Ik ben al een tijdje in het bezit van bovengenoemde mobo met een AMD XP1800+. Werkt allemaal prima, maar het is bij mij altijd te langzaam. Vandaar dat ik de CPU een beetje de sporen heb gegeven. Wil de boel op 11x200 laten draaien, maar daarvoor moet de VCore omhoog. Om precies te zijn heb ik daarvoor 1,825V nodig om het stabiel te laten lopen. Het mobo overvolt flink, dus in de BIOS moet ik 1,775V instellen. Dit lukt dus niet! Met meegeleverde software van nVidia kan ik de VCore wel goed instellen, maar dat is dus pas als Windows is opgestart en dat is voor mij te laat.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Ik heb alles volgens het boekje gedaan, wat betreft de voltage instellingen. Hieronder het verhaaltje uit het boekje:

(Klikbaar)
In het boekje staat dat ik de VCore op [manual] moet zetten, om het voltage in te kunnen stellen tussen 1.1 en 1.85V. De optie [manual] zit er bij mij dus niet bij. Ik heb wel de optie [menu], maar daar kan ik kiezen uit waarden van 1.500 - 1.750V. Zie onderstaande pics:

(Klikbaar)

(Klikbaar)
Ik heb bovenstaande geprobeerd met de standaard BIOS (1009), de laatste Uberbios (1008) en de laatste officiele BIOS (1012). Geen van allen boden de mogelijk om boven 1,750V te gaan.
Hoe kan ik het voltage verhogen?
System Specs:
Asus A7N8X-E Deluxe mobo
AMD T-Bred 'B' XP1800+ (1533MHz) @ 2200MHz
512MB RAM PC2700 Kingston (Samsung chippies)
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Ik heb alles volgens het boekje gedaan, wat betreft de voltage instellingen. Hieronder het verhaaltje uit het boekje:

(Klikbaar)
In het boekje staat dat ik de VCore op [manual] moet zetten, om het voltage in te kunnen stellen tussen 1.1 en 1.85V. De optie [manual] zit er bij mij dus niet bij. Ik heb wel de optie [menu], maar daar kan ik kiezen uit waarden van 1.500 - 1.750V. Zie onderstaande pics:

(Klikbaar)

(Klikbaar)
Ik heb bovenstaande geprobeerd met de standaard BIOS (1009), de laatste Uberbios (1008) en de laatste officiele BIOS (1012). Geen van allen boden de mogelijk om boven 1,750V te gaan.
Hoe kan ik het voltage verhogen?
System Specs:
Asus A7N8X-E Deluxe mobo
AMD T-Bred 'B' XP1800+ (1533MHz) @ 2200MHz
512MB RAM PC2700 Kingston (Samsung chippies)