: 1