[ICS]PC met ICS GEEN internet,gecrosscablede laptop WEL inet

Pagina: 1
Acties:

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 05:57

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
de situatie: vers opnieuw geinstalleerde PC met winXP heeft via ADSL modem internet verbinding. In deze PC heb ik een netwerkkaart (3com) mijn laptop zit hierin via een cross cable. Via 'internet connection sharing' kan mijn laptop het internet op, zonder problemen!

Mijn probleem: Na een week prima gewerkt te hebben, werkt gek genoeg het internet op mijn PC NIET meer.

Ik kan vanaf deze pc prima pingen naar het ip adres van zonnet (ipconfig, IP Address, 81.59.....). Ik snap er nix van (die ingebouwde firewall van windows schijnt het ook niet te zijn, want ook al doe ik deze uit...nog steeds geen internet). Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp. _/-\o_

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat is jou defenitie van het internet niet op kunnen? kan je naar buiten pingen?

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
ja pingen gaat prima, nou ja, average naar google.com is 54ms

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
trouwens ik merk dat ik SOMS...HEEEL soms een pagina kan bereiken, maar msn bijvoorbeeld lukt het niet om verbinding te krijgen

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
Heeft het zin om 'netstat -r' info te posten of helpt dat niet?

Verwijderd

En als je andere DNS servers instelt?

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
Tsja, ik kan het proberen, maar ik dacht ('dom dom dom) dat wanneer ik XP gewoon alles laat bepalen, dat het niet mis zou kunnen gaan. Ik zal vanavond kijken of ik de DNS kan veranderen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Duim schreef op 30 september 2004 @ 22:04:
de situatie: vers opnieuw geinstalleerde PC met winXP heeft via ADSL modem internet
Een verse niet geupdate windows xp zonder firewall heeft gemiddeld 20 minuten nodig om een virus op te lopen.

enne doet de laptop het NU nog, of heeft die ook geen internet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
dat van die virussen heb ik gemerkt ja...welcome to the new world..., maar dat is opgelost. Ja de laptop doet het nog steeds. Ik ga als ik weer thuis ben eerst eens ff kijken of de DNS van beide compu's wel hetzelfde is, dit hoort zo te zijn, toch? Aangezien ik wel kan pingen naar bijvoorbeeld www.google.com, lijkt het toch iets met de DNS te zijn, right?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik hoop met een reinstall. antivirus porgramma's scannen ook niet alles. Een stukje spyware zou ook goed in de weg kunnen zitten.
[/quote]
Aangezien ik wel kan pingen naar bijvoorbeeld www.google.com, lijkt het toch iets met de DNS te zijn, right?[/quote]

Als je ping www.google.com wel werkt is je dns goed.

als je alleen ping 216.239.59.104 werkt is dns niet goed.

Kijk ook eens in de faq van netwerk troubleshooting over het herinstaleren van de tcp/ip stack.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
leuk_he schreef op 01 oktober 2004 @ 10:23:
[...]

Ik hoop met een reinstall. antivirus porgramma's scannen ook niet alles. Een stukje spyware zou ook goed in de weg kunnen zitten.
mmm, ad-aware vindt ook niets (meer).
Als je ping www.google.com wel werkt is je dns goed.

als je alleen ping 216.239.59.104 werkt is dns niet goed.
Dat is het dus ook niet.
Kijk ook eens in de faq van netwerk troubleshooting over het herinstaleren van de tcp/ip stack.
Ok, zal ik doen, tnx
Pagina: 1