Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Natte' Folie beplakken, hoe het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben mijn window aan het beplakken met folie. Van dat folie zonder plakkant dat je met water etc moet vast maken.
Maar het ziet er echt niet uit.
eerste keer was een kleine window en die is nog beste gelukt. Ik zie maar een paar belletjes.

Nu moest ik dus ook een groot window doen. Eerste keer denk verkeerde kant van het window gedaan want het leek wel alsof het window helemaal vet was.

Dus alles eraf gehaald opnieuw gedaan. Glas helemaal schoongemaakt met Glassex. Daarna de folie open gelegd en die schoongemaakt. Daarna heel veel water op het window gedaan folie erop gelegd. Weer water erop gedaan.

Maar nu zie ik nog best wat bubbeltjes van vuile deeltjes. Maar ik zie ook echt ronde kringen-strepen...

Hoe kan ik dit nou beter doen? Want ik doe het gewoon volgens de gebruiksaanwijziging.

Verwijderd

Gewoon een paar dagen afwachten, strepen trekken weg!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 14:16

BLN

1/4 zeepsop op water mengen. Dan dit op je ruit doen, die folie er met zo min mogelijk lucht opleggen. En dan met een foam trekker(dus niet moeders trekker met harde rubberen rand, maar zo'n zachte die ze vaak voor tegelvloeren in badkamers gebruiken) het water met lucht eruit "trekken". Dit doe je dan in dezelfde richting en als het eenmaal droog is moet het er dan perfect opzitten.

Dit is hoe ze het met auto's en raamfolie doen tenminste.

If it ain't broken, don't fix it

• Xavier
  • Niet online
Bij de folie die ik heb zit er zo een rubberstrip bij om het aan te brengen, zal wel goed zijn lijkt me.

Als het zondag nog steeds zo brak eruit ziet ga ik het opnieuw doen maar dan met zeepsop. Heb ik nu niet gedaan.

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:32

Preaper

...

leg twee hoekpunten van de folie op de window en probeer de folie er gecontroleerd helemaal op te buigen/rollen.

En voor de mierenneukers:
Laat je douche flink wat warm water sproeien zodat de lucht in de badkamer vochtig wordt. hierdoor dalen de stofdeeltjes, en krijg je er minder tussen je scherm en folie.

[ Voor 49% gewijzigd door Preaper op 01-10-2004 00:53 ]

Ik objecteer, u eer.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Xavier schreef op 30 september 2004 @ 23:53:
Bij de folie die ik heb zit er zo een rubberstrip bij om het aan te brengen, zal wel goed zijn lijkt me.

Als het zondag nog steeds zo brak eruit ziet ga ik het opnieuw doen maar dan met zeepsop. Heb ik nu niet gedaan.
Ik heb m'n complete badkamer schuifpui dus beplakt met van dat 'matglas' folie op zo ongeveer de manier die je hierboven beschrijft. Afhankelijk van de hoeveelheid zeepsop enzo die je gebruikt, kan je nog een tijdje wat strepen en kringen zien. zolang er GEEN bubbels te zien zijn trekt dit ALLEMAAL weg!!!!

hth :)

Stop uploading passwords to Github!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Boullie

Da Bulster

Meeste bubbeltjes haal je weg met pinpas oid.
De hele kleine die je nog net ziet zitten moet je bij elkaar drukken.
Daarna kun je de grote bubbel er zo uitdrukken en zit alles strak.
Net als tintfolie voor de auto

Boullie

• Xavier
  • Niet online
Als ik alleen te hard duw op de folie gat het kreukelen....
Dus ik kan die hele kleine bubbeltjes niet wegduwen.

Verwijderd

Ik heb beide ramen van mijn woonkamer op die manier mat gemaakt. Gewoon plakfolie en veel water, zonder zeepsop, (folie onder de douche gehouden 8) ) . Bubbels weggetrokken met een normale rubberen trekker. De witte vlekken, kringen etc. trekt na verloop van tijd helemaal weg maar verwacht dat niet binnen een paar dagen, eerder een paar weken met lekker de zon er op. Als een oppervlakte van 70x80 zo lukt moet het met een casewindowtje toch niet zo lastig zijn lijkt me. Misschien moet je iets meer geduld hebben.

edit: dus niet op bubbels duwen maar wegtrekken naar de rand van je folie naar buiten toe!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 18:32 ]

• Xavier
  • Niet online
OK ik ben eruit.

Ik was er toch niet tevreden over, over alle stofdeeltje en luchtbelletjes.
Dus ik haalde in 1 keer de folie er vanaf. En ging de douche er mee in.
Eerst window helemaal stofvrij gemaakt. daarna folie op maat gemaakt. Rol ik die rol folie uit, zit er dus een beschrijfing bij hoe het moet! GJHDKHFD)(*(*^&^$%$ stop dat ff aan de buitenkant van die folie erbij. Stonden 10 stappen hoe het moest. het zit er nu echt strak op!!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 11:30

Bestla

Kvinne

Met sop dus wel gelukt zeker? 8)

• Xavier
  • Niet online
Nou tja euhmmm.

Ik heb folie eraf gerukt, ging dus nieuwe folie pakken en kwam bij het einde van de rol en zag dus die handleiding. Daarin las ik dat die folie uit 2 lagen bestaat. Die windows in de douche, lekker schrobben met louw water en Hema's Jip en Janneke Badschuim, met speeltje in de dop :D, Daarna folie nat gemaakt. Folie erop. Rustig aangestreken. Folie verder op maat snijden. Daarna strak trekken en telkens veeeeeel water en beetje sop gebruiken.

Nu zit het er strak op, alleen zag ik wel dat er toch nog wat stofdeeltjes tussen zitten, Naja dat zie je meer als je er van achtere kijkt als tegen de raam.
Pagina: 1