[Algemeen] index2.htm waar komt het vandaan???

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Omdat ik al tig tijd geen flash geinstalleerd heb kom ik redelijk vaak op websites terecht met een flash intro, die ik dus niet zie en ook niet kan aanklikken, en als ik dan gewoon als adres /index2.htm pak dan kom ik in ongeveer 85% van de gevallen toch op de site die ik wil zonder dat ik nog maar in de source heb gekeken...

Waar komt toch die index2.htm vandaan??? Heeft frontpage / flash dat soms als standaard pagina ingesteld staan???

Want ik zelf zou nooit een pagina maken die index2.htm heet, ik zou het of gewoon index.htm of een duidelijke naam geven.

Iemand een idee waar het bestand index2.htm vandaan komt???

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 12:54

André

Analytics dude

Dat is als algemene standaardpagina aangenomen waar webservers het eerst naar kijken. Je kunt in de webserver rustig installen dat hij eerst naar bla.html moet kijken, maar standaard is het default.html of index.html.

En voor het gemak ga je na index.html naar index2.html :)

[ Voor 13% gewijzigd door André op 30-09-2004 22:52 ]

Verwijderd

'index' is natuurlijk een vrij logische naam om de begin pagina van een website te geven, helemaal voor de eerste zoekmachines, toen zocht je echt door op links te klikken ed

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Vaak heeft het ook nog te maken met frames. Wanneer je bijvoorbeeld werkt meteen 2 frames oplossing (links navigatie en rechts beginpagina) kiezen veel mensen ervoor om de beginpagina dan index2.htm(l) te noemen.

Verder is het ook wel zo dat er website zijn die bepaalde validatie doen in de index.htm(l) en je dan afhankelijk van de validatie doorsturen naar index2.html index_en.html, etc..

• Gomez12
Yikes... Verkeerde topictitel... Moest index2.htm waar komt vandaan zijn...

Dat index.htm gewoon als standaard voor servers kan ik me nog wel indenken, maar ik ken geen webserver die standaard index2.htm erbij zoekt ( default.htm weer wel )

TR gedaan voor title change.

* Gomez12 dankt moto-moi voor titel-change :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 30-09-2004 23:42 . Reden: YES!!!!!!!!!! me /me tag eindelijk werkend gekregen... ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

*doet knutsel in topictitel*

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Gomez12 schreef op 30 september 2004 @ 23:17:
Yikes... Verkeerde topictitel... Moest index2.htm waar komt vandaan zijn...

Dat index.htm gewoon als standaard voor servers kan ik me nog wel indenken, maar ik ken geen webserver die standaard index2.htm erbij zoekt ( default.htm weer wel )

TR gedaan voor title change.

* Gomez12 dankt moto-moi voor titel-change :)
Dat komt door de werking van sommige Apache servers. Kijk maar eens op http://www.sbit.nl/studenen/ en dan naar de url die boven in je scherm komt. Je kan Apache zo instellen dat ie zelf bestandsnamen aanpast / aanvult.

• Gomez12
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 23:59:
[...]

Dat komt door de werking van sommige Apache servers. Kijk maar eens op http://www.sbit.nl/studenen/ en dan naar de url die boven in je scherm komt. Je kan Apache zo instellen dat ie zelf bestandsnamen aanpast / aanvult.
Klopt weet ik ook wel, Je kan gewoon zeggen dat apache / iis ipv de standaard index.htm / default.htm ook naar nieuws.php etc moet gaan kijken. Maar dan blijft mijn vraag staan waar komt index2.htm vandaan, want geen enkele webserver AFAIK zoekt standaard naar index2.htm...

Verwijderd

Vaak worden sites eerst gemaakt zonder flash intro. Dus dan heet de pagina index.htm. Als je er nu een flash intro voor zet (waar ik zelf een grote hekel aan heb), dan moet je dus je oude index.htm renamen; index2.htm is dan een logische naam in veel gevallen, omdat het de 2e pagina van de site wordt.

Ook zijn er veel webserver met intelligent 404-handlers, die automatisch de gebruiker sturen naar een url die lijkt op wat ze ingetypt hebben, en index2.htm lijkt natuurlijk wel erg veel op index.htm.

• Gomez12
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 22:56:
Vaak worden sites eerst gemaakt zonder flash intro. Dus dan heet de pagina index.htm. Als je er nu een flash intro voor zet (waar ik zelf een grote hekel aan heb), dan moet je dus je oude index.htm renamen; index2.htm is dan een logische naam in veel gevallen, omdat het de 2e pagina van de site wordt.
Klinkt heel erg logisch...
Zal het dan dus ook wel zijn.
Ook zijn er veel webserver met intelligent 404-handlers, die automatisch de gebruiker sturen naar een url die lijkt op wat ze ingetypt hebben, en index2.htm lijkt natuurlijk wel erg veel op index.htm.
Klinkt heel erg onlogisch...
Pagina: 1