[IIS] Multiviews/mod_rewrite _zonder_ ISAPI

Pagina: 1
Acties:

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Omdat ik m'n website nu laat hosten bij 'n bedrijf wat gebruik maak van Windows Server 2003 i.c.m. IIS servers werken mijn leuke .htaccess-bestandjes met mod_rewrite-rules niet meer :(
Best logisch uiteraard, maar wel vervelend. Omdat ik toch clean URIs wil (voor m'n weblog bv. site.com/2004/08/hello-world en niet site.com/archives.php?year=2004&month=08&slug=hello-world) moest ik op zoek naar 'n andere oplossing.
Na de search gebruikt te hebben (met keywords als -isapi rewrite url iis, iis multiviews etc.) heb ik nog niets gevonden :(
Ook Google kon me niet verder helpen.

Wel vond ik wat ISAPIs, maar mijn host weigert dit te installeren (onder andere omdat dit vaak te veel geld kost) wat ik goed kan begrijpen. Is er toch 'n andere oplossing voor om dit op te lossen?

United we stand, and divided we fall

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja, zonder ISAPI filters kom je niet ver eigenlijk... Misschien kun je een script/cgi-app schrijven die verder alles afhandelt, en dan alle pagina's die opgevraagd worden hier doorheen laten gaan?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

JE kan een RewriteUrl van ASp.Net gebruiken, mits alle request door de asp.net parser lopen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Bedankt allebei :)
.oisyn: heb ik al geprobeerd, had uit 'n ander topic (weet ff niet meer welk, gevonden met de search :)):
PHP:
1
2
3
4
5
<?
$nav = ereg_replace('^'.$_SERVER["SCRIPT_NAME"], "", $_SERVER["REQUEST_URI"]);
$nav = substr($nav,1,strlen($nav)-1);
$vars = explode("/", $nav);
?> 

Als ik dan dit er achter paste:
PHP:
1
2
echo 'Vars:<pre>';
print_r($vars);

Kreeg ik bij 'n URI als http://domein/index.php/4/3/4 gewoon totaal geen output (ook geen error of iets, error_reporting(E_ALL) staat wel aan...)

gorgi_19: probleem is dat ik nu ASP net ga leren, daarna ASP.Net waarschijnlijk - als ASP me 'n beetje bevalt ;)
M'n PHP-scripts gaan dus niet door de ASP.Net-parser, maar zal er in ieder geval even naar kijken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom niet meteen ASP.Net? Volgens mij is dat toch behoorlijk verschillend van de pre-.Net versie van ASP

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Hm, dan heb ik daar nog niet genoeg over gelezen dus :)
Maar dan nog, ik heb al 'n aantal php-scripts die ik wil kunnen blijven gebruiken ....

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 22:34

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier een script dat ik gebruik om een soort van virtuele subdomeinen te maken, misschien heb je er wat aan.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  $host = getenv("HTTP_HOST");

if (!(($host == "www.mijnsite.com") or ($host == "mijnsite.com"))) {
    if (($host == "bandwidth.mijnsite.com") or ($host == "www.bandwidth.mijnsite.com"))
      $url = "http://www.mijnsite.com/bandw_usage/";
    elseif (($host == "admin.mijnsite.com") or ($host == "www.admin.mijnsite.com"))
      $url = "http://www.mijnsite.com/phpMyAdmin/";
    else
      $url = "";
    if ($url != "") {
      Header("Location: $url");
      Die();
    }
  }

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:52
blizt schreef op 30 september 2004 @ 20:06:
Kreeg ik bij 'n URI als http://domein/index.php/4/3/4 gewoon totaal geen output
Dat kan inderdaad, als IIS gaat kijken of c:\webroot\blizt\index.php\4\3\4 bestaat zal het niets vinden. Index.php wordt dan niet uitgevoerd. Maar goed, dan is het nog steeds raar, want dan zou je eigenlijk een 404 file not found moeten krijgen. Kan je in de logs zien wat er echt gebeurd?

Verder zou ik niet echt veel tijd in het leren van asp steken. Als je een paar formpjes heb gemaakt heb je alles wel gezien. Asp is qua concept vergelijkbaar met php. Asp.net verschilt daar echt behoorlijk van, het ligt een abstractie niveau hoger en neemt daarmee een hoop (saai) werk van de programmeur uit handen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ASP.Net lijkt in principe geen meter op ASP. Van dat principe kan je uit gaan. :)

Verder kan je eens kijken of je alle request door de PHP-parser kan laten lopen; je kan hem dan wel op vangen en een soort van eigen 'multiviews' maken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Ik zal de replies morgen 'ns rustig doornemen (of zondag waarschijnlijk pas ... vriendin :+ ) en dan m'n bevindingen hier posten.
Als ik 'n oplossing vind laat ik 'm weten ;)

Pagina: 1