Toon posts:

VNC en Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, Ik heb ECHT gezocht en ik heb zo'n 100 topics gelezen, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een Speedtouch 510 ethernet modem
Direct ADSL van KPN
Kerio Firewall
RealVNC
Mijn Inside IP adres is 10.0.0.150 en ik heb een vast IP adres voor de buitenwereld (84.81.enz.)

Je raad het al; ik wil met RealVNC vanaf een andere lokatie mijn computer kunnen bereiken.
Ik heb de port forwarding alsvolgt ingesteld:

type: stat
inside address: 10.0.0.150:5900
outside address: 84.81.enz.:5900
prot: tcp
en de state staat nu op: SYN_RECV

Wat ben ik vergeten of heb ik verkeerd gedaan? Ik krijg altijd een "connection timed out" error 8)7 .

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 17:34

glashio

C64 > AMIGA > PC

Probeer eens : outside address: 0.0.0.0:5900

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Okay, maar typ ik dan wel 84.81.enz:5900 in, in de viewer? En zo ja, Hoezo werkt dat dan (ik wil altijd graag precies weten waarom iets werkt 8) ) Hoe weet mijn router nou dat hij aangesproken wordt als je 0.0.0.0 gebruikt?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Poort 5800 is afaik ook nodig, probeer die ook eens? :)

Verwijderd

ik heb ook vnc draaien, ik heb hem (uiteraard) niet op de standaard poort gezet .. iig ik heb die poort net zo vrolijk geforward net zoals je andere poorten zou forwarden. Outside adress staat dan ook altijd vrolijk op mijn inet iptje.
En alles gaat via die ene poort...

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 11:36
Bij NAT je 'default server' instellen op die 10.0.0.150 (of i.i.g. het ip dat weergegeven wordt als je met je muiscursos boven het vnc-icoon in de systray zweeft) et voila: werkt. (Zolang je iig niet met router ertussen prult ;).).

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2004 @ 22:21:
Okay, maar typ ik dan wel 84.81.enz:5900 in, in de viewer? En zo ja, Hoezo werkt dat dan (ik wil altijd graag precies weten waarom iets werkt 8) ) Hoe weet mijn router nou dat hij aangesproken wordt als je 0.0.0.0 gebruikt?
84.81.x.x. is je adres waarmee je bekend bent in de buitenwereld. Daar heb je thuis niet zoveel aan, je router/modem weet wel wie hij is.

Het invullen van 0.0.0.0:5900 geeft aan dat alle ip adressen van de boze buitenwereld die je moden aanspreken op poort 5900, doorgezet worden naar 10.0.0.150. Als je dus eventueel zou weten vanaf welk ip adres je je thuisnetwerk gaat benaderen, kun je dat dus ook invullen ipv 0.0.0.0.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 19:59

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Xandrios schreef op donderdag 30 september 2004 @ 22:24:
Poort 5800 is afaik ook nodig, probeer die ook eens? :)
nee, die is niet persé nodig wanneer je met de viewer kijkt. Die regelt volgens mij de java-viewer wanneer je met een browser er naartoe wilt connecten.

Wel zou het kunnen zijn dat je je protocol op tcp/udp moet zetten, maar zelfs daar ben ik niet zeker van.
Maar heb je ook in kerio en de windows firewall (als die nog draait) de poort open gezet? Anders kan je router de boel wel netjes doorlaten maar dan blokkeert de pc de verbindingen nog.
Galoptic schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:31:
Bij NAT je 'default server' instellen op die 10.0.0.150 (of i.i.g. het ip dat weergegeven wordt als je met je muiscursos boven het vnc-icoon in de systray zweeft) et voila: werkt. (Zolang je iig niet met router ertussen prult ;).).
Zeg er dan wel ook even bij dat je dan alles doorschakelt naar die ene pc... en dat je dus dan geen begruik meer maakt van de mogelijkheden van de speedtouch als firewall. Oh en mochten er nog verwijzingen naar bijvorbeeld een server zijn dan doen die het dus ook niet meer.

[edit]

Gossie, ik zie nu pas dat je een topic wat nogal bejaard is kickt.. wat is je reden daarvor eigenlijk? Je stelt verder geen vraag die er iets mee te maken heeft ofzo...

[ Voor 8% gewijzigd door hufkes op 03-03-2006 12:03 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1