netwerk >< xp home & pro, wel internet, geen netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:

• dva78
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-04-2025
Heb een desktop, een laptop en een adsl modem op een dell truemobile 2300 router aangesloten. Internet op beide pc's werkt prima, alleen kunnen ze niet op elkaars gedeelde mappen komen. Ze zien elkaar niet eens in "netwerklocaties"
Ze hebben beiden dezelfde werkgroepnaam en alles is aangevinkt bij de 4 protocollen in "eigenshappen voor Lan verbinding" . Iemand nog tips of trucs

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 23:45

jurma

simply connecting...

staat filesharing ook aan? dit probleem had ik ook na een verse install van winxp.
dit moet aangezet worden anders kan ie de andere pc's niet zien (zo was het bij mij opgelost iig)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• dva78
Ik neem aan dat je "Bestands en printerdeling voor Microsoft netwerken" bedoelt onder "Eigenschappen voor Lan verbinding"? Die staat inderdaad aangevinkt op beide computers.

Verwijderd

"Enable NetBIOS over TCP/IP" aangevinkt onder tabblad WINS onder de knop Advanced bij de eigenschappen van het TCP/IP-protocol?

Verwijderd

Doe dit :
Deze computer -->Extra -->Mapopties -->weergave -->eenvoudig delen van bestanden afvinken.... (dus niet aanvinken)

Vervolgens klik je rechts op de map die je wil delen dan krijg je delen en beveiligen en zo te zien en daar kun je dan machtigingen instellen om te delen

• dva78
Stond op standaard, staat nu op Netbios via TCP/Ip inschakelen.
Zie nu op de laptop de 2 computers in m'n werkgroep, maar kan de desktop niet benaderen. Krijg een melding dat ik niet de juiste machtigingen heb. Op de desktop zie ik helemaal geen computers in de werkgroep, zelfde foutmelding.
Kom ik in de buurt?

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je firewalls op de pc's staan? Zo ja, zet deze dan even uit (ook de standaard windows firewall kán problemen geven...)

Verwijderd

Je bent er bijna. Je kunt nu gewoon de FAQ volgen (had je ook al kunnen doen voor je een topic opende): FAQ Network Troubleshooting

• dva78
Ok, op de desktop de Norton Firewall uitgezet. Nu heb ik op de laptop toegang tot het netwerk, perfect. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom ik op de desktop niets in het netwerk zie staan, ook de desktop niet?

• dva78
_/-\o_ Alles werkt, bedankt voor de hulp! :)
Pagina: 1