Toon posts:

ISDN Modem of gewoon Analoog modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik moet 2 computers maken voor een collega. deze twee computers zijn bestemd om in 2 winkels te staan. ze moeten beidde wel internet verbinding hebben. de winkels hebben beidde isdn (ze hebben meerdere telefoonlijnen). moet ik dan een isdn modem hebben, of een analoog.

ik vraag dit omdat we zelf een analoog inbelmodem in de winkel hebben. daar hebben wij ook isdn.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Als je een ISDN lijn nog vrij hebt, zou ik die nemen. Kun je altijd bellen, internetten "Tegelijk" en het is iets sneller dan een analoge lijn :)

Edit: ".." woord toegevoegd dat even dat je wel wist wat de voornamelijke verschillen tussen analoog en ISDN was zegmaar.

[ Voor 34% gewijzigd door Dutchie! op 30-09-2004 20:40 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
en hoe bedoel je dat??

Verwijderd

precies zoals hij het zegt: het kan allebei :)

wellicht ten overvloede:
een isdn adapter moet natuurlijk rechtstreeks aan je NT1, en een analoog modem moet aan je centrale

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-02 21:29

jurma

simply connecting...

analoog = Bellen of Internet
isdn = alle 2 tegelijk
bij analoog kan max 56kb (in theorie) gehaald worden, dit is bij idsn alweer 128kb (in die buurt als ik me niet vergis :p, ook weer in theorie :))

conclusie isdn is 2x zo sneller internetten als analoog

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
ISDN is ongeveer 7k/sec terwij analoog meestal rond de 4k/sec zit (bij gebruik van 1 lijn)

Daarom is het handigere om te kiezen voor een ISDN modem, ander voordeel van isdn is dat het inloggen veel sneller gaat. (bij de provider bedoel ik dan he)

Verwijderd

Topicstarter
maare, als ik er een isdn in plug. kan die ook net zo aangesloten worden als een analoog, voor het geval dat.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

AvK

Ready Set Go

Nee, dat kan niet. Tenminste niet zoals jij het bedoelt.
Wanneer je een analoge telefoon of modem aan wil sluiten op isdn, heb je een centrale nodig die het analoge signaal geschikt maakt voor de isdn (digitaal).
Het is dus sowieso handig om een isdn modem in de PC te stoppen.
Dat scheelt weer een vertaalslag, scheelt snelheid en is betrouwbaarder.
Wat wil je nog meer.
NB: Het isdn-modem sluit je rechtstreeks aan op het isdn-kastje (NT1).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Topicstarter
dus, voor een isdn moet er nog wel een vrije isdn lijn zijn. voor een analoge niet. heb ik dat goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:53:
dus, voor een isdn moet er nog wel een vrije isdn lijn zijn. voor een analoge niet. heb ik dat goed?
nope. voor analoog moet er ook een isdn lijn vrij zijn. je centrale maakt er dan een analoge lijn van.

Verwijderd

Topicstarter
is het bij een analoge dan niet gewoon zo dat je de lijn van de telefoon erin kunt doen?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

AvK

Ready Set Go

Er is in die winkel een isdn-lijn aanwezig. (punt).
Je zal me dan wel gek zijn om een analoog modem in te bouwen.
Gewoon een isdn-modempje kopen en die rechtstreeks aansluiten op de isdn (niet op de centrale dus).
Kan je lekker tegelijk internetten en bellen.
Moeilijker is het niet, makkelijker kan het niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Topicstarter
oke. isdn

/close
Pagina: 1