Toon posts:

[A7N8X-E Deluxe] - VCore niet hoger dan 1.75V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van bovengenoemde mobo met een AMD XP1800+. Werkt allemaal prima, maar het is bij mij altijd te langzaam. Vandaar dat ik de CPU een beetje de sporen heb gegeven. Wil de boel op 11x200 laten draaien, maar daarvoor moet de VCore omhoog. Om precies te zijn heb ik daarvoor 1,825V nodig om het stabiel te laten lopen. Het mobo overvolt flink, dus in de BIOS moet ik 1,775V instellen. Dit lukt dus niet! Met meegeleverde software van nVidia kan ik de VCore wel goed instellen, maar dat is dus pas als Windows is opgestart en dat is voor mij te laat.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Ik heb alles volgens het boekje gedaan, wat betreft de voltage instellingen. Hieronder het verhaaltje uit het boekje:
Afbeeldingslocatie: http://mmwebdesign.cjb.net/pics/vcore_small.png
(Klikbaar)

In het boekje staat dat ik de VCore op [manual] moet zetten, om het voltage in te kunnen stellen tussen 1.1 en 1.85V. De optie [manual] zit er bij mij dus niet bij. Ik heb wel de optie [menu], maar daar kan ik kiezen uit waarden van 1.500 - 1.750V. Zie onderstaande pics:
Afbeeldingslocatie: http://mmwebdesign.cjb.net/pics/Bios1_small.jpg
(Klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://mmwebdesign.cjb.net/pics/Bios2_small.jpg
(Klikbaar)

Ik heb bovenstaande geprobeerd met de standaard BIOS (1009), de laatste Uberbios (1008) en de laatste officiele BIOS (1012). Geen van allen boden de mogelijk om boven 1,750V te gaan.

Hoe kan ik het voltage verhogen?

System Specs:
Asus A7N8X-E Deluxe mobo
AMD T-Bred 'B' XP1800+ (1533MHz) @ 2200MHz
512MB RAM PC2700 Kingston (Samsung chippies)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Cpu interface.. kan je die nie op een of andere manier veranderen naar manual of iets ? Er moet een optie zijn, die dat sort opties manueel instelbaar maakt volgens mij....

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

haal je multiplier eens van menu af en zet die op auto

ik neem aan dat je niet je MP kan veranderen of heb je de L1 mod gedaan ofzow. Zo ja, probeer het dan alsnog, het kan zijn dat die mod ongedaan is gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Kan de MP wel op [auto] zetten, maar dan gaat ie naar 11,5. Met een fsb van 200 wil ie dus op 2300MHz gaan draaien en daar heeft ie dus nog meer VCore voor nodig. De CPU is dus niet gelockt.
@Tutti-fruttie: Ik kan de CPU-interface niet veranderen. Volgens het boekje zou dat wel moeten kunnen.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Vreemd geval.
Ik kan hem wel netjes op 1.850 zetten.
Mijn bios is versie 1011 en niet 1012. Die heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb een 2800+ Barton.

Dat durf ik niet meer na de laatste update.
Toen was ik van 1010 naar 1011 gegaan en kreeg daarna alleen nog maar een blauw scherm van windows te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevoel dat het komt door de CPU. Jij hebt een Barton, ik een T-Bred. Misschien dat er een wiretrick voor bestaat?

Verwijderd

move > DOC

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
Yep, bekend probleem.
De sdt vcore van die cpu=1,5v denk ik?
Dus de asus doet er 0,2bovenop, meer niet.
Dus als je n barton hebt kun je lekker tot 1,85 volt vanwege de standaard vcore van 1,65v.

Ik heb dit meegemaakt met mun duron applebred, ik moest een wiretrick uitvoeren om hem als 1,85v cpu te laten herkennen (kan ook lager natuurlijk) en toen kon ik gewoon lekker kiezen tot 1,85v
http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Dat is de pinmod link, je selecteert een tbred 1,850v (of een ander gewenst voltage) en selecteer ook gelijk 166mhz fsb (de bekende L12mod) zodat je hoger fsb kunt bereiken.
Bij mij werkte dit, je kunt ook nog selecteren of je de onderkant van de cpu ziet of het socket (ik heb onderkant cpu gedaan bij die duron, maar socket is makkelijker imo)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
De std. Vcore is inderdaad 1.5V. Ik neem aan dat de wiremod het voltage niet vast zet, maar gewoon de CPU-detectie verandert. Of moet ik het gewenste voltage modden?
De fsb en de MP hoef ik niet te modden. De CPU is niet gelockt en de fsb doet gemakkelijk 200. Alleen boven 200MHz krijg ik geen boot, maar dat zal of de VCore of de chipset zijn.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 11:17:
De std. Vcore is inderdaad 1.5V. Ik neem aan dat de wiremod het voltage niet vast zet, maar gewoon de CPU-detectie verandert. Of moet ik het gewenste voltage modden?
De fsb en de MP hoef ik niet te modden. De CPU is niet gelockt en de fsb doet gemakkelijk 200. Alleen boven 200MHz krijg ik geen boot, maar dat zal of de VCore of de chipset zijn.
Nee, boven de 200 komt door je 133mhz fsb cpu. Als je die mod naar 166mhz fsb, kun je wel +200 doen met fsb (waarsch) En als je toch aan wiremodden bent...
Jah, de wiremod veranderd inderdaad de cpu detectie.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Doet de fsb-mod dan niet hetzelfde als de jumper op het mobo? Een XP-M heeft ook een standaard fsb van 133, maar die gaan probleemloos dik boven de 200MHz. Overigens vind ik dat het minst belangrijke, omdat de PC 80% van de tijd als server staat te draaien.

Verwijderd

El Snorro schreef op 02 oktober 2004 @ 10:46:
Yep, bekend probleem.
De sdt vcore van die cpu=1,5v denk ik?
Dus de asus doet er 0,2bovenop, meer niet.
Dus als je n barton hebt kun je lekker tot 1,85 volt vanwege de standaard vcore van 1,65v.

Ik heb dit meegemaakt met mun duron applebred, ik moest een wiretrick uitvoeren om hem als 1,85v cpu te laten herkennen (kan ook lager natuurlijk) en toen kon ik gewoon lekker kiezen tot 1,85v
http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Dat is de pinmod link, je selecteert een tbred 1,850v (of een ander gewenst voltage) en selecteer ook gelijk 166mhz fsb (de bekende L12mod) zodat je hoger fsb kunt bereiken.
Bij mij werkte dit, je kunt ook nog selecteren of je de onderkant van de cpu ziet of het socket (ik heb onderkant cpu gedaan bij die duron, maar socket is makkelijker imo)
Klopt. heb ik ook last van. Ik heb een duron1400 die een std vcore waarde heeft van 1.5. Met 1.75V doet hij wel 2300Mhz 100% stabiel. Daar heb ik nu alles ook op lopen. Heb het bordje niet gemod. Met mods kun je ongeveer 2.12Vcore geven. Daarboven slaat de OVP in.

Verwijderd

Mijn Duron wou al helemaal niet hoog op mijn A7N8X-X (de uitgeklede versie). In mijn moederbordmanual stond ook 1,85V max, maar ik kon ook maar tot 1,75V kiezen.

Als je ff zoekt kun je wel een mod voor troughbreds en aanverwanten vinden om via wat bruggen op je CPU het standaard voltage omhoog te schroeven (niet via wiremod dus).

Zo kreeg ik hem bij mij standaard tot 1,85V in de bios. Na een simpele VMod op het bord tot over de 2 volt, maar alleen de CPU mod is wel zo verstandig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van El Snorro is voor mij de makkelijkste. Ben wel een tweaker, maar modden kan ik beter aan mensen met rechter handen over laten. Heb zelf 2 linker, maar in het grote ruiltopic wilde niemand 1 linker ruilen voor 1 rechter....
Pagina: 1