Toon posts:

[creative]zwartbeeld[webcam]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een klein probleempje met mijn webcam van creative
ik heb gewoon de Creative Webcam
Het probleem is dus , dat ik msn messenger 6.02 alleen zwart beeld krijg als ik mijn webcam wil delen met andere contactpersonen.
nu krijg ik ook niet mijn webcam monitor opgestart
en bij netmeeting doet me webcambeeld het wel weer

heb windows xp home NL
service pack 2
nieuwste update van webcam monitor
er zijn geen nieuwe drivers beschikbaar drivers dan degene die orginel op de instalattie cd staan
ik heb google geprobeert en de creative faw site en troublesooting maar er stond niks bij over mijn probleem

iemand nog idee-en ?

Verwijderd

andere msn versie eens proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:45:
andere msn versie eens proberen?
ja geprobeert , maakt geen verschil

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:48:
[...]

ja geprobeert , maakt geen verschil
staan de instellingen goed bij msn? (tools --> webcamera settings)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:49:
[...]

staan de instellingen goed bij msn? (tools --> webcamera settings)
daar kom ik nu achter nu net ik ging kijken , hij ziet de webcam niet terwijl ik hem wel gewoon kan selecteren bij wizard voor webcam en hij hem dan ook voltooid.

en ja msn opnieuw opstarten enz ook al geprobeert...

Verwijderd

denk dat het aan de drivers ligt (maar waarom kan netmeeting hem dan wel zien :? )
was het probleem er ook al voordat je SP2 geinstalleerd had?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook een Creative Webcam (geen idee of het dezelfde is), en iig moet ik een patch installeren voor mijn webcam fatsoenlijk werkt icm Windows XP. Windows 2000 heeft er geen problemen mee.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 30 september 2004 @ 19:57:
Ik heb ook een Creative Webcam (geen idee of het dezelfde is), en iig moet ik een patch installeren voor mijn webcam fatsoenlijk werkt icm Windows XP. Windows 2000 heeft er geen problemen mee.
welke patch was dit precies

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:54:
denk dat het aan de drivers ligt (maar waarom kan netmeeting hem dan wel zien :? )
was het probleem er ook al voordat je SP2 geinstalleerd had?
geen idee niet geprobeert voordat ik sp2 had

Verwijderd

heb precies het probleem , is een andere cam , doet het overal , ook in de wizard in msn messenger , maar als je een gesprek wilt starten blijft het beeld zwart ( ook bij webcam instellen)

heb het halve internet afgezocht , niemand kan het probleem oplossen , schijnt iets software matigs in msn messenger te zijn

Verwijderd

Hallo, ik las dit topic omdat ik zelf het zelfde probleem heb. Overal werkt de webcam goed, behalve in MSN 6.1 (en 6.2) en Netmeeting.. :?

Bij msn is het webcam schermpje zwart (ook bij ontvanger), en bij netmeeting krijg ik gewoon geen beeld, en blijft het microsoftlogo staan...
Ik heb bij de aiptek website al de nieuwste drivers gedownload van mn "Aiptek pen cam" (die smalle zilveren, die je overal gratis bij krijgt) Maar dit mocht ook niet baten. Ook heb ik alle instellingen bij msn goed staan.

Ik heb in deze pc tevens een pinacle tv kaart zitten...misschien dat dit er iets mee te maken heeft ? WANT: op een andere pc van me (waar geen tv kaart in zit) werkt de camera WEL met msn 6.1 (en de ouwe drivers). !!!??:?

Is er toevallig al iemand met een oplossing?, of moet ik een nieuwe webcam kopen?
alvast bedankt

Verwijderd

:kick: :S

zelfde probleem.. aiptek el-cheapo webcam, geeft sneeuw op msn (versie maakt niet uit)
versie drivers maakt niet uit
wizzard bij msn geeft beeld, maar zodra ik 1x webcam wil delen: sneeuw..
wil ik daarna weer de wizzard doen: error (webcam functioneert niet blabla)
reboot msn, dan kan ik weer wel beeld krijgen in de wizzard..

Webcam werkte prima op vorige pc, die geen TV kaart had.. deze heeft dat wel..

iemand tips?

de tv kaart uitschakelen in apparaatbeheer haalde niks uit

XP sp2
ati 9600 tx
aiptek trio webcam
msn 7
laatste aiptek drivers

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 15:45 ]

Pagina: 1