[Postbank actie] Compaq Presario BasicPlus en Powerplus

Pagina: 1
Acties:

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik kreeg net een foldertje van de Postbank. Ze hebben twee computers in de aanbieding van Compaq, de Presario BasicPlus en de Powerplus.
http://www.postbank.nl/in...html?FormLinkId=142776629

Ik zal even de specs van de BasicPlus posten, aangezien die mij wel interessant leek:
Compaq Presario BasicPlus
Besturingssysteem
● Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor
● AMD Sempron™ processor 2800+
● 2,0 GHz, 333MHz Bussnelheid, 256Kb Level 2 cache
● VIA KM400a chipset

Geheugen
● 256 Mb DDR-SDRAM
● 2 DIMM-sockets
● Max. geheugen: 2 Gb

Gegevensopslag
● 80-Gb Vaste schijf (7200-rpm) incl. 5-Gb partitie voor systeemherstel
● DVD-writer Max. 8x +rw double layer
● 9-in-1 geheugenkaartlezer

Communicatie
● High speed 56K modem
● 10/100BT netwerkinterface Video
● Via UniChrome™ grafische kaart
● Tot 64 Mb gedeeld videogeheugen

Geluid
● Geïntegreerde AC '97 geluidsoplossing

Accessoires
● PS/2 toetsenbord en scroll-muis

Poorten en uitbreidings-mogelijkheden
● 2 externe posities voor optische drives, 1 interne inbouwplaats voor vaste schijf
● 1 AGP (vrij)
● 3 PCI (2 PCI vrij)
● 7 USB 2.0 poorten (3 aan voorzijde)
● 2 Firewire-IEEE-1394 poorten (1 aan voorzijde)
● Audiopoorten aan voorzijde

Software
● Microsoft® Word 2002
● Microsoft® Works 7.0
● Microsoft® Internet Explorer 6.0
● Microsoft® Outlook® Express
● Adobe® Acrobat Reader 5.0
● InterVideo WinDVD Creator
● Sonic™ RecordNow cd/dvd
● Microsoft® MovieMaker 2
● Microsoft® Windows® Media Player 9
● Apple iTunes
● InterVideo WinDVD SE

Service en support
● Compaq Presario vaste schijf recoverypartitie (met mogelijkheid om systeem, applicaties en drivers apart terug te zetten)
● Optionele hertoewijzing van recoverypartitie
● Software voor het maken van recovery-cd/dvd
● Symantec™ Norton AntiVirus™ 2004 (60 dagen live update)
● Symantec™ Norton Personal Firewall™ 2003 (60 dagen live update)

Garantie
● 1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid.
● Een uitbreiding van de garantie met 2 extra jaren is beschikbaar.

Prijs
499 Euro excl. 24,95 handling- en bezorgkosten
Is dit wat voor die prijs? Ik ben namelijk op zoek naar een betere computer voor maximaal 500 Euro. Ik zal er wel wat geheugen bij moeten zetten en die software hoeft er voor mij ook niet op, maar wel rond mijn budget dus.

De actie is trouwens dan 'ie normaal 649 Euro kost, dus 150 Euro goedkoper nu. Is dit goedkoop of kan ik door zelf samenstellen een betere computer krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 30-09-2004 20:07 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik ben even aan het pricewatchen geslagen en geprobeerd dezelfde componenten te vinden...zonder software dan:
Processor
● AMD Sempron™ processor 2800+ 2,0 GHz, 333MHz Bussnelheid, 256Kb Level 2 cache
€ 110

Geheugen
● 256 Mb DDR-SDRAM € 37,50

Gegevensopslag
● 80-Gb Vaste schijf (7200-rpm) incl. 5-Gb partitie voor systeemherstel € 60
● DVD-writer Max. 8x +rw double layer € 70
● 9-in-1 geheugenkaartlezer € 15

Totaal € 292,50
Dus wat er nog overblijft is zeg maar zo'n € 200. Daarvoor moet een moederbord gekocht worden met een Via UniChrome videokaart (64 MB geheugen) en een VIA KM400a chipset, PS/2 toetsenbord, scroll-muis, kast en 56K modem. De software regel ik zelf dan.

Kan ik voor € 200 zo'n moederbord, toetsenbord, etc. krijgen? Of is uberhaupt deze aanbieding af te raden?

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 01-10-2004 13:55 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ruzor schreef op 01 oktober 2004 @ 13:49:
Ik ben even aan het pricewatchen geslagen en geprobeerd dezelfde componenten te vinden...zonder software dan:

[...]

Dus wat er nog overblijft is zeg maar zo'n € 200. Daarvoor moet een moederbord gekocht worden met een Via UniChrome videokaart (64 MB geheugen) en een VIA KM400a chipset, PS/2 toetsenbord, scroll-muis, kast en 56K modem. De software regel ik zelf dan.

Kan ik voor € 200 zo'n moederbord, toetsenbord, etc. krijgen? Of is uberhaupt deze aanbieding af te raden?
Ik denk dat je het met geluk net haalt. Maar dan zit je nog met verzenden. En garantie. Bij Compaq is dat duidelijk, maar als jij 10 verschillende bedrijven moet gaan mailen omdat alles stuq is, zou ik toch voor de compaq gaan :)

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
RS_003 schreef op 01 oktober 2004 @ 13:59:
[...]
Ik denk dat je het met geluk net haalt. Maar dan zit je nog met verzenden. En garantie. Bij Compaq is dat duidelijk, maar als jij 10 verschillende bedrijven moet gaan mailen omdat alles stuq is, zou ik toch voor de compaq gaan :)
Dat is idd ook lastig. Niet dat ik verwacht dat alles stuk gaat :) maar die 1 jaar pick-up en return service is wel handig.

Ziet er iemand nog meer positieve/negatieve dingen? Is die Sempron een goede processor b.v.?

[ Voor 10% gewijzigd door Ruzor op 01-10-2004 14:09 ]

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Door zelf samen te stellen kan je een betere pc krijgen.

Bijvoorbeeld:
Kies voor een A7N8X-VM moederbord van asus. Die zijn niet duur meer en kwalitatief erg goed. Dit moederbord heeft een nForce2 chipset van Nvidia.
Ook zit er een geintegreerde videokaart op, een Geforce4 MX. En op dit moederbord kun je ook nog 2 keer 256mb (wel dr333!) kopen en in dual channel laten lopen.
Sempron is dus de nieuwe budget line van AMD. Opzich vind ik dit jammer want een tijdje geleden had je voor dezelfde prijs een AMD Athlon XP 2800 met Barton core. Barton core heeft 512kb L2 cache. Sempron heeft 256kb. AMD Athlon XP met Barton core is nog wel te krijgen.
Ze zeggen ook niet precies wat voor harde schijf er in zit. Eentje met geen cache, 2mb cache of 8mb? Die met 8mb is ook helemaal niet duur meer.

Ik weet niet hoeveel verstand je van pc's hebt (ik zie nu pas dat je al 1115postst hebt dus dat zal wel goed zitten ;) )...heb je dat niet echt dan is het zeker een goede koop. De mensen hier sleutelen toch liever hun eigen pc dus als je om raad vraagt dan kun je verwachten dat mensen zeggen: ja dat kan beter. Maar in principe is het best een goede pc.

ps: je hoeft niet bij 10 verschillende winkels te halen. 1 a 2 volstaat wel en de verzendkosten bedragen dan in totaal 15 a 20e.

[ Voor 31% gewijzigd door CRAM op 01-10-2004 14:22 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
CRAM schreef op 01 oktober 2004 @ 14:09:
Door zelf samen te stellen kan je een betere pc krijgen.
[...]
Ik weet niet hoeveel verstand je van pc's hebt...heb je dat niet echt dan is het zeker een goede koop. De mensen hier sleutelen toch liever hun eigen pc dus als je om raad vraagt dan kun je verwachten dat mensen zeggen: ja dat kan beter. Maar in principe is het best een goede pc.
Ik heb wel verstand van pc's anders zat ik hier niet :) Maar ik stel 'm ook het liefst zelf samen, dan heb ik precies wat ik wil hebben. Ik zag alleen deze aanbieding en ik dacht dat een complete pc (deze dan) misschien goedkoper zou zijn als alle losse onderdelen. Moet toch ook bekennen dat ik van de laatste hardware ontwikkelingen niet echt op de hoogte ben :X

Jammer idd dat ze de details niet erbij zetten, daar had ik dus ook problemen mee toen ik aan het pricewatchen ging.
CRAM schreef op 01 oktober 2004 @ 14:09:
ps: je hoeft niet bij 10 verschillende winkels te halen. 1 a 2 volstaat wel en de verzendkosten bedragen dan in totaal 15 a 20e.
Ik zou het toch waarschijnlijk niet allemaal via internet bestellen, dat koop ik het toch liever bij een computerland (toch niet, wel erg slechte shopsurvey), zodat ik het terug kan brengen als ik problemen heb. Dat is met een internetbestelling weer wat lastiger.

[ Voor 53% gewijzigd door Ruzor op 01-10-2004 14:28 ]

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ruzor schreef op 01 oktober 2004 @ 14:16:
[...]

Ik heb wel verstand van pc's anders zat ik hier niet :)
Heb mn post aangepast :P ....sorry
Pagina: 1