Als ik mijn pc opstart loopt die afentoe vast bij de melding: "sdram at dimm # 1". Wat kan dit zijn en hoe los ik dit op. Het is erg vervelend, de ene keer doet ie het wel de andere keer weer niet! Het is een AMD 1500 MHz processor, 256 MB ram. O/S is windows XP prof.
Ehm, het latje RAM dat in slot 1 steekt is denk ik naar de vaantjes...
Duw dat dimmetje eens in een ander slot en kijk of hij dan wel door wil booten.
Haal ook memtest voor de zekerheid eens erbij en kijk of je fouten vind op het geheugen.
Misschien is gewoon het eerste geheugenbankje kapot ofzo.
Haal ook memtest voor de zekerheid eens erbij en kijk of je fouten vind op het geheugen.
Misschien is gewoon het eerste geheugenbankje kapot ofzo.
Ik zie altijd die melding staan en ik heb toevallig vandaag nog memtest gedaan en dat ging vlekkeloos. Dus ik zie het probleem niet.
K heb em al in het 2e slot gehad maar dan krijg k niet eens beeld. Ook al ander geheugen geprobeert maar blijft hetzelfde probleem houden.
Hoe doe ik een memtest? Is dat een programma?
Staat je MEM in t bios op : by SPD of handmatig ingesteld? mogelijk kun je de timings wat minder strak zetten in t bios, zie ook FAQ mobo's. Suc6
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Doe zelf eens een heel klein beetje moeite? [google=memtest] ..Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 14:06:
Nee, ik denk dat dat gewoon de laatste POST melding is die TS kan zien voordat de boel neerstort. Dit wil dus niet zeggen dat er iets mis is met het geheugen (kan wel, hoeft niet). Je hebt er meer aan om te weten wat de melding is die normaliter ná de 'sdram in bank #1' boodschap.Ranzy schreef op 30 september 2004 @ 22:30:
Ehm, het latje RAM dat in slot 1 steekt is denk ik naar de vaantjes...
Pagina: 1