Hoofdpijn door TFT-schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ik heb vanmiddag 2 BenQ FP731 TFT schermen gekocht.
Ik heb er één aangesloten want ik wacht nog op de DVI convertor maar van die ene monitor krijg ik behoorlijk hoofdpijn.
Ik heb de refresh rate op 75 gezet hoewel ik dacht dat 60 Herz bij een TFT niet uitmaakt en je ook dan geen last van hoofdpijn zou moeten krijgen.

Nou kijk in de status van de monitor en nou zegt deze dat hij gewoon op 60 Herz draait terwijl het configuratiescherm->display echt zegt dat ie op 75 staat ingesteld.

Waar zou dit aan kunnen liggen en klopt het dat ik hoofdpijn krijg?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Ik had het ook toen ik voor het eerst lang achter m'n nieuwe TFT zat. Ik dacht van, heb ik hier nou een TFT voor gekocht? Maar na een weekje had ik er geen last meer van en was het idd fijner dan een CRT. 60 of 75 Hertz maakt inderdaad niet uit. De lampen van het scherm branden gewoon continue en kennen geen refresh.

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
aan de refreshrate (aantal herz) ligt het zeker niet.

• Hutspot
TheBorg schreef op 30 september 2004 @ 20:09:
Ik had het ook toen ik voor het eerst lang achter m'n nieuwe TFT zat. Ik dacht van, heb ik hier nou een TFT voor gekocht? Maar na een weekje had ik er geen last meer van en was het idd fijner dan een CRT. 60 of 75 Hertz maakt inderdaad niet uit. De lampen van het scherm branden gewoon continue en kennen geen refresh.
Nou daar hoop ik dan maar op want ik heb idd hetzelfde gevoel als jij, als ik hier 2 tft's voor gekocht heb dan heb ik liever een CRT.
Ik ga 't afwachten dan maar.....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jup, zelf vond ik TFTs in het begin ook helemáál niet fijn. Na een tijdje begint dat te wennen en vind je een CRT weer erg "oud" overkomen. Dat was tenminste mijn ervaring bij het lenen van een setje TFTs :+
Wacht dus gewoon lekker een tijdje af ;)

🌞🍃

Verwijderd

Ik heb het totaal niet hier, alles net zo stabiel op TFT heb een ALDI 19 inch medion en een Philips 190s5cs (16ms) dus ik weet waarover ik praat.

Regel contrast en brightness, als je heel fel licht krijgt kan je netvlies een trilling veroorzaken in het beeld. (Ja dat kan!) Ook al trilt het beeld niet, je netvlies laat het beeld trillen door omstandigheid. (Ga maar is van een lichte kamer naar het pikkedonker, en knipper met je ogen, dan zul je begrijpen wat ik bedoel.)

Verder, de backlight is een lamp, die lamp word heel snel aan en uit gezet. (dus je kan toch gelijk hebben.!) Gemoduleerd dus, hoe langer die uit is in een interval hoe donkerder het beeld.

wat voor videokaart heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 20:39 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:25:
Verder, de backlight is een lamp, die lamp word heel snel aan en uit gezet. (dus je kan toch gelijk hebben.!) Gemoduleerd dus, hoe langer die uit is in een interval hoe donkerder het beeld.
Dat is wel zo, maar je hebt het over tientallen kilohertzen i.p.v. 60Hz ofzo. Misschien dat je er toch hoofdpijn van kunt krijgen...

Brightness van mijn Samsung 191T staat meestal op 0 tenzij er veel licht van buiten binnenkomt. :)

Verwijderd

Dat is ook best vreemd met TFT's ik heb de mijne ook altijd op 0 brightness staan zoveel licht, waarom zouden ze dat toch doen in die fabrieken?

• Hutspot
Ik heb een Asus 9200SE video kaart. en draai op 1024x768.

Dat van die backlight, is dat wel zo?, die lamp brandt toch constant en de doorlaatbaarheid van de crystal wordt bepaald door de stuurspanning (van je videokaart) zo dacht ik tenminste dat LCD werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hutspot op 30-09-2004 23:43 ]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
TheBorg schreef op 30 september 2004 @ 20:29:
[...]

Dat is wel zo, maar je hebt het over tientallen kilohertzen i.p.v. 60Hz ofzo. Misschien dat je er toch hoofdpijn van kunt krijgen...

Brightness van mijn Samsung 191T staat meestal op 0 tenzij er veel licht van buiten binnenkomt. :)
Neehoor, dat is niet zo. Meestal wordt het backlight gemoduleerd op 200-500Hz oid. Maar das iig nog een stuk meer dan de 100Hz van een CRT.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Hutspot schreef op 30 september 2004 @ 21:35:
Ik heb een Asus 9200SE video kaart. en draai op 1024x768. hogere resolutie

Dat van die backlight, is dat wel zo?, die lamp brandt toch constant en de doorlaatbaarheid van de crystal wordt bepaald door de stuurspanning (van je videokaart) zo dacht ik tenminste dat LCD werkt.
Jij hebt een tft met een best viewed resolutie van 1280X1024 en je draait er 1024X768 op, ik zou hem toch op 1280X1024 zetten omdat dit gewoon veel duidelijker kijkt dan hem op een niet zo fijn resolutie te zetten.

• Hutspot
Ik heb inmidels de vodeokaart omgeruild omdat bleek dat de kaart die ik had geen analoog signaal op de DVI had.
Nu dus wel twee schermen maar nog steeds last van hoofdpijn al na 5 minuten.
Met de nieuwe kaart is het inmiddels wel gelukt om de TFT's op 75 Herz te krijgen maar dat maakte geen verschil wat ook wel was gezegd al hier maar ik wilde 't toch proberen.

Ik heb vervolgens mijn oude Geforce MX 100/200 kaart met maar 1 uitgang weer terug gestopt en de hoofdpijn is nu stukken minder...rara hoe kan dat???
Ik zou niet kunnen bedenken wat het verschil is tussen deze kaart en de Geforce en Radeon dual head kaarten.

Iemand een idee?

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Mensen,

TFT scherm op 60 Hz of 75 Hz maakt wel degelijk verschil,
iig als je de analoge aansluiting gebruikt.
Op een 19" Fujitsu-Siemens P19-1A (1280x1024 native)
viel het me op dat de letters etc. scherper waren op
60 Hz dan op 75 Hz (videokaart instelling dus).

Met een digitale aansluiting lijkt me dit probleem verholpen,
en maakt de refresh rate niets uit.

• Hutspot
Ja maar ik ben niet zo fortuinlijk dat ik 2 TFT's kan betalen met een DVI aansluiting.
De BenQFP731 heeft alleen een analoge aansluiting maar het moet toch zonder hoofdpijn kunnen??

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
ik heb een dell TFT 18 inch en als ik hem op hoger dan 60 hertz zet dan ziet alles er echt niet uit, letters wazig, beeld scheef enzo...

maar wat is het voordeel van een digitale uitgang? ik ben nogal noob dus dat is dat witte uitgangetje toch, die met kleine gaatjes en een grote ofzo...en krijg je die kabel bij je monitor of niet? dan moet ik weer ff gaan zoeken...

[ Voor 47% gewijzigd door YoshiBignose op 03-10-2004 16:00 ]

Facts don't care about your feelings

• Hutspot
digitale uitgang heeft als voordeel dat het signaal niet omgezet hoeft te worden naar een analoog signaal en in de monitor weer terug naar digitaal wat dus de kwaliteit in theorie verbeterd.

Ik zit nu een uur met die oude kaart te internetten en ik heb nergens meer last van, maarja wel met maar één scherm....

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier 2 TFT schermen dual view staan op mijn TI4800 videokaartje met een DVI converter. De analoge gaat via mijn KVM naar mijn scherm maar je ziet wel degelijk verschil met 60 hz en 75 hz maar daarnaast als ik kijk met installatie met nieuwe computer staat het scherm vaak op 60 hz in het begin. Met nieuwe videokaarten(vanaf Geforce 3, Radeon 9500) is dat TFT scherm echt bagger en helemaal niet scherp en heeeeeel wazig(niet zo beetje maar echt heel erg) terwijl als je een oude videokaart erin zet is het stukken beter(dan is het scherm scherp en prima in orde).

Ik heb net een computer gehad die ook niet van 60hz naar 75hz te trekken was ondanks perfecte installatie van W98. Dit was een Radeon 7000. Het kan dus ook vaak wel aan je videokaart liggen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Hutspot
Ik heb ook een KVM switch en ik merkte idd ook al dat het beeld via de switch waziger en minder scherp was. Die heb ik er dus ff tussen uitgehaald.

Ik zit nu sinds gisteravond weer met m'n oude videokaart en één scherm te werken en op 60 Herz en ik heb minder last van m'n hoofd maar het is niet helmaal over.
Ik begin er inmiddels wel een beetje van te balen want ik wilde gewoon 2 stabiele schermen waar ik uren naar kan kijken en dan krijg je dit.....
Het enige verdere verschil met wat ik had is dat de resolutie van 1024x768 bij m'n oude 17"CRT naar 1280x1024 bij de 2 17"TFT is gegaan wat dus kleinere letters geeft en waar m'n ogen/hersenen aan moeten wennen waarschijnlijk....

[ Voor 22% gewijzigd door Hutspot op 04-10-2004 10:40 ]

Verwijderd

Wat voor verlichting heb je bij de computer? Lamp, TL, halogeen?

Heb je al eens een beter kabel ertussen gehangen (bij analoog VGA nl. van belang voor de scherpte) ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 13:01 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Hielko schreef op 30 september 2004 @ 22:39:
[...]

Neehoor, dat is niet zo. Meestal wordt het backlight gemoduleerd op 200-500Hz oid. Maar das iig nog een stuk meer dan de 100Hz van een CRT.
Yep, de CCFL-backlights van TFT's zitten dacht ik zo rond de 400 Hz en ze 'branden' dus niet continu, wat de veel mensen denken. Niet veel mensen hebben hun CRT op 100 Hz volgens mij (ikke 1152x864@100 Hz :P).

• Hutspot
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:01:
Wat voor verlichting heb je bij de computer? Lamp, TL, halogeen?

Heb je al eens een beter kabel ertussen gehangen (bij analoog VGA nl. van belang voor de scherpte) ?
Ik heb nu daglicht van m'n raam en een halogeen bureaulamp op het bureau, dat was bij m'n CRT precies gelijk en daar had ik toen geen last van.

Heb de resolutie net een dik uur weer ff op 1024x768 gezet maar het wordt niet beter maar die resolutie is ook niet echt om aan te zien, erg onscherp.

Kabel kan ik nog gaan vervangen, moet ik ff een losse kabel zoeken.
Kan het ook de voedingskabel(s) zijn die vlak naast de vga kabel ligt?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Aham brahmasmi schreef op 04 oktober 2004 @ 13:14:
[...]
Yep, de CCFL-backlights van TFT's zitten dacht ik zo rond de 400 Hz en ze 'branden' dus niet continu, wat de veel mensen denken. Niet veel mensen hebben hun CRT op 100 Hz volgens mij (ikke 1152x864@100 Hz :P).
Onder de 100 is bagger :S daarom draai ik 1280x960@120 herz ;)

Maar effe terug te komen op tft's ik heb het gevoel dat mijn crt toch scherper is dan een tft, kijkt wat fijner.

Maar voor normale office en webwerk gebruik ik tft (moet ook een beetje op het stroomverbruik letten).

En dat is toch wel een bak verschil tft @ 35 watt? crt @ 115 watt! :|

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 04 oktober 2004 @ 13:14:
[...]
De interne schakelfrequentie verschilt per DPWM controller, bijvoorbeeld:
- Maxim MAX8709: 200-220 Hz
- Maxim MAX8722 DS: 204-214 Hz
- Maxim MAX8722: 106-343 Hz
- Maxim MAX1739: 250, 781 Hz
- Maxim MAX1839: 250, 781 Hz
- Maxim MAX1895: 250, 781 Hz
- Maxim MAX1995: 250, 781 Hz
- Maxim MAX1610: 280 Hz
- Maxim MAX1611: 280 Hz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 13:41 ]

Verwijderd

Ik meen me iets te herinneren van een nieuwsbericht op tweakers over schadelijke uitstoot van nieuwe tft's. Kan het alleen niet meer vinden :(

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 22:45
hmm, nu je het zegt had ik aan het begin met mijn 172X, werd ik er ook beetje duizelig door. het is gewoon kwestie van wennen denk ik. hopelijk ook voor jou ook Hutspot :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Hutspot
nou ben blij dat ik dus niet de enige ben, flatscreen moest ik eerder ook aan wennen, dan lijkt het beeld hol te staan maar dat went ook na een poosje dus ik ga 't nog wel ff aankijken.

Heb net de vga kabel met de buurman geruild, hopelijk krijgt hij nu ook last van hoofdpijn, dan zijn we misschien een stapje verder naar de oplossing.

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb 't gehad bij m'n nieuwe monitor (CRT).... jarenlang had ik een 15' schermpje, 1024x768 @ 75 Hz... en toen moest ik ook verschrikkelijk wennen aan 1280x960 @ 85 Hz (19'), 't leek veel onscherper enzo

maar na een paar uur was dat over en nu wil ik niet meer anders :)

[ Voor 8% gewijzigd door Viggen op 04-10-2004 16:02 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
TRAXION schreef op 04 oktober 2004 @ 13:35:
[...]
Maar effe terug te komen op tft's ik heb het gevoel dat mijn crt toch scherper is dan een tft, kijkt wat fijner.
ik denk niet dat het technisch haalbaar is een CRT te maken die scherper is dan een goed afgestelde TFT (oa. native reso)
alleen Cleartype kan er in het begin wat onscherp uitzien, maar da went wel weer :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Tja wil niet brutaal zijn ofzo maar ligt het niet een beetje aan je zelf? Moe , slecht geslapen, Te druk geweest, Te blij met de schermen, Te veel suiker , Slecht gegeten? etc etc.

Of.... druk is op AUTO :P in ieder geval je bent de eerste die ik mee maak die er last van heeft en nu gaan er bij mij genoeg tft's over de toonbank.

• Hutspot
nee daar heb ik ook wel over nagedacht maar dat is het echt niet, toen ik ze donderdag kreeg was het meteen en als ik achter een CRT ga zitten hier thuis heb ik nergens last van. Moeheid is het echt niet. Als ik voor de schermen ga zitten heb ik er al last van, ik hoef er niet eens naar te kijken, als ik naar m'n toetsenbord kijk bij het typen dan voel ik het zelfde als een CRT op 60 Hertz....

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Is het niet doordat de brightness standaard erg hoog staat op TFT's. Of staat het contrast te hoog?

• Hutspot
Nee die heb ik meteen terug gezet van 90 naar 10-20 en ook het contrast heb ik terug gezet van 50 naar 15 - 25

Verwijderd

Ik had in het begin last door het scrollen van websites met een TFT. Dat het beeld dan een beetje wazig wordt... Maar dan ga je na een tijdje negeren denk ik.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11
De backlight zal het probleem niet zijn. De refreshrate echter wel (zeker bij goedkopere TFT's).
Een goedkopere TFT, met analoge ingang, zal het analoge signaal opnieuw digitaliseren (gaat op videokaart al van digitaal -> analoog).
Als de refreshrate (te) hoog staat, kunnen sommige TFT's problemen hebben het de (re-)sampling, waardoor er "ghosting" kan ontstaan. Let op, ik bedoel dit voor stilstaand beeld, niet het trailing van bewegend beeld.
Ghosting geeft "schaduwen" aan je letters. Dit kan je goed zijn aan hoog contrast schermen met letters erin (notepad, type wat tekst).
Dit kan je alleen zien als je in native resolutie draait en ClearType UIT hebt staan.
De randen van de letters MOETEN dan heel scherp zijn.

In ieder geval, de goedkopere TFT's (heb zelf ervaring met een budget Samsung) kunnen problemen hebben op hogere refreshrates en hebben minder problemen met lagere refreshrates...
Van dit effect kan je heel goed hoofdpijn krijgen...

Met digitale aansluitingen (DVI) heb je hier geen last van, omdat er niets hoeft te worden gesampled

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Hutspot
GarBaGe schreef op 04 oktober 2004 @ 19:30:
De backlight zal het probleem niet zijn. De refreshrate echter wel (zeker bij goedkopere TFT's).
Een goedkopere TFT, met analoge ingang, zal het analoge signaal opnieuw digitaliseren (gaat op videokaart al van digitaal -> analoog).
Als de refreshrate (te) hoog staat, kunnen sommige TFT's problemen hebben het de (re-)sampling, waardoor er "ghosting" kan ontstaan. Let op, ik bedoel dit voor stilstaand beeld, niet het trailing van bewegend beeld.
Ghosting geeft "schaduwen" aan je letters. Dit kan je goed zijn aan hoog contrast schermen met letters erin (notepad, type wat tekst).
Dit kan je alleen zien als je in native resolutie draait en ClearType UIT hebt staan.
De randen van de letters MOETEN dan heel scherp zijn.

In ieder geval, de goedkopere TFT's (heb zelf ervaring met een budget Samsung) kunnen problemen hebben op hogere refreshrates en hebben minder problemen met lagere refreshrates...
Van dit effect kan je heel goed hoofdpijn krijgen...

Met digitale aansluitingen (DVI) heb je hier geen last van, omdat er niets hoeft te worden gesampled
ja okee, klinkt helder, maar heel concreet, wat moet ik dus doen om het op te lossen?

Verwijderd

Staat het beeld wel 100% stil ? Ik heb hier de 192T (een maat groter) en heb nog nooit last van hoofdpijn gehad achter dit scherm. (Maar hij zit ook via de DVI aangesloten).

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Als je te lang buiten loopt (in daglicht) krijg je dan ook hoofdpijn?

Groetjes, FaceDown.

• Hutspot
nee nooit last van, het begon allemaal donderdag toen ik de 2 tft neerzette

ik draai nu op 1280x1024 (best viewed res) en 60 Hertz, alle letters zijn strak in wordpad (1 pixel dikke letters) en de letters staan stil alleen voel ik dus die druk op de ogen als ik er naar kijk, baal er wel goed van inmiddels, zeker om dat ik dus achter meerdere, ook analoge tft heb gezeten en daar had ik nooit last.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11
Hutspot schreef op 04 oktober 2004 @ 19:40:
[...]

ja okee, klinkt helder, maar heel concreet, wat moet ik dus doen om het op te lossen?
- native resolutie draaien
- zo laag mogelijke refreshrate kiezen
- scherm laten syncroniseren op een testbeeld (bij voorkeur schaakbord-afbeelding)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik heb de Philips 150P4, en toen ik die voor het eerst opzette had ik er ook last van, ik d8 misschien ligt het wel aan het feit dat ik analoge ingang gebruik, dus de DVI maar gebruikt geen verbetering. Na een tijdje wende het wel..

Maar ik ben een gamer en als je eerst op een CRT hebt zitten gamen en dan op een TFT heb ik het gevoel dat er een kleine vertraging opzit. Alleen de eerst dag (nu niet meer) ook al heb ik een 'redelijk dure' TFT dus...

Heb je TFT insteller al gebruikt die in de FAQ te vinden is?
(Over die insteller, als er zo'n zwart vierkantje over je scherm beweegt over een witte achtergrond, is het normaal dat er achter dat blokje grijze lijnen schijnen te zijn?)

Wat ik wel vind is dat mijn beeld beter, mooier, stabieler in zekere zin is met mijn GF6800GT dan met mn radeons (9700P en 9800P) vraag me af waar dat aan ligt?

[ Voor 20% gewijzigd door Skyline GT-R op 04-10-2004 20:19 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wat hierboven al gezegd wordt.. probeer contrast maar vooral brightness eens wat naar beneden te draaien.

Groetjes, FaceDown.

• KBDE
  • Laatst online: 04-08 14:01
Mijn ervaring is dat de extreem hoge brightness in combinatie met de hogere scherpheid ervoor zorgt dat je eerder last aan je ogen krijgt en zodoende dus ook eerder hoofdpijn. Na langere tijd werken met een TFT gaan mijn ogen merkbaar achteruit en krijg ik problemen om bv te focussen op bepaalde verder gelegen objekten.

Met name na een lange dag werk heb ik hier veel last van, bij een crt monitor is dit gek genoeg geheel niet het geval.

Wat bij mij wel redelijk helpt is het volgende:
Brightness aanpassen aan omgeving (vaak dus helemaal naar 0) en font smoothing activieren (cleartype in windows xp).

Helaas is deze funtie pas bij windows xp mogelijk, als je dus verplicht met windows 2000 moet werken is k*t met peren

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ben je wel gewend om naar een plat CRT scherm te kijken? Dit kan namelijk ook je klachten veroorzaken; als je altijd naar een bol scherm staart dan is het heel vreemd om ineens continu achter een plat scherm te zitten.

Groetjes, FaceDown.

• KBDE
  • Laatst online: 04-08 14:01
FaceDown schreef op 05 oktober 2004 @ 01:35:
Ben je wel gewend om naar een plat CRT scherm te kijken? Dit kan namelijk ook je klachten veroorzaken; als je altijd naar een bol scherm staart dan is het heel vreemd om ineens continu achter een plat scherm te zitten.
Ik kan niet voor Hutspot spreken, maar zelf ben ik wel gewend naar een flatscreen te kijken ja. Thuis zit ik de hele tijd achter een IIyama VM Pro 510 (22" NF)

Verwijderd

Eerlijk gezegd had ik vroeger (toen ik nog een CRT 17" had) altijd last van hoofdpijn, vooral van overdreven vermoeidheid...
Dat hoeft niet per se aan de monitor gelegen te hebben, maar het was wel heel apart dat toen ik mijn Dell 17" TFT kocht het probleem opeens weg was.

Geen last meer van die vermoeidheid vooral... Toen ik een paar weken mijn TFT had en bij vrienden kwam met CRT schermen zag ik het beeld gewoon refreshen en die lijn lopen.
Persoonlijk merk ik het verschil echt heel erg als ik terug ga naar CRT, op mijn werk moest ik er noodgedwongen ook weer aan geloven en ik merkte het meteen weer allemaal. Gelukkig heb ik nu ook daar een TFT!
Lekker rustig beeld, het enige waar ik soms last van heb is het 'ghosting' als je snel een webpage doorscrollt.

Ik heb thuis DVI maar op mijn werk overigens via analoge input. Maar goed, dat zijn beiden ook verschillende schermen dus ik kan het moeilijk vergelijken...
Pagina: 1