connection probs met speedtouch 570 & hetnet

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 13:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Bij m'n moeder probeer ik al een week lang een speedtouch 570 aan de gang te krijgen met een hetnet basic adsl abbo. en telkens loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Als ik een connectie heb gemaakt in de speedtouch config page kan ik prima internetten over de draadloze verbinding tot ik ga rebooten. Dan ligt het internet er compleet uit evenals de draadloze verbinding.

nu leek het erop alsof de dhcp server hiervoor verantwoordelijk was, want ik kreeg ook geen ip meer als ik ipconfig /renew probeerde. Maar zoals te raden valt werkte ook het handmatig inkloppen van de ip en gateway adressen niet, en moet ik de adsl modem uit en weer aan zetten om uberhaupt weer een netwerk te kunnen krijgen en op de config page te kunnen komen.

heeft iemand enige idee wat hier aan de hand kan zijn?

het ligt imho niet aan de wirelesskaart die hier in de pc zit, want het netwerk werkt prima totdat ik dus met een adsl connectie aan de gang ga.

blup

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 12:30

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ik dit ongeveer ook bij een kennis:

zodra ik de Easy Setup afsluit ( die van speedtouchsupport.nl) en hij heeft de Instellingen ingevoerd, is mn verbinding weg, en het modem is niet meer te bereiken, (iig niet wireless, heb het wel een keer aan de gang gekregen, maar dat was ook maar meer geluk dan wijsheid :(

dan moet ik em weer resetten en dan kan ik em weer bereiken, maar dan heb ik dus nog geen Internet :(

als ik op de PC instel vast ip 10.0.0.1 doet hij ut ook niet

Pc draait op win98 ( oudje :) )

Speedtocuh 570 en Speedtouch 120 ( USB kassie)

iemand een idee?

(direct adsl van KPN btw, welke setting moet ik dan kiezen ? PPPoe ? PPPoA?)

[ Voor 7% gewijzigd door Night89 op 04-10-2004 21:49 ]

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Draai de setup van de CD eerst over een vaste verbinding en stel daarna de WiFi handmatig in.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb niet dit probleem of zo een antwoord. Eigenlijk heb ik zelf een vraagje en misschien mag ik de vraag in dit topic stellen.

De 570(i) is een 802.11b router wat betekend dat hij max 11Mb/sec draadloos verzend. Als ik nu meerdere laptops heb die via WiFi connectie maken met de WAP wordt deze 11Mb/sec dan verdeeld over alle op dat moment verbonden laptops?

Dus bij 2 laptops krijgt elke een bandbreedte van 5.5 Mb/sec toegewezen of krijgen ze gewoon elke 11Mb/sec ?

Ik heb hier al even lopen zoeken maar een antwoord niet zo kunnen vinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Als je een theoretische full load vraagt is dit inderdaad het geval, in de praktijk valt het erg mee. Voor meerdere internet verbindingen is het snel genoeg.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:47:
Als je een theoretische full load vraagt is dit inderdaad het geval, in de praktijk valt het erg mee. Voor meerdere internet verbindingen is het snel genoeg.
Het gaat inderdaad om maar twee computers die gebruik maken van het WAP. Ik verwacht niet dat dit zeer snel uitgebreid zal worden en het is eigenlijk uitsluitend bedoelt voor een ADSL verbinding met internet en dan ook nog maar een abo. voordeel surfen van het net. (416/166 Kb/sec) Mogelijk wordt dit in de toekomst nog eens opgewaardeerd naar een wat snellere verbinding, maar al zal het een 2048/1024 Kb/sec worden lijkt mij de 11Mbit WAP nog wel voldoende. Toch?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ruim voldoende. De performance gaat bij gebruik van WEP64 iets achteruit, Bij WEP128 nog meer.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 21:47 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 12:30

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ok het is hier gelukt :)

het was de VCPI ( volgens de helpdesk maakte dat niet uit, als ze dat dan meteen in het boekje zetten :(

was 4.35 ( standaard van de Easy setup, en moest 4.84 zijn :(

maar het werkt nu :)

thnx voor de hulp ;)

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1